Skrevet av Emne: K1 fighting  (Lest 12429 ganger)

Utlogget Småen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 252
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 252

  • If you want peace, prepare for war!
Re:K1 fighting
« #30 : 04. juli 2003, 17:14 »

har du idet hele tatt sett k-1? Det har blitt mange knockouts etter høye spark! Det er ikke bare-bare å blokkere et knallhardt sidespark mot hodet skal jeg si deg. Muaythai er nok, og taekwondo bllir et unødvendig tillegg. Taekwondo er jævli effektivt!(på film) Grin

Har du hørt om krysstrening? Et sidespark mot hodet skal du enten være ganske susen eller jævlig treig for ikke å se på lang vei, med mindre motstanderen din er umenneskelig kjapp! Man blir veldig snever hvis man skal konkurrere i en turnering åpen for flere stiler med erfaring fra kun en stil... Gjerne greit det å da kunne litt flere teknikker som sitter godt... Og effektiviteten til TKD kan diskuteres, men i enkelte tilfeller kan det være mer effektivt enn i andre. Mange anbefaler kickboxing som et alternativ som trening til k-1, og mange av de som blir best i kickboxing har drevet med TKD før.
Size matters...

Utlogget tlysaa

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 78
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 78

Re:K1 fighting
« #31 : 07. juli 2003, 03:51 »
Ett sidesperk alene er ikke verdens beste nei, men i en kombinasjon kan det være ganske bra Grin  

Vil egentlig bare si at denne diskusjonen om hvilken stilart som er best kommer aldri til å bli ferdig. Selv om TKD kanskje ikke er det beste å trene for å delta i K1, så har den alikevel noen bra egenskaper. Det er mye benteknikker i TKD. Man blir sterk i bena av dette! Men uansett hva man trener så viser det seg gang på gang at det er de enkleste teknikker som er de beste. De fleste knock out`s blir som regel avgjort av rette slag eller hook, samt rundspark. Men husk! De fleste som deltar K1, UFC osv er folk med lang erfaring. Det er ikke bare bare.... Og han dærre Bob Sapp... han er vel kun med for å lage show! Dette til tross for at han har vunnet kamper. Morsomt å se på ham, men dyktig.....nope...!!!

Utlogget pluggen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 37
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 37

Re:K1 fighting
« #32 : 08. juli 2003, 00:59 »
Er uenig i at siddespark kan være ganske bra...trur aldri jeg har fått meg en stor smell fra et sidespark...rundspark derimot...

Utlogget Jubalong Hoppstokk

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 443
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 443

Re:K1 fighting
« #33 : 08. juli 2003, 17:11 »
Er uenig i at siddespark kan være ganske bra...trur aldri jeg har fått meg en stor smell fra et sidespark...rundspark derimot...
beklager, jeg mente rundspark, ikke sidespark. Og med rundspark mener jeg ikke sånn fancy-snurregreie, bare et høut thai-spark mot hodet.
sjokk og vantro

Utlogget Jubalong Hoppstokk

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 443
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 443

Re:K1 fighting
« #34 : 08. juli 2003, 17:18 »

har du idet hele tatt sett k-1? Det har blitt mange knockouts etter høye spark! Det er ikke bare-bare å blokkere et knallhardt sidespark mot hodet skal jeg si deg. Muaythai er nok, og taekwondo bllir et unødvendig tillegg. Taekwondo er jævli effektivt!(på film) Grin

Har du hørt om krysstrening? Et sidespark mot hodet skal du enten være ganske susen eller jævlig treig for ikke å se på lang vei, med mindre motstanderen din er umenneskelig kjapp! Man blir veldig snever hvis man skal konkurrere i en turnering åpen for flere stiler med erfaring fra kun en stil... Gjerne greit det å da kunne litt flere teknikker som sitter godt... Og effektiviteten til TKD kan diskuteres, men i enkelte tilfeller kan det være mer effektivt enn i andre. Mange anbefaler kickboxing som et alternativ som trening til k-1, og mange av de som blir best i kickboxing har drevet med TKD før.
K1 ER kickboxing. Man trenger bare å trene muayhai/kickboxing, det er ikke vits i å krysstrene. I MMA er det nødendig men ikke i k-1.
Du har ikke peiling hva du snakker om! Du er en såkalt Mr.Know it all, som egentlig ikke vet så mye.  Blir provosert av sånne tulle-kommentarer!
og en ting til: TKD er ALDRI mer effektiv enn f.eks muaythai. De som forsvarer mcdojo-kampsporter som tkd, karate osv.  er de som trener dem selv, og ikke vil innse at det fins mange mye bedre alternativer. Jeg vet hva jeg snakker om. Jeg trente karate og taekwondo før og trodde det var så voldsomt effektivt, men nå LER jeg av det de driver med!
sjokk og vantro

Utlogget Hammer

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 837
  • Honnør: 50
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 837

  • Det er mange veier til Rom
Re:K1 fighting
« #35 : 09. juli 2003, 11:46 »
Min meg på å løpe dersom jeg treffer på enkelte av dere på byen! Virker som alt, bortsett fra det som gjør mest skade er bare tull å bruke krefter på.

mvh "redd" Hammer
Sleggekaster på mosjonsnivå Smiley
28 år
85 kg
Oslo

Utlogget Jubalong Hoppstokk

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 443
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 443

Re:K1 fighting
« #36 : 09. juli 2003, 11:53 »
Min meg på å løpe dersom jeg treffer på enkelte av dere på byen! Virker som alt, bortsett fra det som gjør mest skade er bare tull å bruke krefter på.

mvh "redd" Hammer
hva mener du?
sjokk og vantro

Utlogget Hammer

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 837
  • Honnør: 50
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 837

  • Det er mange veier til Rom
Re:K1 fighting
« #37 : 09. juli 2003, 15:55 »

Jeg trente karate og taekwondo før og trodde det var så voldsomt effektivt, men nå LER jeg av det de driver med!

Effektivt for hva? Psyke og selvkontroll? Høres ut som for å gjøre mest mulig skade!



Neida, bare tuller litt jeg.  Smiley/
Sleggekaster på mosjonsnivå Smiley
28 år
85 kg
Oslo

Utlogget Småen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 252
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 252

  • If you want peace, prepare for war!
Re:K1 fighting
« #38 : 15. juli 2003, 19:08 »

K1 ER kickboxing. Man trenger bare å trene muayhai/kickboxing, det er ikke vits i å krysstrene. I MMA er det nødendig men ikke i k-1.
Du har ikke peiling hva du snakker om! Du er en såkalt Mr.Know it all, som egentlig ikke vet så mye.  Blir provosert av sånne tulle-kommentarer!
og en ting til: TKD er ALDRI mer effektiv enn f.eks muaythai. De som forsvarer mcdojo-kampsporter som tkd, karate osv.  er de som trener dem selv, og ikke vil innse at det fins mange mye bedre alternativer. Jeg vet hva jeg snakker om. Jeg trente karate og taekwondo før og trodde det var så voldsomt effektivt, men nå LER jeg av det de driver med!

Jeg prøver ikke å gi inntrykk av at jeg vet mer enn andre på alle områder, det er det en Mr. know it all gjør, så... Men kampsport er en ting jeg faktisk vet en del om, det er dermed ikke sagt at jeg vet mer enn deg eller noen andre spesifikke personer, men jeg vet en del om det... ("Mr. Know it all"? jaja...) Og hvis du ikke ser forskjell på kickboxing og Muay thai tror jeg du skal ta en titt til. Men det virker for meg som om dette ikke er en diskusjon der du er villig til å ta til deg andres meninger, men at det er viktigere for deg at andre innser at det er du som har rett!?! At TKD ikke er like "effektivt" som f.eks Muay thai er jeg enig med deg i, og det er litt av grunnen til at jeg hverken trener TKD eller Karate lenger, men å le av det de driver med sier mer om deg enn om sporten spør du meg, men hvis jeg her misforstått deg helt her så beklager jeg... Jeg tror kanskje du misforsto det jeg sa, jeg mente ikke at TKD er mer effektivt enn en spesifikk stilart, men at TKD kan være effektivt nok i noen tilfeller... (Men på den annen side kan vel de fleste kampsporter det!)
Size matters...

Utlogget Thinner

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 74
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 74

Re:K1 fighting
« #39 : 26. juli 2003, 20:27 »
Det er bedre å trene en kamsport stilart en å ikke trene i det hele tatt.

Sitat slutt.

Utlogget tlysaa

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 78
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 78

Re:K1 fighting
« #40 : 01. august 2003, 03:56 »
Helt enig med Thinner. Skjærp dåkker!!! man skal respektere at det finnes andre måter å trene på enn akkurat den som DU trener. Selv om ikke alt er like bra for å delta i K1 Wink

Utlogget krugans

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 895

Re:K1 fighting
« #41 : 03. august 2003, 16:26 »
trener ikek for deltagelse i k1 men heller pride eller ufc. har min styrke  liggend epå matten jeg. stående suger jeg:-)



train hard, fight easy

Utlogget nitraM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 020
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 020

  • Det handler om respekt, ingenting annet!
Re:K1 fighting
« #42 : 03. august 2003, 17:39 »
Noen som så på reprisen av fjordårets meskerskap i "tokyio dome" i går? merket meg ett navn der "Bob Sapp", 171kg tung (muskler) og 2meter høy. Men det jeg lurte på hva gjør denne mannen der? ikke er han rask og ikke eier han smerteterskel! Kroatiern (rob cop?) trengte jo bare ett slag og mannen gikk rett i bakken (så ut som han begynnte å grine), eneste denne mannen har er vel frykten av str hans.

Og dere, skal du være best i K1 må du ha, kondisjon, styrke, smidighet og speed, samt en meget høy smerteterskel. Og dette finner man bare hos allround fightere, ikke hos en bestemt stil art.  
Mitt kjærlighetsliv volder meg ingen kvaler -
jeg elsker meg selv og har ingen rivaler.

Member of: Norwegian Bad Boy Crew

Utlogget krugans

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 895

Re:K1 fighting
« #43 : 03. august 2003, 20:15 »
vell det har kansje sin forklaring i at bob sapp har mye tyngde i slagene sine. når han treffer så er det få som står oppreist etter det.

men han møtte en proff thai boxer og da ser du forskjell på teknikk/hurtighet vs masse og tyngde.

det med smerte terskel er litt feil. Den smellen han fikk er ikke så liten som den kan virke. :-)


Utlogget Neiz

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 316
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 316

Re:K1 fighting
« #44 : 04. august 2003, 00:07 »
krugans, hva er det du trener nå? Siden du vil delta i Pride eller UFC..

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!