avstemning
Spørsmål: Les artikkel i VG (under). Tror du på at Holocaust fant sted?
Ja, ingen tvil - 95 (93.1%)
Nei, det er kun oppspinn - 7 (6.9%)
Stemmer totalt: 95

Skrevet av Emne: Tror DU på jødeutryddelsen? (2VK)  (Lest 23888 ganger)

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Tror DU på jødeutryddelsen? (2VK)
« : 31. oktober 2005, 09:39 »
Leser VG og må si jeg lurer fælt på hva ungdommen i dag tenker på. Eller med, om du vil. Er det i det heletatt mulig å nekte å tro på noe som vi uten tvil veit har skjedd?
Lurer på om det finnes noen her inne på forumet som ikke tror på at det har skjedd.. Er ikke meningen å henge ut noen her, men om det skulle være noen av dere som faktisk mener at det ikke har funnet sted kan diskusjonen bli ganske interesant.

De som benekter Holocaust bør kanskje ta seg en tur til Holocaust-museet i Jerusalem..
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget .:P-Nutz:.

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 686
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 686

SV: Tror DU på jødeutryddelsen? (2VK)
« #1 : 31. oktober 2005, 10:17 »
Jeg skjønner meg ikke på nynazister. Hvis de hater jøder - hvorfor benekter de jødeutryddelsen? what
Life is so much easier when you just don't give a f#~%!

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
SV: Tror DU på jødeutryddelsen? (2VK)
« #2 : 31. oktober 2005, 10:52 »
Jeg skjønner meg ikke på nynazister. Hvis de hater jøder - hvorfor benekter de jødeutryddelsen? what

Enig der. En skal ikke lese så mange dagbøker eller biografier av og om ledende figurer i det tredje rike, eller nordmenn i tysk tjeneste for den saks skyld, for å finne en relativt god dose bevis for at Wannseekonferansen fant sted, konsentrasjonsleirene var der, jødene ble forsøkt utryddet, og sånn er det!
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget metteflette

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 700
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 700

SV: Tror DU på jødeutryddelsen? (2VK)
« #3 : 31. oktober 2005, 11:17 »
Jeg blir fysisk dårlig av å lese slikt jeg... Holocaust var forferdelig og det er vår oppgave som den neste generasjon foreldre og oppdra våre barn slik at dette ALDRI skjer igjen. Jeg er oppvokst med besteforeldre som husker krigen, men det vil ikke våre barn gjøre...
Og bare for å nevne et annet museum som gjorde sterkt inntrykk på meg, er gjenreisningsmuseet i Hammerfest, Finmark. Det skjedde til og med her!!
Medlem av Foreningen for Kvinner som liker at Menn ser ut som Menn!


Alle gode ting er tre!!!

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

SV: Tror DU på jødeutryddelsen? (2VK)
« #4 : 31. oktober 2005, 11:41 »
Ikke noe nytt at Vigrid prøver å hjernevaske naive ungdommer. Heldigvis er Holocaust godt dokumentert. De som tviler på om dette er sant, kan jo ta en prat med de som fortsatt lever som opplevde krigen. De har mange sterke, "gode" historier å komme med. De bør som tidligere nevnt i denne tråden også ta en tur på et Holocaust-museum. Håper ikke så mange biter på dette Vigrid-tullet.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: Tror DU på jødeutryddelsen? (2VK)
« #5 : 31. oktober 2005, 11:55 »
Jeg har vært i Auschwitz, Bergen Belzen (er ikke sikker på hvordan det skrives) og de fleste, største konsentrasjonsleirene i Tyskland og Polen, men ingen av de leirene har gjort så stor inntrykk på meg som museet i Jerusalem. Det er helt anerledes enn noe annet jeg har sett på museum før i hele mitt liv. Du får se videoklipp fra leirene og intervjuer med noen av de som satt der inne. På den ene videoen får du se at de bruker en buldoser for å halvveis "skrape" lik ned i massegraver. De ligger på marken og de brøyter dem nedi grava. Er uten tvil det mest direkte, utilslørte og groteske Holocaust-museet jeg har vært i... Kan godt legge ut bilder, hvis noen skulle være interesert i det...
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

SV: Tror DU på jødeutryddelsen? (2VK)
« #6 : 31. oktober 2005, 12:28 »
Sitat
- Det finnes mengder av Holocaust-benektende litteratur på nettet, men inntil nylig var dette på engelsk og dermed lite tilgjengelig for ungdommer.

Åvv jess...  :Smiley

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: Tror DU på jødeutryddelsen? (2VK)
« #7 : 31. oktober 2005, 13:06 »
Lite tilgjengelig fordi det var på engelsk..? Tøv.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

SV: Tror DU på jødeutryddelsen? (2VK)
« #8 : 31. oktober 2005, 18:32 »
Lite tilgjengelig fordi det var på engelsk..? Tøv.

Det er et kjent faktum at den engelske delen av hjernen først begynner å utvikle seg ved fylte atten år. Dette må du da vite.

Utlogget Grungern

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 541
  • Honnør: 203
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 541

  • Go hard, or go home!!
SV: Tror DU på jødeutryddelsen? (2VK)
« #9 : 31. oktober 2005, 18:46 »
Lite tilgjengelig fordi det var på engelsk..? Tøv.

Ja, for idiotene som vil tro at det aldri fant sted kan jo ikke engelsk!
Trener på vektertorget i Bergen.
Knebøy: 180kg, Mark: 230kg, Benk: 120kgx3 (skylder på dårlig skuldre Tongue )
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=29518.0

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: Tror DU på jødeutryddelsen? (2VK)
« #10 : 31. oktober 2005, 21:56 »
Det er et kjent faktum at den engelske delen av hjernen først begynner å utvikle seg ved fylte atten år. Dette må du da vite.

åja stemmer det..
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget slogum

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 424
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 424

SV: Tror DU på jødeutryddelsen? (2VK)
« #11 : 31. oktober 2005, 22:42 »
Poenget er at literaturen som var skrevet om det på engelsk var så detaljert og med så veldig formelle formuleringer at de fleste ungdommer vil ha problemer med å lese og forstå det skikkelig (Ihvertfall det en "spesialist" sa på radioen i dag).

Det som gjør at noen velger å tro på det er at de som har skrevet det har mange gode poenger som de aller færreste kan svare på. Mange lærere har ikke kunnskap til å kunne svare på vanskelige spørsmål om Holocoust og derfor blir elevene tvilende. Et eksempel på et slikt spørsmål kan være: "Når man kremerer en person får man nok aske til å fylle en skoeske. Hvis seks millioner jøder ble kremert ville det blitt fjell med aske på flere hundre meter. Hvor er det da blitt av asken? Det finnes jo ingen bilder av den osv." Dette er bare et eksempel. Det som er skrevet for å benekte Holocoust inneholder mange slike spørsmål som det er vanskelig å svare på hvis man ikke er svært godt satt inn i stoffet. Derfor begynner noen å tvile på det.
Current Cycle:
6 meals ED
Heavy ass weights EOD
zzz EN

SterkePer

  • Gjest
SV: Tror DU på jødeutryddelsen? (2VK)
« #12 : 31. oktober 2005, 22:54 »
Vigrid 

Jeg har selv vært i Auschwitz, Birkenau, Sachsenhausen og Ravensbruck (jaja. jeg suger  i tysk rettskriving) og det var direkte jævlig for å si det mildt. Dette er noe jeg ALDRI kommer til å glemme. Ta å send de tullingene som faktisk benekter at holocaust har skjedd ned dit. Da skjønner de nok et og annet.

Holocaust var forferdelig, og hvis vi ikke passer på kan det skje igjen.

 

nann-rosita

  • Gjest
SV: Tror DU på jødeutryddelsen? (2VK)
« #13 : 01. november 2005, 10:14 »
har verken vært i bergen belsen eller auschwitz  , for jeg hadde nok ikke taklet det.

Med tanke på hva som skjedd i sistnevnte under krigen , er det ufattelig at dette benektes. Har nær slekt sm var der , som kunne fortelle om alle forsøkene de var vitne til, osv...

Dette var faktsk på det grusomste....

Dr Mengele var jo klin  gal!! Og de så jo på Jøder, Tatere, Sigøynere som om de ikke var mennesker , men dyr de kunne utføre eksperimenter på ....

Tror det at de benekter Holocaust er en "kulhetsgreie"  i dems øyne... eller så er de kraftig hjernevasket

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: Tror DU på jødeutryddelsen? (2VK)
« #14 : 01. november 2005, 11:57 »
...eller bare dumme i huet og vil ha oppmerksomhet. Er jo også en mulighet..
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!