Skrevet av Emne: Kyssesyken!  (Lest 7745 ganger)

Utlogget chriii

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 331
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 331

Kyssesyken!
« : 12. november 2005, 12:44 »
JAja, da har jeg fått diagnosen jeg fryktetet, jeg har kyssesyken med en meget dårlig læver prøve. DVS når jeg blir frisk, regner jeg med at det tar litt tid før jeg får trene igjen :\
Har vært syk i 2uker, men fikk diagnosen først etter en 1 og halv uke, på denne tiden har jeg gått ned fra 83kg til 75kg. Tro meg det er kjedelig å stå opp om morgenen og bare se at du blir tynnere og tynnnere.

Grunnen til at jeg deler dette med dere er at: Føler du at treninga ikke går som den bruker å gjøre? er du slapp? spiser ikke så mye mat som vanlig? svimmel etter du har løftet tungt? DA burde du roe ned med treninga og stikke til lege.

Det var slik jeg følte meg før det slo inn,men så dum jeg var presset jeg meg igjennom det, så nå må jeg regne med å være syk en god stund. Og ikke inta alkohol eller trene på noen mnd. (Ikke at alkohol er noe problem i mitt tilfelle)

Med det samme spør jeg om noen andre her har hatt kyssesyken? Og har noen tips for å få formen bedre? bl.a få vekk det kjipe slimet i halsen?


Unner ingen å få kyssesyken.. det er et helvete! Sad
Hvorfor ikke spise sjokolade? Jo, for at sjokoladen nytes i 10sekunder, for så å ligge noen timer i magen... og så resten av livet rundt magen! Grin

Utlogget ASDFGGHJKLLKJHGFFD

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 261
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 261

SV: Kyssesyken!
« #1 : 12. november 2005, 12:49 »
Slimet i halsen får du vekk med en av de Tuxi greiene, jeg får skrevet ut resept på den veldig ofte, har mye luftveisproblemer, gå til legen og få det! Det er ingen medisin som hjelper mot kyssesyken, men plagene den medfører som feks. slim i halsen er det jo midler som hjelper for.

Du kommer kanskje til å følge deg frisk noen få dager, men så blir du syk igjen, men denne gangen er det mildere enn før(vanligvis), sånn vil det fortsette til det er helt vekke.

Spis det du klarer, husk masse proteiner, så mister du minst mulig masse.

Føler med deg Sad

silentk

  • Gjest
SV: Kyssesyken!
« #2 : 12. november 2005, 12:49 »
Huff, kyssesyken er virkelig ikke bra, nei. Men når du blir frisk så vil du nok øke fort i styrke og vekt igjen.

Vet du hvordan du fikk det?

Utlogget ASDFGGHJKLLKJHGFFD

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 261
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 261

SV: Kyssesyken!
« #3 : 12. november 2005, 12:51 »
Huff, kyssesyken er virkelig ikke bra, nei. Men når du blir frisk så vil du nok øke fort i styrke og vekt igjen.

Vet du hvordan du fikk det?
Det kan være vanskerlig å vite, i tyskland blir den kalt: Studentenkranken, tysken min er ikke helt bra, men det betyr(stundent sykdommen). Det er fordi at hvis en elev på en skole er smittet, så kan den smitte en annen person på en skole som han ikke engang har snakket med eller vært borti!

silentk

  • Gjest
SV: Kyssesyken!
« #4 : 12. november 2005, 12:59 »
Ja, kyssesyken spres via dråpesmitte, tror jeg. Kanskje han har delt flaske med noen f.eks.

Utlogget Bonjasky

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 185
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 185

  • !!!
SV: Kyssesyken!
« #5 : 12. november 2005, 13:04 »
jeg har hatt kyssesyken.. misunner deg virkelig ikke..
jeg var bare skikkelig syk i 2 uker, og slapp og dårlig matlyst i 3månder..
men god bedring til deg, håper du blir fort frisk Smiley

Utlogget Anonym Pumper

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 400
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 400

SV: Kyssesyken!
« #6 : 12. november 2005, 13:08 »
hei criii

vet akkurat hvordan du har det.. jeg ble friskmeldt nå på onsdag, etter å ha vært sjuk i omtrent en måned.. ble dårlig etter at jeg hadde vært på kickboxingtrening, og gikk fram og tilbake til legen i en uke før jeg fikk diagnosen. slapp heldigvis billig unna hva lengden angår, og har nå fått lov til å trene meg opp igjen, rolig da selvsagt.. men jeg hadde over to uker med en hals som var helt helt helt jævlig.. fikk ikke spist eller drukket, måtte presse det i meg.. bare det å drikke vann var dritondt.. noe av det verste jeg har vært borti vertfall så vet akkurat hvordan du har det.. unner ingen å få kyssesjuka jeg heller...

for halssmertene er det i grunn lite du kan gjøre, men det som hjalp på meg var å drikke mye... gjorde vondt til å begynne med, men etterhvert hjalp det på å få vekk slimet i halsen og det ble sakte men sikkert bedre. og ta det for guds skyld rolig.. ta deg fri fra skolen/jobb og hvil og sov mye.. sov så lenge du føler du trenger og ikke anstreng deg. ta det helt rolig.

god bedring, og lykke til! Smiley
Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated.

Skal du bli nummer én, må du trene som om du er nummer to

Utlogget Anonym Pumper

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 400
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 400

SV: Kyssesyken!
« #7 : 12. november 2005, 13:11 »
Ja, kyssesyken spres via dråpesmitte, tror jeg. Kanskje han har delt flaske med noen f.eks.

det som er det rare med kyssesjuka er at du kan bli smittet av folk som ikke har blitt eller vært sjuke. noen er bare bærere, altså har det inaktive stoffet i kroppen, men blir aldri sjuke selv. det sa legen til meg i hvertfall:P
Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated.

Skal du bli nummer én, må du trene som om du er nummer to

silentk

  • Gjest
SV: Kyssesyken!
« #8 : 12. november 2005, 13:15 »
Nå blir jeg litt hypokonder. Hvor gammel er du Anonym Pumper? Sykdommen forekommer jo oftest i tenårene. Jeg er 22 - håper jeg er trygg.

Utlogget Bonjasky

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 185
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 185

  • !!!
SV: Kyssesyken!
« #9 : 12. november 2005, 13:17 »
kjenner meg igjen i den beskrivelsen anonym pumper..
fikk sånn flashback  Cry

Utlogget chriii

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 331
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 331

SV: Kyssesyken!
« #10 : 12. november 2005, 13:20 »
Oi! Fikk jeg mye fine meldinger på korttid Smiley Hyggelig! JA tett halsen er ekkelt, får ikke i meg drikke omtrent, men varm drikke f.eks solbærtoddy er genialt! Og det er lite gøy å ha stemme som en unge som akkurat har grinet Tongue menne! se lyst på det! jeg dør ikke Smiley

Har foressten laga meg en ibux kur Smiley som gjør at jeg tar max antall ibux som jeg kan ta pr.dag:

2ibux står opp

2ibux i 15tiden

2ibux i 19.30 tiden

2ibux da jeg legger meg i 24 tiden.

NB! ikke ta paracet! for den løser seg opp i lævera og lævera er forstørret og tåler lite.
Hvorfor ikke spise sjokolade? Jo, for at sjokoladen nytes i 10sekunder, for så å ligge noen timer i magen... og så resten av livet rundt magen! Grin

Utlogget Anonym Pumper

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 400
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 400

SV: Kyssesyken!
« #11 : 12. november 2005, 13:23 »
Nå blir jeg litt hypokonder. Hvor gammel er du Anonym Pumper? Sykdommen forekommer jo oftest i tenårene. Jeg er 22 - håper jeg er trygg.

hyppigst mellom 16-18 hos gutter, og 14-16 hos jenter tror jeg om det ikke er 16-18 hos begge kjønn.. jeg selv er 18 år... tror nok du er trygg, men du kan få det når du er eldre også, men det er sjeldnere.. kommer som oftest i tenårene:)
Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated.

Skal du bli nummer én, må du trene som om du er nummer to

Utlogget chriii

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 331
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 331

SV: Kyssesyken!
« #12 : 12. november 2005, 13:23 »
hyppigst mellom 16-18 hos gutter, og 14-16 hos jenter tror jeg om det ikke er 16-18 hos begge kjønn.. jeg selv er 18 år... tror nok du er trygg, men du kan få det når du er eldre også, men det er sjeldnere.. kommer som oftest i tenårene:)

Jeg er 19år Smiley
Hvorfor ikke spise sjokolade? Jo, for at sjokoladen nytes i 10sekunder, for så å ligge noen timer i magen... og så resten av livet rundt magen! Grin

Utlogget Bonjasky

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 185
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 185

  • !!!
SV: Kyssesyken!
« #13 : 12. november 2005, 13:27 »
jeg er også 19år.. ble syk da jeg var 14år..

Utlogget Anonym Pumper

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 400
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 400

SV: Kyssesyken!
« #14 : 12. november 2005, 13:27 »
Oi! Fikk jeg mye fine meldinger på korttid Smiley Hyggelig! JA tett halsen er ekkelt, får ikke i meg drikke omtrent, men varm drikke f.eks solbærtoddy er genialt! Og det er lite gøy å ha stemme som en unge som akkurat har grinet Tongue menne! se lyst på det! jeg dør ikke Smiley

Har foressten laga meg en ibux kur Smiley som gjør at jeg tar max antall ibux som jeg kan ta pr.dag:

2ibux står opp

2ibux i 15tiden

2ibux i 19.30 tiden

2ibux da jeg legger meg i 24 tiden.

NB! ikke ta paracet! for den løser seg opp i lævera og lævera er forstørret og tåler lite.

jeg drakk varm te til å begynne med men fant ut at det ble bedre av å drikke kald iste i stedet siden det avkjølte halsen litt.. prøv d! men Ibux bør du også være forsiktig med! jeg fikk kun lov til å ta maks tre-fire ibux om dagen.. det var maks, du tar jo åtte!! helst skulle jeg klare meg uten... prøv vertfall å begrens inntaket ditt da!
Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated.

Skal du bli nummer én, må du trene som om du er nummer to

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!