Det er et veldig omdiskutert konsept, kanskje først og fremst fordi HIT markedsførte seg i sterk opposisjon til datidens utbredte volumprogrammer, noe som førte til mang en livlig debatt..
Til dine spørsmål vil jeg si:
1) Opplegget ditt ser greit ut
2) Jeg hadde veldig gode resultater med "HIT" som liknet på ditt opplegg, men:
-det passer slett ikke for de med mindre enn 18-24 måneders systematisk trening bak seg
-man bør ta 1-2 uker med veldig lite og lett trening etter 5-6 ukers trening
-det kan være en fordel å rotere øvelser (ala DC).
-jeg fant etetrhvert ut at det var mer effektivt å kjøre "HIT" i slike korte faser, for så å trene med større volum i fasene mellom "HIT" trening
3) Hvor krevende? Det er mange utbredte misforståelser om HIT, slik Mike Mentzer populariserte det. Om man leser det Mentzer faktisk skrev skal man særlig legge vekt på at han gang på gang understreket i sine siste bidrag:
-før loggbok. Du skal øke vektene eller antall reps per sett HVER trening (men min erfaring er altså at man må "cruise" etter en drøy måned, før man starter på nytt med progresjon)
-du må konsentrere deg voldsomt for å gjøre arbeidssettet 100% effektivt. Dette er umulig uten å ha litt erfaring, og det krever voldsomt fokus - settet skal kjøres til konsentrisk failure
-likevel skal man bruke hodet: man kan ikke gang på gang kjøre droppsett og masse forced reps - det fører til stagnasjon. Mentzer anbefalte derfor å kjøre ett, eller to for erfarne, rest-pause sett etter arbeidssettet (med meget kort pause-10-15 sekunder).
-alle repetisjoner skal kjøres med god teknikk.
Ernæring var neppe Mentzers sterkeste felt, men han var motstander av bulk. Når det gjaldt proteininntak mente han at karbohydrater var såpass viktig og protein-besparende at dette var vel så viktig som proteiner. Han anbefalte derfor en "balansert" diett med mildt energioverskudd i perioder hvor man skulle legge på seg muskler, og han argumenterte for at 95% av alle kost-tilskudd var bortkastet.
Bortsett fra dette med ernæring og rotasjon på øvelser, er flere av programmene hans temmelig lik DC-trening. Jeg mener personlig at DC har forbedret HIT pga rotasjon av øvelser, systematisk cruising, en god 2-splitt og stretching, men nå er jeg i fare for å tråkke endel folk på tærne.

Dante har selv sagt om dagens trening at "We all train HIT", og det er noe i det. Ellington Darden er en annen som har forsøkt å utvikle HIT, hvor han anbefaler å trene hver muskelgruppe 2 ganger per uke, i en hard og en mer moderat økt for hver muskelgruppe.