Skrevet av Emne: hofteskade  (Lest 3452 ganger)

Utlogget Sjulven

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 103
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 103

hofteskade
« : 31. oktober 2005, 12:56 »
okey.. for en uke siden trodde jeg jeg hadde fått strekk i hofta fordi det gjorde dritvondt når jeg løftet benet, men nå er det lism litt random om det gjør vondt, nå får jeg vondt innimellom når jeg løfter benet og når jeg setter det ned gjør det fortsatt vondt, men det rare er når jeg bøyer meg fremover i sånn strekkestilling, knekker det i hofta og da gjør det ikke antydning til vondt hverken når jeg står stille eller når jeg løfter benet. opptil flere ganger på dagen skjer det samme og jeg må *knekke på plass* hofta mi for at det skal slutte å gjøre vondt. noen som vet hva dette kan komme av? hadde vært greit med svar Smiley

Utlogget Jaa

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 739
  • Honnør: 50
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 739

SV: hofteskade
« #1 : 31. oktober 2005, 15:53 »
Muligens det som vi kaller en "snapping hip" -stram tractus iliotibialis (bånd som går på utsida av låret/hofta)som snapper over trochanter (hoftekulen) Ofte i kombinasjon med stram m. tensior fascia lata(muskel på sida/framsida av hofta som bøyer i hofta og strammer det derre båndet).

"If it ain't broke, don't fix it!"

Utlogget Sjulven

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 103
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 103

SV: hofteskade
« #2 : 31. oktober 2005, 23:26 »
takk for svar, men vet du noe om det er permanent skade eller hvordan jeg fikser det eller noe, har aldri merket noe til det før jeg hadde det uhellet i gymmen...

Utlogget Jaa

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 739
  • Honnør: 50
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 739

SV: hofteskade
« #3 : 01. november 2005, 08:40 »
Hvis det er det som er problemet, så blir jo løsningen å prøve å få gjort de strukturene mindre stram. Da kan du bruke mange teknikker ->tøyning, massasje, tverrfriksjoner, nålebehandling etc.
"If it ain't broke, don't fix it!"

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!