Skrevet av Emne: Opptrening etter senebetennelse  (Lest 1349 ganger)

Utlogget Rizza

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Opptrening etter senebetennelse
« : 07. november 2005, 13:35 »
Har en senebetennelse i venstre kne, er ikke så vondt når jeg går, men hvile smertene er store. Det svir i senen, og blir stiv i den av og til. Har hvilt i over to uker nå. Hva kan jeg gjøre for å bli kvitt skaden, ettersom som jeg spiller fotball og har lyst å begynne å trene igjen?? Og er det noen som har råd/tips om hvordan jeg skal starte opp igjen med styrke øvelsene for beina? Hva er det som lurt å starte med?? Før jeg ble skadet pleide jeg å gjør knebøy mye, hvor lenge bør jeg vente før jeg kan begynne med knebøy igjen.

Utlogget Germ

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 726
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 726

  • Let`s grow together
SV: Opptrening etter senebetennelse
« #1 : 07. november 2005, 14:55 »
Har du vert til legen og sånn? Evt. hos fysioterapeut?

Du kan jo kanskje gå til innkjøpt av IceGel eller noen isposer, slik at du iser ned området etter du har vert i aktivitet. Orudis er en gel du kanskje og kunne kjøpt. Den koster 100kr på apoteket. Den er betennelse dempende og smerte dempende. Det som kanskje er litt farlig med den, er at du ikke merker smerten, og dermed glemmer at kanskje har en betennelse/skade i kneet.
Join Germ and his friends on magical and learning adventures through the toilet of time and space. Only $9.95!!!

Utlogget Jaa

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 739
  • Honnør: 50
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 739

SV: Opptrening etter senebetennelse
« #2 : 07. november 2005, 22:13 »
Alt som ikke gjør vondt eller gir mer smerte, er lurt!
Men vil først og fremst anbefale deg å komme deg kjapt til en fysioterapeut for å få vurdert om det virkelig er en senebetennelse.
Kan være lurt å få noe manuell behandling for å unngå cross-linket arrvev/reperasjonsvev
"If it ain't broke, don't fix it!"

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!