Skrevet av Emne: Blod  (Lest 4455 ganger)

Utlogget Aktiv_af

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 047
  • Honnør: 101
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 047

  • Kick!
Blod
« : 02. november 2005, 21:59 »
Jeg lurer på hvordan kroppen produserer blod?
Det med transporten av blod rundt om i kroppen kan jeg! Men hvordan produserer kroppen blodet?

Aktiv_af  Smile

Utlogget HotWheels

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

SV: Blod
« #1 : 03. november 2005, 09:51 »
Er nå ihvertfall i ryggmargen de hvite blodcellene produseres. De røde er jeg noe usikker på.
26 år
86 kg
beste benk: 125x2.
Beste Hantelpress, liggende: 40x8.
Medium benk: 100x10.
Rullestolbruker
Min Profil Oppdatert 08.08.07
Min Dagbok Oppdateres stadig!
Medlem av S.A.T.S. Sandnes

Hørt i dusjen:"Jeg mister så mye hår, tror nesten jeg har kreft!"

Utlogget Aktiv_af

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 047
  • Honnør: 101
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 047

  • Kick!
SV: Blod
« #2 : 03. november 2005, 12:47 »
Takk Smiley Noen som har hele svaret?

Utlogget biathloner

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 14

SV: Blod
« #3 : 03. november 2005, 13:57 »
Du produserer blod hvis du trener på høy intensitet. Maks O2 inntak. Du kan kjøre drag på 1min jobbing og 30 sekund pause. Kjør 5 slike drag så produserer du mer blod. Jeg trener aktivt skiskyting og er 15 år, vi pleier å trene bakkeintervall m intensitet 4. Da øker vi stivhetsgrensen og vi får mer blod gjennom musklaturen.

Ikke prøv noen som helst falsk tilsetting som bloddoping Doktor

Utlogget Svetlana

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 245
  • Honnør: 46
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 245

  • Pump it up!
SV: Blod
« #4 : 03. november 2005, 14:20 »
Jeg lurer på hvordan kroppen produserer blod?
Det med transporten av blod rundt om i kroppen kan jeg! Men hvordan produserer kroppen blodet?

Aktiv_af  Smile


Cellene i blodet er sluttdifferensierte og høyt spesialiserte celler med en begrenset levetid og må derfor fornyes kontinuerlig gjennom hele livet. Denne produksjonen kalles for haemopoitesen og skjer i beinmargen. Hos nyfødt skjer dette i hele skjelettet, mens hos voksne begrenser denne aktiviteten i hovedsak seg til den proksimale del av lange rørknokler (lårbeinet) og sternum (brystbeinet). Beinmargen klassifiseres som rød marg, prod. blodceller og gul marg, som består av fett. Den gule margen er ikke lenger aktiv i dannelse av blodceller, men kan bli aktivert hvis behovet for å produsere blod er stort.
I den røde margen ligger de såkalte stamcellene og det er da disse som gir opphav til alle cellene i blodet, både  røde, hvite og blodplater....


Utlogget Aktiv_af

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 047
  • Honnør: 101
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 047

  • Kick!
SV: Blod
« #5 : 03. november 2005, 14:46 »

Cellene i blodet er sluttdifferensierte og høyt spesialiserte celler med en begrenset levetid og må derfor fornyes kontinuerlig gjennom hele livet. Denne produksjonen kalles for haemopoitesen og skjer i beinmargen. Hos nyfødt skjer dette i hele skjelettet, mens hos voksne begrenser denne aktiviteten i hovedsak seg til den proksimale del av lange rørknokler (lårbeinet) og sternum (brystbeinet). Beinmargen klassifiseres som rød marg, prod. blodceller og gul marg, som består av fett. Den gule margen er ikke lenger aktiv i dannelse av blodceller, men kan bli aktivert hvis behovet for å produsere blod er stort.
I den røde margen ligger de såkalte stamcellene og det er da disse som gir opphav til alle cellene i blodet, både  røde, hvite og blodplater....



Takk Smiley *honnør*

Utlogget HotWheels

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

SV: Blod
« #6 : 03. november 2005, 17:45 »

Cellene i blodet er sluttdifferensierte og høyt spesialiserte celler med en begrenset levetid og må derfor fornyes kontinuerlig gjennom hele livet. Denne produksjonen kalles for haemopoitesen og skjer i beinmargen. Hos nyfødt skjer dette i hele skjelettet, mens hos voksne begrenser denne aktiviteten i hovedsak seg til den proksimale del av lange rørknokler (lårbeinet) og sternum (brystbeinet). Beinmargen klassifiseres som rød marg, prod. blodceller og gul marg, som består av fett. Den gule margen er ikke lenger aktiv i dannelse av blodceller, men kan bli aktivert hvis behovet for å produsere blod er stort.
I den røde margen ligger de såkalte stamcellene og det er da disse som gir opphav til alle cellene i blodet, både  røde, hvite og blodplater....



Her er jenta som har lest leksa si Smiley Er nok bare å kaste seg i søla Tongue
26 år
86 kg
beste benk: 125x2.
Beste Hantelpress, liggende: 40x8.
Medium benk: 100x10.
Rullestolbruker
Min Profil Oppdatert 08.08.07
Min Dagbok Oppdateres stadig!
Medlem av S.A.T.S. Sandnes

Hørt i dusjen:"Jeg mister så mye hår, tror nesten jeg har kreft!"

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!