Skrevet av Emne: Sticky: Helseskader ved røyking  (Lest 67591 ganger)

Utlogget Tannfeen

Sv: Sticky: Helseskader ved røyking
« #45 : 18. oktober 2008, 13:06 »
Så var det Storebrand som ville tilby dyrere livsforsikringer til røykere? Hva synes godfolket om det?

Personlig synes jeg det er helt ok, faktisk litt rart at det ikke har kommet tidligere.
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget Eirik Dolega

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 607
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 607

  • GIMMEU'RSHAKE!
Sv: Sticky: Helseskader ved røyking
« #46 : 18. oktober 2008, 13:11 »
Så var det Storebrand som ville tilby dyrere livsforsikringer til røykere? Hva synes godfolket om det?

Personlig synes jeg det er helt ok, faktisk litt rart at det ikke har kommet tidligere.

På sin plass =)
Fett nok.

Trent siden september 07.

Loggbok!

Utlogget Dummen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 133
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 133

Sv: Sticky: Helseskader ved røyking
« #47 : 18. oktober 2008, 13:12 »
Så var det Storebrand som ville tilby dyrere livsforsikringer til røykere? Hva synes godfolket om det?

Personlig synes jeg det er helt ok, faktisk litt rart at det ikke har kommet tidligere.

Prisen man må betale det... røykere utsetter seg jo frivillig for noe som kan koste samfunnet penger. Men helvete da, vi betaler jo skatt. Skal vi la være med alt som er farlig og skadelig da, bare fordi staten skal få enda større sparebøsse? Tenk på den enorme summen vi nordmenn betaler årlig til staten i form av skatter og avgifter. Og hvor mye får vi tilbake? 10% kanskje!

Utlogget Tannfeen

Sv: Sticky: Helseskader ved røyking
« #48 : 18. oktober 2008, 13:18 »
Prisen man må betale det... røykere utsetter seg jo frivillig for noe som kan koste samfunnet penger. Men helvete da, vi betaler jo skatt. Skal vi la være med alt som er farlig og skadelig da, bare fordi staten skal få enda større sparebøsse? Tenk på den enorme summen vi nordmenn betaler årlig til staten i form av skatter og avgifter. Og hvor mye får vi tilbake? 10% kanskje!

Det er jo prisen det koster å ha gratis helsevesen, kontantstøtte, trygdeordninger av alle slag, studiefinansiering, subsidier til landbruk osv. Listen er lang.

De av oss som sitter godt i det fra før merker naturligvis ikke så mye til disse ytelsene, men samtidig så sikrer de livsoppholdet og livskvalitet til de som ikke har så mye. Misbruk av dette finnes det selvsagt mange eksempler på.
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget d4931

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 138
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 138

  • Level 19 sofaslask
Sv: Sticky: Helseskader ved røyking
« #49 : 18. oktober 2008, 13:37 »
Passiv røyking er IKKE farlig. Det eneste som er dårlig med passiv røyking er at det er irriterende, men det er da faen meg mange mennesker som irriterer meg mere. Skal vi fjerne dem også da?

Ang. større betaling for livsforsikring; Hvis de innfører dette er veien kort dyrere forsikring til risikojobber, folk som elsker å ta seg en dram, folk som snuser, og byggere, strongmen og styrkeløftere.. Hvorfor? Fordi de har mye større BMI enn resten av folket, som umulig kan være sunt, og de kan også gå på div. legemidler (Idiotisk eksempel? Selve konseptet var idiotisk).

Utlogget Dummen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 133
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 133

Sv: Sticky: Helseskader ved røyking
« #50 : 18. oktober 2008, 13:39 »
Passiv røyking er IKKE farlig. Det eneste som er dårlig med passiv røyking er at det er irriterende, men det er da faen meg mange mennesker som irriterer meg mere. Skal vi fjerne dem også da?

Ang. større betaling for livsforsikring; Hvis de innfører dette er veien kort dyrere forsikring til risikojobber, folk som elsker å ta seg en dram, folk som snuser, og byggere, strongmen og styrkeløftere.. Hvorfor? Fordi de har mye større BMI enn resten av folket, som umulig kan være sunt, og de kan også gå på div. legemidler (Idiotisk eksempel? Selve konseptet var idiotisk).

Er nok temmelig sikker på at passiv røyking er skadelig. Man puster faktisk inn røyk som går ned i lungene, hvor det heller burde være frisk luft.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Sticky: Helseskader ved røyking
« #51 : 18. oktober 2008, 13:41 »
Røyking er bevist mye mer skadelig enn andre laster. Røykere besetter 20% av sykesengene i Norge til enhver tid.
At andre ting er galt, gjør ikke røyking bra.
Og røyking er sannsynligvis noe av det dummeste man kan gjøre mot seg selv, nest etter å skyte seg i hodet.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Sticky: Helseskader ved røyking
« #52 : 18. oktober 2008, 13:42 »
Passiv røyking er IKKE farlig. Det eneste som er dårlig med passiv røyking er at det er irriterende, men det er da faen meg mange mennesker som irriterer meg mere. Skal vi fjerne dem også da?
forklar meg hvordan enkelte ektefeller til røykere har utviklet lungekreft og kols?

Utlogget Dummen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 133
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 133

Sv: Sticky: Helseskader ved røyking
« #53 : 18. oktober 2008, 13:45 »
Og røyking er sannsynligvis noe av det dummeste man kan gjøre mot seg selv, nest etter å skyte seg i hodet.

Vel ja, men du har ingenting med hva andre velger å gjøre med sitt eget liv, så lenge de ikke plager andre med det. Innse det.

Utlogget Tannfeen

Sv: Sticky: Helseskader ved røyking
« #54 : 18. oktober 2008, 13:47 »
Passiv røyking er IKKE farlig. Det eneste som er dårlig med passiv røyking er at det er irriterende, men det er da faen meg mange mennesker som irriterer meg mere. Skal vi fjerne dem også da?

Ang. større betaling for livsforsikring; Hvis de innfører dette er veien kort dyrere forsikring til risikojobber, folk som elsker å ta seg en dram, folk som snuser, og byggere, strongmen og styrkeløftere.. Hvorfor? Fordi de har mye større BMI enn resten av folket, som umulig kan være sunt, og de kan også gå på div. legemidler (Idiotisk eksempel? Selve konseptet var idiotisk).

Tipper astmatikere er mindre fornøyd med passiv røyking. Dessuten får det alt av klær til å lukte piss og jeg liker ikke pisslukt. Tror faktisk ingen normale mennesker liker pisslukt.
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget Tor Andre

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 204
  • Honnør: 162
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 204

  • Squat til'you puke!
Sv: Sticky: Helseskader ved røyking
« #55 : 18. oktober 2008, 13:48 »
Røyking er bevist mye mer skadelig enn andre laster. Røykere besetter 20% av sykesengene i Norge til enhver tid.
At andre ting er galt, gjør ikke røyking bra.
Og røyking er sannsynligvis noe av det dummeste man kan gjøre mot seg selv, nest etter å skyte seg i hodet.

Men Egil kjære Egil... uansett hvor negativt det er å røyke så veier det aldri opp for hvor barsk man ser ut med en sigg i kjeften. Dette kan man ikke stikke under en stol.

Å ta valget om man vil være barsk hele livet, eller sitte med lungesykdommer når man sitter på gamlehjemmet der alt går nedover alikevel er jo et valg som ikke er så vanskelig å ta Smiley

Utlogget Tannfeen

Sv: Sticky: Helseskader ved røyking
« #56 : 18. oktober 2008, 13:50 »
Vel ja, men du har ingenting med hva andre velger å gjøre med sitt eget liv, så lenge de ikke plager andre med det. Innse det.

Det er jo nettopp det som er poenget. Passiv røyking er til sjenanse for de som ikke liker å trekke kjemikalierøyk ned i lungesekkene.
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget Dummen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 133
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 133

Sv: Sticky: Helseskader ved røyking
« #57 : 18. oktober 2008, 13:52 »
Det er jo nettopp det som er poenget. Passiv røyking er til sjenanse for de som ikke liker å trekke kjemikalierøyk ned i lungesekkene.

Røykere burde ta mer hensyn, er poenget mitt. Ikke å forby det helt. Men jeg innser jo at det går den veien uansett. En dag i nærmeste fremtid, vil røyking være forbudt over alt. Sikkert hjemme også. At privatlivet vårt og friheten forsvinner mer og mer er ihvertfall sikkert. Bare så synd at folk er dumme nok til å la staten vinne over oss på alle områder. Det er ikke forbudt å stå imot presset iblant.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Sticky: Helseskader ved røyking
« #58 : 18. oktober 2008, 13:54 »
Helt enig, dummen. Sålenge de ikke plager meg med røyken sin, og sålenge de ikke kaster bort sykehusressurser som kunne vært brukt på bedre ting, så raker det ikk emeg Smiley

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Sticky: Helseskader ved røyking
« #59 : 18. oktober 2008, 13:55 »
Men Egil kjære Egil... uansett hvor negativt det er å røyke så veier det aldri opp for hvor barsk man ser ut med en sigg i kjeften. Dette kan man ikke stikke under en stol.

Å ta valget om man vil være barsk hele livet, eller sitte med lungesykdommer når man sitter på gamlehjemmet der alt går nedover alikevel er jo et valg som ikke er så vanskelig å ta Smiley
Kunne ikke sagt det bedre!
Kols er barskt.... Å leve så nært døden som det en røyker gjør, er faktisk tøft.. Wink

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!