Skrevet av Emne: Bodybuiling - bol?  (Lest 18376 ganger)

Utlogget rustad

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 283
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 283

Bodybuiling - bol?
« : 10. november 2005, 22:56 »
Har jeg forstått riktig hvis jeg sier at alle profesjonelle bodybuildere boler?  Huh
Jeg er helt imot steroider og kommer aldri til å prøve/starte, så er ikke derfor jeg lurer. Men jeg synes det høres rart ut at de boler hvis de konkurrerer. Er det godtatt innad miljøet?
Member of: Sagtjernets Helter


Kanaris !

Utlogget Bav

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 676
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 676

SV: Bodybuiling - bol?
« #1 : 10. november 2005, 23:03 »
Ja, jeg er i hverfall av den oppfatningen at proffene boler, men snakker ikke høyt om det

Utlogget Аня Евелин :)

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 871
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 871

  • In it to win it
SV: Bodybuiling - bol?
« #2 : 10. november 2005, 23:06 »
Hvis du ser på litt vitenskap  Book om hvor lang tid det tar å legge på seg  muskelmasse, så ser du jo at de som står på de scenene burde vært et pår hundre år gammel.. Man kan ha gode gener, men for å hevdes i toppen må man være ekstrem..
-[][][]------------[][][]-

I didn`t fail, I just found 10.000 ways that didn`t work.

Utdatert treningsdagbok:

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=46920.msg698519#msg698519

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: Bodybuiling - bol?
« #3 : 10. november 2005, 23:14 »
Ja, medaljens bakside har vi vel foreløpig ikke sett i noen dokumentar, fordi dette er ting de (naturlig nok) ikke vil vise-det ville blitt en skandale av dimensjoner.
Men i løpet av de siste 12 månedene har to kvinnelige IFBB-byggerproffer (det finnes vel totalt 50 aktive i verden...) omkommet som følge av blodpropp. Jeg tror den ene døde i Italia, hvor myndighetene beordret obduksjon. Såvidt jeg vet var konklusjonen entydig i at det var steroidebruk som førte til en stor blodpropp, og dette demper neppe Italienske myndigheters stadig hardere kamp mot doping.
Jeg vil tro spesielt konkurransefasen er kritisk: masse røde blodceller etter  lang, lang tid på steroider+dehydrering=økt risiko.

Utlogget rustad

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 283
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 283

SV: Bodybuiling - bol?
« #4 : 11. november 2005, 10:42 »
Ja, for de er ekstreme. Jeg så på et program på TVNorge om kvinnelige kroppsbyggere igår. Hovedpersonen innrømmet bol. Men det er slik blandt alle?
Member of: Sagtjernets Helter


Kanaris !

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: Bodybuiling - bol?
« #5 : 11. november 2005, 11:25 »
Ja, for de er ekstreme. Jeg så på et program på TVNorge om kvinnelige kroppsbyggere igår. Hovedpersonen innrømmet bol. Men det er slik blandt alle?

Det er viktig å skille mellom ulike nivå. Blant de profesjonelle kroppsbyggerne brukes det store mengder dopingmidler. Men den "virkeligheten" som ble presentert i dette programmet kan ikke overføres direkte til amatørbyggere i Norge feks. Det er stor forskjell, i mine øyne, mellom kvinnelige norske byggere som er amatører, og mange av de profesjonelle byggerne vi så i dette programmet. Blant de vi så på programmet, var det tydelig at også høy-androgene midler tas i bruk.

Utlogget Banned4Life

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 219
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 219

  • Sweet Dreams
SV: Bodybuiling - bol?
« #6 : 11. november 2005, 11:31 »
Grunnen til at proffene ikke inrømmer bruk er vel to grunner; 1. Det er en stor mengde av naive idioter som ikke har peiling på bygging som tror de er rene. 2. Når weider og resten av kommersen sponser samtlige byggere for å selge mer av kosttilskuddet deres så blir det sikkert litt krangling vist sannheten om hvorfor proffene vokser 10 ganger mer enn alle andre kommer ut.
Member of Treningsforum!
I don't care if i die, as long as they bury me in a fucking big box

Utlogget Raffen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 261
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 261

SV: Bodybuiling - bol?
« #7 : 11. november 2005, 12:00 »
Er det noen som vet hvordan forholdene er i Norge? Stemmer det ikke at Jostein Ødegården er ifbb proff? Er han ren?

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: Bodybuiling - bol?
« #8 : 11. november 2005, 12:09 »
Grunnen til at proffene ikke inrømmer bruk er vel to grunner; 1. Det er en stor mengde av naive idioter som ikke har peiling på bygging som tror de er rene. 2. Når weider og resten av kommersen sponser samtlige byggere for å selge mer av kosttilskuddet deres så blir det sikkert litt krangling vist sannheten om hvorfor proffene vokser 10 ganger mer enn alle andre kommer ut.

Ja. I tillegg har nok IFBB og proffbyggerne en felles interesse av å ikke vise for mye av det ekstreme som skjer i proffbyggingens elitedivisjon. Om man feks hadde laget en virkelig realistisk TV-dokumentar som viser hva feks de største internasjonalt kjente proffbyggerne går igjennom, vil det være slutten på kroppsbygging slik vi kjenner den i dag. Enkelte land har allerede bestemt seg for å få en slutt på galskapen (særlig Italia, som jeg tror har tatt ut drapstiltale mot vedkommende som solgte dop til denne kvinnelige Italienske IFBB proffen).

Er det noen som vet hvordan forholdene er i Norge? Stemmer det ikke at Jostein Ødegården er ifbb proff? Er han ren?

Det er veldig få som "vet" om de enkelte utøverne bruker, så det blir bare spekulasjoner som ikke fører noe sted.


Utlogget Caepp

  • Fast besvarer
  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 675
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 675

SV: Bodybuiling - bol?
« #9 : 11. november 2005, 12:11 »
Uten å påstå at samtlige som driver med fitness/bodybuilding på et middels til høyt nivå doper seg, så tror jeg personlig ikke det er så langt unna sannheten. Det er nok atskillig flere enn de fleste tror, både her og ellers i samfunnet. De fleste vil vel neppe være i tvil om at noen i alle fall er villig til å dope seg for å vinne. Hvis man da leser litt om hvilke enorme forandringer man kan gjøre i forhold til hormonnivåer osv, så sier det seg selv at det er umulig å konkurrere på høyt nivå som ren utøver. Samme f hvor bra gener man har, så vil det alltid finnes noen med tilnærmet like bra gener, som også er villig til å "jukse"...

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: Bodybuiling - bol?
« #10 : 11. november 2005, 12:27 »
Det er veldig få som "vet" om de enkelte utøverne bruker, så det blir bare spekulasjoner som ikke fører noe sted.

Også vil man da ikke tråkke noen på tærne med mistanke. Diskusjon rundt emnet blir jo som du sier selvfølgelig kun spekulasjoner, men man kan da se realistisk på det og ikke prøve å pakke det inn. En spade er en spade. Men mener da selvsagt ikke at man skal henge ut enkeltpersoner.

Er det noen som vet hvordan forholdene er i Norge?

Kan da kanskje si det sånn at dop er mer utbredt enn du tror..
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget HotWheels

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

SV: Bodybuiling - bol?
« #11 : 11. november 2005, 12:42 »
Begynte nå ihvertfall å lure i går når samtlige av de store damene hadde rimelig mandige stemmer... Dette har da oftest med diverse stoffer å gjøre? Eller er jeg helt på villspor?
26 år
86 kg
beste benk: 125x2.
Beste Hantelpress, liggende: 40x8.
Medium benk: 100x10.
Rullestolbruker
Min Profil Oppdatert 08.08.07
Min Dagbok Oppdateres stadig!
Medlem av S.A.T.S. Sandnes

Hørt i dusjen:"Jeg mister så mye hår, tror nesten jeg har kreft!"

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: Bodybuiling - bol?
« #12 : 11. november 2005, 12:46 »
Litt testo-stemme, liksom.. Tongue
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget G24

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

SV: Bodybuiling - bol?
« #13 : 11. november 2005, 12:55 »
Tror nok det er svært mye av dette i norge også. Har vært i kontakt med flere profiler på denne siden som ikke svarer meg lengre når temaet blir doping. Trist for sporten at det er sånn. 100% dopingfri kroppsbygging hadde jo vært den ultimate idrett. Kanskje jeg skal starte et slikt forbund, så folk hadde fått noen realistiske forbilder å strekke seg etter. Ikke rart folk flest ikke ser på kroppsbygging som noen idrett per i dag ialfall, når man vet at "alle" doper seg. Latterlig spør du meg.

Noen som vet om noen garantert dopingfrie profiler da? Tror dere foreksempel at Owe Rytter var dopingfri i sin tid? Han veide kun 80 kg i konkurranseform. Liker å tro at han var ren.

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: Bodybuiling - bol?
« #14 : 11. november 2005, 13:22 »
Også vil man da ikke tråkke noen på tærne med mistanke. Diskusjon rundt emnet blir jo som du sier selvfølgelig kun spekulasjoner, men man kan da se realistisk på det og ikke prøve å pakke det inn. En spade er en spade. Men mener da selvsagt ikke at man skal henge ut enkeltpersoner.

Kan da kanskje si det sånn at dop er mer utbredt enn du tror..

Ja, poenget mitt er at man skal være littegrann varsom med å komme med påstander om navngitte norske utøvere i det offentlige rom, og forumet er et offentlig rom.

Om man ser realistisk på dette: er det noen her som tror det er mulig for en mann på 180 cm å stille RIPPED på en scene og veie 100kg uten doping? Man kan selvsagt bli svær uten dop, men å bære på så mye muskelmasse med en så utrolig liten fettprosent er umenneskelig uten manipulasjon av kroppens hormonverdier.

Ingen må være i tvil om at konkurrerende byggere driver en knalltøff idrett. De færreste av oss har den psykiske styrken det krever å gå på disse diettene og samtidig trene så mye og så hardt. Her snakker vi ofte om the total commitment.  Derfor har jeg meget stor respekt for mange konkurrerende byggere. Det er ikke så lett at man kan bole, også kommer man dit- det må ingen ungdommer innbille seg. Jeg skjønner de som synes bygging er en latterlig "idrett", men de som tror byggerne ikke trener knallhardt kan bare prøve å gå gjennom det samme- ikke 3 reps sett med 3 min pause mellom hvert sett og en fettprosent på 20, men multiple sett med korte pauser og en fettprosent på langt under 10, gjerne etter en time kardio på morran.

Men samtidig er det ingen tvil om at feks AAS er blitt brukt i dels store doser i denne konkurransegrenen i 40 år, selv om det finnes byggere i de lettere vektklassene som ikke bruker dopingmidler!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!