Skrevet av Emne: Mind reader!  (Lest 1289 ganger)

Utlogget Haalvor

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 688
  • Honnør: 79
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 688

Mind reader!
« : 24. oktober 2005, 11:53 »
http://www.wimp.com/reader/

fant denne på internett, og den irriterer driten av meg! kan noen smarte folk der ute være så snill å prøve å forklare meg hvordan den dritten lurer meg gang på gang? Grin
"Ain't Nothing to it but to do it" - Keep me from overanalyzing

[size=08pt]That logbook
[/size]

[size=08pt]Bildeprofil
[/size]

Utlogget slogum

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 424
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 424

SV: Mind reader!
« #1 : 24. oktober 2005, 12:08 »
Se på rekka helt til høyre. Uansett hvilket tall man tar over 9, blir svaret 9. 11 blir 11 - 1+1 =9. 13 blir 13 - 1+3 = 9 osv. Går man videre ser man at alle tallene fra 20 til 29 blir 18. Alle tallene fra 30 til 39 blir 27. Alle tallene fra 40 til 49 blir 36 osv. Så uansett hvilket tall man tar blir svaret en plass i 9-gangen. Hver gang du trykker på den kula byttes alle tegnene ut men alle tegnene som tilhører et tall i 9-gangen er de samme og det er alltid dette tallet som kommer opp i den "magiske" kula. Er ikke verre enn det Smiley
Current Cycle:
6 meals ED
Heavy ass weights EOD
zzz EN

Utlogget Sjulven

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 103
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 103

SV: Mind reader!
« #2 : 24. oktober 2005, 12:16 »
WTF!! skjønner ikke en dritt jeg nå, den får jo riktig hver gang, det er ganske skremmende :S

Utlogget Haalvor

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 688
  • Honnør: 79
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 688

SV: Mind reader!
« #3 : 24. oktober 2005, 12:19 »
Se på rekka helt til høyre. Uansett hvilket tall man tar over 9, blir svaret 9. 11 blir 11 - 1+1 =9. 13 blir 13 - 1+3 = 9 osv. Går man videre ser man at alle tallene fra 20 til 29 blir 18. Alle tallene fra 30 til 39 blir 27. Alle tallene fra 40 til 49 blir 36 osv. Så uansett hvilket tall man tar blir svaret en plass i 9-gangen. Hver gang du trykker på den kula byttes alle tegnene ut men alle tegnene som tilhører et tall i 9-gangen er de samme og det er alltid dette tallet som kommer opp i den "magiske" kula. Er ikke verre enn det Smiley
Bow
"Ain't Nothing to it but to do it" - Keep me from overanalyzing

[size=08pt]That logbook
[/size]

[size=08pt]Bildeprofil
[/size]

Utlogget Sjulven

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 103
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 103

SV: Mind reader!
« #4 : 24. oktober 2005, 12:26 »
Se på rekka helt til høyre. Uansett hvilket tall man tar over 9, blir svaret 9. 11 blir 11 - 1+1 =9. 13 blir 13 - 1+3 = 9 osv. Går man videre ser man at alle tallene fra 20 til 29 blir 18. Alle tallene fra 30 til 39 blir 27. Alle tallene fra 40 til 49 blir 36 osv. Så uansett hvilket tall man tar blir svaret en plass i 9-gangen. Hver gang du trykker på den kula byttes alle tegnene ut men alle tegnene som tilhører et tall i 9-gangen er de samme og det er alltid dette tallet som kommer opp i den "magiske" kula. Er ikke verre enn det Smiley

Den står det respekt av  woot HONNØR!! jeg skjønte faktisk forklaringen din biggrin

Utlogget Stallo

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 292
  • Honnør: 120
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 292

SV: Mind reader!
« #5 : 24. oktober 2005, 17:18 »
Denne ser ut til å bli en gjenganger, har allerede svart på den to ganger tidligere. Tipper at den dukker opp igjen om et par måneder!

Her er mitt svar fra forrige gang:
Sitat
Den samme oppgaven har jeg tidligere forklart her på forumet, for et par måneder siden. Her kommer en repetisjon:

Et vilkårlig tosifret tall, XY, kan skrives som 10*X + Y. For eksempel 76 kan skrives som 10*7 + 6. Neste operasjon, å legge sammen de to sifrene blir da X + Y.. Siste operasjon blir da: 10X + Y – (X + Y) = 9X. Altså et tall som alltid er delelig med 9.

Det vil si at uansett hvilket tall vi velger, så vil resultatet  være delelig med 9. Og når vi studerer  den magiske tavlen, så ser vi at alle tall som er delelig med ni, 9, 18, 27,……..99, har samme symbol. Og hokuspokus, nettopp dette symbolet dukker opp når vi klikker på krystallkula.

Hvis vi prøver flere ganger, får vi ulike symbol, men  alle tall som er delelig med ni har like symbol.

Håper jeg ikke har ødelagt moroa for noen.


"I am not young enough to know everything." - Oscar Wilde (1854-1900)


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!