Skrevet av Emne: 215kg benkpress i konkurranse på 94,44kg kroppsvekt samt annet fjas (s. 1)  (Lest 890098 ganger)

Utlogget ArildW

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 141
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 141

Sv: Gundersen™ = Norgesmester...
« #210 : 28. mars 2010, 19:21 »
Gratulerer med gullet!

Solid løfting som alltid 


Konkurrerende utøver i styrkeløft og strongman

Perser ; 225 - 200 - 205

Treningsdagbok

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Sv: Gundersen™ = Norgesmester...
« #211 : 28. mars 2010, 19:32 »
Gratulerer som Norgesmester.  biggrin
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget Knut M

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 709
  • Honnør: 180
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 709

Sv: Gundersen™ = Norgesmester...
« #212 : 28. mars 2010, 21:34 »
Gratulerer ja!  Gull

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Gundersen™ = Norgesmester...
« #213 : 28. mars 2010, 21:52 »
Gratulerer med gull.  Cheesy
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Gundersen™ = Norgesmester...
« #214 : 28. mars 2010, 22:39 »
Gratulerer med NM tittel igjen Gundersen! Hyggelig å hilse på deg også.:-)
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Gundersen™ = Norgesmester...
« #215 : 28. mars 2010, 23:13 »
28. mars 2010

Norgesmesterskap i benkpress i regi av Askim SK

Denne helga starta med at Anders Solheim tok sølv i superveteran klasse -100, og ble enda bedre vet at Benjamin Berge ble norgesmester i klasse -82,5kg ungdom med et løft på 160kg. Hårfin bom på 165kg, noe som lover veldig bra! Svært talentfull og med realistiske mål for fremtiden.

Undertegnede løftet idag og hadde ikke enorme forventninger. Ønsket å lukte på 200 i benk og hadde vel en tanke om et mulig gull. Dette ble delvis spolert da Heggestad gikk i -82,5 istedet for -75, og samtidig proklamerte at han skulle åpne på 200. Tanken ble da å sikre sølvet og gå for 202,5 i sisteløftet hvis alt gikk etter planen. Undertegnede løftet følgende serie:

1. Løft: 180kg (veldig lett og godkjent 3-0)
2. Løft: 190kg (fortsatt veldig greit og godkjent 3-0)
3. Løft: 202,5kg (bom og null håp)
Wilks poeng: 130,758. Det betyr 15. beste løfter på poeng.

I mellomtida hadde Heggestad bomma to ganger på 200kg og en gang på 202,5kg. Dette betød i klartekst at jeg vant min klasse med et løft på 190kg. Ikke måten jeg ønsker å vinne på og jeg syns synd på Heggestad, men gull er gull. Litt av greia er jo også å finne vekter man er trygg på og får opp. Apropos får opp - 202,5 var helt håpløst da Geir Gregersen er for flink til å justere skjorte. Han var faktisk så flink at det ble for bra, og med min teknikk gikk det lukt åt helvete! Grin

Jeg er for øvrig veldig takknemlig for all hjelp jeg har fått denne helga. Geir var veldig hjelpsom og det er jeg svært glad for! All honnør til løftere som tar seg tid til å hjelpe andre, som f eks Lars Samnøy og Geir Gregersen. Idretten styrkeløft trenger slike utøvere! Må også rette en takk til frøken Hille Arnesen for gode råd ift høyning. Burde ha tenkt på det selv, men hjernen gikk litt på tomgang underveis i konkurransen.

http://styrkeloft.no/nyheter/reportasjer/1435-nm-benkpress

http://resultater.styrkeloft.no/protokoll_vis.php?id=1576

Syk vekt uansett, da Cheesy Enda råere blir det mtp kroppsvekt!

Tja, nei?

Er uansett (delvis) fornøyd med ny pers. All framgang er fint å ta med seg, men skulle og burde fått opp noen kilo til idag. Åpna nok noe lavt, men det skal jeg ikke dvele ved nå. Det kommer nye sjanser og da skal jeg løfte mer - det kan jeg garantere! Cool

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Gundersen™ = Norgesmester (s. 388)
« #216 : 29. mars 2010, 14:35 »
Fin rapport, da satser vi på en samling i Ulefoss før NM, da får du si i fra når du vet når det passer for deg å ta på utstyret i bøy og mark Cheesy
Kanskje også benkpress hvis du orker alle øvelsene. Kan helt sikkert få med meg et par stykker til fra sande, så blir det litt folk til stede Smiley
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Bigmc

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 855
  • Honnør: 81
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 855

Sv: Gundersen™ = Norgesmester (s. 388)
« #217 : 29. mars 2010, 14:53 »
Gratla med gull
MÅL: 312,5 i benkpress

Jeg er benkpresser og stolt av det.
Benkpress er toppidrett

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Gundersen™ = Norgesmester (s. 388)
« #218 : 01. april 2010, 16:44 »
Den store styrkeprøven

Som flere sikkert har kjennskap til går dette sykkelrittet fra Trondheim til Oslo, og er på ca 540km. Dette er en drøy avstand, men i festlig lag kan man få alt til å høres enkelt ut. Igår var jeg sammen med noen kompiser i festlig lag, og dette sykkelrittet kom opp som tema da en av disse gjennomførte ifjor. Han kom bak Stian Grimseth med et par minutter, noe undertegnede var flink til å bemerke gjentatte ganger utover kvelden. Å slå en tidligere vektløfter på 120kg burde vel være lett match. Uansett; det hele kom til at jeg selv må forsøke meg på denne styrkeprøven. Jeg argumenterte med at jeg ikke var villig til å betale 10-20 tusen for en sykkel, men da kunne jeg få låne kompisen min sin - ingen grunn til ikke å stille med andre ord. For de som har peiling på sykkel kan jeg nevne at han har en Cervèlo S1 Ultegra til rundt 20tusen uten ekstrautstyr.



Heldigvis, for min del, fikk jeg snakket meg ut av å sykle hele rittet, men jeg tar den korte løypa fra Lillehammer til Oslo. Dette er en distanse på ca 180km, noe som bør være overkommelig hvis jeg åpner fornuftig og legger igjen egoet hjemme. Jeg er ingen Franck eller Andy Schleck, Alberto Contador, Lance Armstrong, Luis León Sanchez, Alejandro Valverde eller Fabian Cancellara. Påmeldingen, siden jeg ikke har rukket første "pulje" er på 1000 kroner. Denne regningen tar kompisen min hvis jeg klarer distansen på under fem timer. Går jeg over må jeg betale gildet selv. Da jeg egentlig ikke aner hvor langt 180km er, mente jeg fem timer hørtes fornuftig ut, men innser i ettertid at det er ganske kort tid for en ganske utrent mann.

Så, spørsmålet blir nå hvordan jeg skal forberede meg. Noen som syklet noen lengre distanser evt. ritt og som har noen gode råd å komme med? Sykkel og utstyr har jeg tilgjengelig, men treningen må jeg legge ned selv. 26/6 går starten, noe som betyr at jeg ikke har altfor mange månedene. Jeg må innrømme at jeg ikke ser fram til dette... Grin

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: Gundersen™ = Norgesmester (s. 388)
« #219 : 01. april 2010, 16:50 »
Én ting er utholdenheten. Men hva med sittestillingen og evt. gnagsår mellom beina? For dette er vel også noe man vil være bedre rustet mot dersom man er vant til å sykle?

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Gundersen™ = Norgesmester (s. 388)
« #220 : 01. april 2010, 16:56 »
Én ting er utholdenheten. Men hva med sittestillingen og evt. gnagsår mellom beina? For dette er vel også noe man vil være bedre rustet mot dersom man er vant til å sykle?

Har fått noen gode tips på det feltet av noen som har vært gjennom ruta (den fulle) tidligere. Jeg har allerede sykkelshorts, men kommer til å smøre salve/krem mellom lårene for å unngå gnagsår. Denne kommer til å forsvinne etter en stund (avhengig av bl.a. temperatur), men da jeg ikke har hastverk med å fullføre kan jeg stoppe og føre på mer. Må jo også bli vant til å sykle lengre distanser for å bli "herdet", men det tror jeg skal gå bra. Smiley

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: Gundersen™ = Norgesmester (s. 388)
« #221 : 01. april 2010, 17:06 »
Jeg tar forsåvidt høyde for at sykkelturen din kan være av typen aprilspøk, men hvis ikke får du legge ut bilder og rapport etter fullført distanse, hehe Wink  Husk at Frode drev maraton før han begynte med styrkeløft igjen, så det er ikke nødvendigvis helt umulig for "de sterke" å gjøre det brukbart kondisjonsmessig.

Utlogget Simen..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 300
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 300

Sv: Gundersen™ = Norgesmester (s. 388)
« #222 : 01. april 2010, 17:08 »
Faktisk en rimelig rå april-spøk, jeg gikk nesten på den, hovedsaklig fordi jeg har vært nære ved å vikle meg inn i slike veddemål mange ganger før, på noenlunde samme måte som du beskriver..

Cred for forsøket Gundis  Grin


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: Gundersen™ = Norgesmester (s. 388)
« #223 : 01. april 2010, 20:58 »
Til tross for Gundersens noe mislykkede aprilspøk, vil jeg trøste han med min tro på at han helt sikkert hadde mestret Lillehammer-Oslo med glans. Gundersen har lite fett å drasse på, samt en grei kondisjon gjennom fotballen.
Men en annen ting: Ville han rukket ned til pedalene?  Grin

Utlogget bpberge

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 179
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 179

  • Ulefoss AK
Sv: Gundersen™ = Norgesmester (s. 388)
« #224 : 01. april 2010, 21:22 »
180km lang sykkeltur? Må ikke ende opp i -75 nå da!
Ungdom -82.5

Godkjente løft:
RAW:
Utstyr:177,5

Trening:
RAW:135
Utstyr:

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=95076.0

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!