Skrevet av Emne: Kyssesyken!  (Lest 7746 ganger)

Utlogget chriii

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 331
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 331

SV: Kyssesyken!
« #15 : 12. november 2005, 13:35 »
Da får jeg modern til å kjøpe med masse iste Smiley noe spesielle typer du anbefaler?
Hvorfor ikke spise sjokolade? Jo, for at sjokoladen nytes i 10sekunder, for så å ligge noen timer i magen... og så resten av livet rundt magen! Grin

Utlogget Anonym Pumper

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 400
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 400

SV: Kyssesyken!
« #16 : 12. november 2005, 13:37 »
Da får jeg modern til å kjøpe med masse iste Smiley noe spesielle typer du anbefaler?

den de har på rema 1000 var god! også selvsagt tine's iste, sånn rød, skinnende sak.. hehe.. god bedring! Smiley
Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated.

Skal du bli nummer én, må du trene som om du er nummer to

Utlogget chriii

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 331
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 331

SV: Kyssesyken!
« #17 : 12. november 2005, 13:38 »
den tine der er favoritten min oxo Grin Takk for det!
Hvorfor ikke spise sjokolade? Jo, for at sjokoladen nytes i 10sekunder, for så å ligge noen timer i magen... og så resten av livet rundt magen! Grin

Utlogget Flexxo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 383
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 383

SV: Kyssesyken!
« #18 : 12. november 2005, 13:40 »
Det var slik jeg følte meg før det slo inn,men så dum jeg var presset jeg meg igjennom det, så nå må jeg regne med å være syk en god stund. Og ikke inta alkohol eller trene på noen mnd. (Ikke at alkohol er noe problem i mitt tilfelle)

Med det samme spør jeg om noen andre her har hatt kyssesyken? Og har noen tips for å få formen bedre? bl.a få vekk det kjipe slimet i halsen?

Tell me about it. Fikk kyssesyken for to og et halvt år siden. Er ennå ikke kvitt faenskapet.

Tips for å bli bedre:
-Kjøp olivenbladekstrakt på helsekosten og dytt i deg åtte kapsler om dagen (begynn med én om dagen).
-Ta inntil 1 gram c-vitamin i timen til du blir bra.
-Slutt å spise alle melkeprodukter (dvs. ost, rømme, fløte, melk, osv.) Melkefettet gjør at du produserer mer slim i halsen.
-Ring Huldaklinikken i Oslo, og be om å få leie en "zapper".
-Spis minst mulig sukker

Hvis du hadde gjennomført alle disse tiltakene umiddelbart, hadde du garantert ikke vært dårlig noe mer enn en ukes tid. Synd for min del at jeg trente og drakk i et halvt år etter at jeg ble syk.

Utlogget chriii

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 331
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 331

SV: Kyssesyken!
« #19 : 12. november 2005, 14:09 »
Tell me about it. Fikk kyssesyken for to og et halvt år siden. Er ennå ikke kvitt faenskapet.

Tips for å bli bedre:
-Kjøp olivenbladekstrakt på helsekosten og dytt i deg åtte kapsler om dagen (begynn med én om dagen).
-Ta inntil 1 gram c-vitamin i timen til du blir bra.
-Slutt å spise alle melkeprodukter (dvs. ost, rømme, fløte, melk, osv.) Melkefettet gjør at du produserer mer slim i halsen.
-Ring Huldaklinikken i Oslo, og be om å få leie en "zapper".
-Spis minst mulig sukker

Hvis du hadde gjennomført alle disse tiltakene umiddelbart, hadde du garantert ikke vært dårlig noe mer enn en ukes tid. Synd for min del at jeg trente og drakk i et halvt år etter at jeg ble syk.

Du kan jo for det selv da, om du drakk og trente før legen sa at du kunne gjøre det! Smiley
Hvorfor ikke spise sjokolade? Jo, for at sjokoladen nytes i 10sekunder, for så å ligge noen timer i magen... og så resten av livet rundt magen! Grin

Utlogget Flexxo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 383
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 383

SV: Kyssesyken!
« #20 : 12. november 2005, 14:29 »
Du kan jo for det selv da, om du drakk og trente før legen sa at du kunne gjøre det! Smiley

Det var vel heller det at legen unnlot å fortelle meg at jeg hadde kyssesyken.

Utlogget chriii

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 331
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 331

SV: Kyssesyken!
« #21 : 12. november 2005, 15:03 »
ahhh, missforstod jeg:p
Hvorfor ikke spise sjokolade? Jo, for at sjokoladen nytes i 10sekunder, for så å ligge noen timer i magen... og så resten av livet rundt magen! Grin

Utlogget Anonym Pumper

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 400
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 400

SV: Kyssesyken!
« #22 : 12. november 2005, 15:22 »
Tell me about it. Fikk kyssesyken for to og et halvt år siden. Er ennå ikke kvitt faenskapet.

Tips for å bli bedre:
-Kjøp olivenbladekstrakt på helsekosten og dytt i deg åtte kapsler om dagen (begynn med én om dagen).
-Ta inntil 1 gram c-vitamin i timen til du blir bra.
-Slutt å spise alle melkeprodukter (dvs. ost, rømme, fløte, melk, osv.) Melkefettet gjør at du produserer mer slim i halsen.
-Ring Huldaklinikken i Oslo, og be om å få leie en "zapper".
-Spis minst mulig sukker

Hvis du hadde gjennomført alle disse tiltakene umiddelbart, hadde du garantert ikke vært dårlig noe mer enn en ukes tid. Synd for min del at jeg trente og drakk i et halvt år etter at jeg ble syk.

fyttikatta:P glad jeg slapp unna med en måned! god bedring!
Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated.

Skal du bli nummer én, må du trene som om du er nummer to

Utlogget Axis

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 220
  • Honnør: 105
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 220

  • I can accept failure,but I can't accept not trying
SV: Kyssesyken!
« #23 : 13. november 2005, 17:19 »
Mononukleose er en akutt infeksiøs sjukdom forårsaka av Epstein-Barr-virus. Klinisk blir sykdommen karakterisert ved halsaffeksjon, feber, lymfeknutesvulst, forstørra milt og lever. Symptomene kan imidlertid variere, og ein rekke alvorlige komplikasjoner kan forekomme.Dei mest alvorlige er at milten svulmer opp og kan sprekke. Derfor skal ein ikkje utføre nokken fysisk aktivitet som kan medføre slag/trykk mot milten. Sprekker milten er det definitivt kveld visst ikkje medisinsk behansling iverksettes umiddelbart. I nokken tilfeller kan også lveren svulme opp.Derfor ser en at enkelte pasienter med mononucleose utvikler gulsott. Lymfeknutene på halsen hovner opp. Lymfeknutene i armhulen og lysken kan bli forstørret. Slapphet, dårlig matlyst og vanskeligheter med å innta føde pga svelgevansker er også vanlig. Omtrent 15% utvikler et rødlig, flekket utslett som minner om røde hunder.
Har sjølv hatt dette sjukdomsbildet og det einaste som hjalp for meg er kvile.
If your arms are bigger than your legs than you have to think about doings some squats.

Min logg

Utlogget stayXgold

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 874
  • Honnør: 50
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 874

SV: Kyssesyken!
« #24 : 13. november 2005, 23:30 »
Kjipe greier chriii. Du får ha god bedring, føler med deg.

Uansett, noen som har spesielt peiling på dette med spredning og slik? Vet vel at bla. Hitman sikkert har noe å komme med her om han leser denne tråden.

For det som er greia er at ei vennine i klassen som jeg ofte sitter sammen med i forelesninger/buss osv. fant ut at hu var smittet på fredagen, og 4 uker før gav hu en kamerat et kyss på munnen. Så han er ganske engestelig, skal ta ei prøve så fort som mulig ogslikt. Men noen som om en bærer sykdommen lenge før den bryter ut, og om den smitter i like stor grad?

Har vært litt engstlig for at jeg har hatt det selv, og var en periode hvor jeg hadde utrolig feber og så vondt i halsen at jeg ikke kunne svelge spytt, så måtte spytte i ei bøtte. Men det gikk heldigvis over, og har mer eller mindre vært helt frisk siden og ikke merket noe spesielt heller.
Perseverance
Against all opposition
Crushing all limitaions
Pure strength through solitude
Discipline and determination

Utlogget chriii

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 331
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 331

SV: Kyssesyken!
« #25 : 14. november 2005, 00:00 »
Kjipe greier chriii. Du får ha god bedring, føler med deg.

Uansett, noen som har spesielt peiling på dette med spredning og slik? Vet vel at bla. Hitman sikkert har noe å komme med her om han leser denne tråden.

For det som er greia er at ei vennine i klassen som jeg ofte sitter sammen med i forelesninger/buss osv. fant ut at hu var smittet på fredagen, og 4 uker før gav hu en kamerat et kyss på munnen. Så han er ganske engestelig, skal ta ei prøve så fort som mulig ogslikt. Men noen som om en bærer sykdommen lenge før den bryter ut, og om den smitter i like stor grad?

Har vært litt engstlig for at jeg har hatt det selv, og var en periode hvor jeg hadde utrolig feber og så vondt i halsen at jeg ikke kunne svelge spytt, så måtte spytte i ei bøtte. Men det gikk heldigvis over, og har mer eller mindre vært helt frisk siden og ikke merket noe spesielt heller.

Den der kjenner jeg igjen du, har en spytte bøtte på rommet ved senga, ved god stolen på stua og et glass ved pcen Smiley Har sett ned i halsen ved hjelp av speil og lommelykt i går og i dag, og i følge min far har jeg fått merkbart større åpning. Smiley Så dette går bare en vei tydligvis. Men kjedelig at jeg ikke får trent på ei stund, samt kanskje ikke tatt ei pils på julaften! :\
Hvorfor ikke spise sjokolade? Jo, for at sjokoladen nytes i 10sekunder, for så å ligge noen timer i magen... og så resten av livet rundt magen! Grin

Utlogget Axis

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 220
  • Honnør: 105
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 220

  • I can accept failure,but I can't accept not trying
SV: Kyssesyken!
« #26 : 14. november 2005, 19:53 »
Kjipe greier chriii. Du får ha god bedring, føler med deg.

Uansett, noen som har spesielt peiling på dette med spredning og slik? Vet vel at bla. Hitman sikkert har noe å komme med her om han leser denne tråden.

For det som er greia er at ei vennine i klassen som jeg ofte sitter sammen med i forelesninger/buss osv. fant ut at hu var smittet på fredagen, og 4 uker før gav hu en kamerat et kyss på munnen. Så han er ganske engestelig, skal ta ei prøve så fort som mulig ogslikt. Men noen som om en bærer sykdommen lenge før den bryter ut, og om den smitter i like stor grad?

Har vært litt engstlig for at jeg har hatt det selv, og var en periode hvor jeg hadde utrolig feber og så vondt i halsen at jeg ikke kunne svelge spytt, så måtte spytte i ei bøtte. Men det gikk heldigvis over, og har mer eller mindre vært helt frisk siden og ikke merket noe spesielt heller.

Mononucleose eller kyssesjuka kjem av ein infeksjon med eit virus kalt Epstein-Barr-virus. Dette viruset formeirer seg i munnslimhinnene. Smitten overføres via spyttet ved nærkontakt. Kyssing er ein vanlig smittevei, derav navnet kyssesyke. Du kan òg bli smitta ved til dømes å drikke av samme glass som ein som allerede har viruset i munnhulen.
Tida fra du blir smitta til sjukdommen bryter ut (inkubasjonstiden) er 10-15 dager, men kan av og til være flere veker. Når ein har gjennomgått sjukdommen, vil ein sannsynligvis aldri kunne få den på nytt fordi denne infeksjonen gir varig immunitet for de fleste mennesker.
If your arms are bigger than your legs than you have to think about doings some squats.

Min logg

Utlogget chriii

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 331
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 331

SV: Kyssesyken!
« #27 : 16. november 2005, 01:33 »
Var på legevakten i natt pga svimmelhet.. har jo ikke spit et sikkelig måltid siden begynnelsen av denne mnd.... legen sa det går bra.. men burde bare presse i meg banan osv selv om det var smertefult. Fikk også bektreftet at jeg har halsbetennelse i tilegg, så det fikk jeg pencelin for..

Og det mest kjipe:

Legen gikk ut for å hente noe.. jeg ser ei vekt! og tenker hm... mye har jeg gått ned? noen kg? max 3.. tenkt jeg.. men neida, vekta viste 75kg med sko og klært.... da jeg er på studioet veiede jeg 83 kg sist. (med sko og samme type klær) Dette var utrolig kjipt. Og med tanke på at det kan ta noen mnd etter jeg har blitt frisk, før jeg kan trene igjen.... så er det ikke vanskelig  å bli deppa Smiley


Edit: Orker ikke rette opp i alle skrivefeilene. Tastaturet er  ødelagt Smiley
Hvorfor ikke spise sjokolade? Jo, for at sjokoladen nytes i 10sekunder, for så å ligge noen timer i magen... og så resten av livet rundt magen! Grin

Utlogget chriii

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 331
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 331

SV: Kyssesyken!
« #28 : 20. november 2005, 14:21 »
Da har jeg blitt "frisk" fikk pencelinen for halsbetennelse så ordnet alt seg... Nå går jeg bare å venter på å få trene! Folk rundt meg sier de ser ser at jeg har blitt smalere osv... det er ikke så gøy å høre :\ går stadig oppover på vekta nå da, siden jeg har begynt å få i meg mat!
Hvorfor ikke spise sjokolade? Jo, for at sjokoladen nytes i 10sekunder, for så å ligge noen timer i magen... og så resten av livet rundt magen! Grin

Utlogget derby

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 39
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 39

SV: Kyssesyken!
« #29 : 30. november 2005, 16:28 »
å kyssesyken er ille haddet det for 2 år sia. det startet med at jeg brakk kravebeinet og to dager senere får jeg diagnosen kyssesyke

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!