Skrevet av Emne: Keiko' 88 - 290 kg raw mark side 174  (Lest 359543 ganger)

Utlogget Keiko'88

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 936
  • Honnør: 326
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 936

SV: Øyvind88; Weight doesn’t have bad days.
« #510 : 13. oktober 2006, 15:16 »
Jeg kom på et program her forelden på treningen. Under et par sett i benken kom jeg på at jeg søren meg ikke presser dette lettere enn jeg gjorde for et halvt år siden. Undecided  Under denne lille frustrasjonen begynte denne hjernekassa å tenke litt.

"Så slo det meg", jeg kunne prøve en uke, med få repetisjoner, og deretter en uke med litt flere repetisjoner. Det er mulig det ikke er så utrolig gunstig med tanke på at jeg trener for -maksimal- dynamisk styrke, men jeg tror likevel at det kanskje kunne være et forsøk verdt?

Programmet er bygd opp av knebøy, benkpress og markløft så øvelsene er lite forandret. Det er i grunn bare repetisjonsantallet det er snakk om, og sett-antallet.

En "lett" uke og en "tung" uke da. 5-6, kanskje 6-8 repetisjoner på den "lette" uka med 2-4 sett, og 1-3 repetisjoner på den "tunge" uka med kanskje oppimot 7-8 sett.

Under den "lette" uka vil jeg fokuserer på teknisk, og eksplosiv utførelse Det vil ikke være så tunge vekter så klart, rundt 120kg vil jeg anta.

Når den "tunge" kommer for tur håper jeg at jeg fint kan gå litt tyngre enn vanlig. Kjøre enkle og doble, noen ganger triple på vekter som 150kg og oppver. Starte her, og se hvordan det går. Føler jeg det evt. blir i tyngste laget så går jeg bare ned, men jeg tror jeg skal mestre vekta ganske pent.


Er det noen som vil komme med innspill?
Ossie? JanB? Hvis det er mulig å få noe alvorlig ut av deg. biggrin       
700 raw / skråbenk - benkpress - smalbenk

Figuz

  • Gjest
SV: Øyvind88; Weight doesn’t have bad days.
« #511 : 13. oktober 2006, 17:06 »
Nå har jeg omtrent INGEN peiling, men av egen erfaring kan det være en fordel med tunge - lette dager.

Utlogget Keiko'88

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 936
  • Honnør: 326
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 936

SV: Øyvind88; Weight doesn’t have bad days.
« #512 : 13. oktober 2006, 22:35 »
Hehe, ja... neij, jeg er litt usikker. Jeg velger uansett å gi det et forsøk. Smiley

Ble en sein trening i dag, var oppe klokka 14:00 så da ble ting forskyvet litt frem.

Kveldens:
Benkpress
110kg 3 x 15 rep. - lett

Pull-ups
bw 2 x 8 rep. - tungt

Franskpress
40kg x 10 rep. - lett
45kg 2 x 10 rep. - lett
40kg x 10 rep. - lett

Sidehev - hantler
12,5kg 3 x 10 rep. - lett

KOMMENTAR:
Bare en ustrukturert treningsøkt. Måtte bare klemme ut litt. Er godt en gang i blant. Tror benkformen kommer seg. Skuldrene er ikke så ille lenger. Gjør jeg det bra i benken på Syd-norsk kan det hende jeg benker RAW på NM i november. Jeg er litt usikker enda. Det som er litt positivt med disse to stevnene er at jeg kan prioritere f. eks. knebøy og benkpress på det ene stevnet og markløft på det andre, på en måte. En får sjeldent maks ut i alle tre på et og samme stevne. 
700 raw / skråbenk - benkpress - smalbenk

Utlogget Ossie

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 949
  • Honnør: 746
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 949

SV: Øyvind88; Weight doesn’t have bad days.
« #513 : 14. oktober 2006, 13:21 »
Godt tenkt Øyvind!

ENDELIG litt høye reps på deg å  Grin

Høres smart ut med eksplosive reps. Men ville ikke vært redd for å ta noen sett til failure på ca 15-25reps. Gjerne også i varianter du ikke bruker så mye (benk med beina opp o.l)

Utlogget Keiko'88

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 936
  • Honnør: 326
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 936

SV: Øyvind88; Weight doesn’t have bad days.
« #514 : 14. oktober 2006, 15:56 »
Tusen takk for svaret Ossie. Smiley

Da gir jeg opplegget en sjanse. Jeg fant ut at jeg bare har godt av 12+ repetisjoner også en gang i blant så den lette uka vil være litt friere, bare vektene er så lette at jeg mestre de uten problemer, og har full fokus på teknikk og -eksplosiv- utførelse. Progresjon også, men det blir i en litt mindre... seriøs grad enn den tunge uka. Smiley

Du tror ikke dette vil påvirke min 1RM? Eller senke "hastigheten" for fremgangen her?

Takk igjen for svar. Smiley   
700 raw / skråbenk - benkpress - smalbenk

Utlogget Ossie

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 949
  • Honnør: 746
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 949

SV: Øyvind88; Weight doesn’t have bad days.
« #515 : 14. oktober 2006, 16:00 »
Jeg tror derimot du nå ved å variere hvilket fysiologisk stress du påfører musklene kan få utnyttet en annen del av potensialet ditt, og dermed øke også i 1RM

Jeg ser forøvrig ofte på mine egne programmer at jeg føler meg sterkest etter mye trening på ca 65%. Kanskje netopp pga at antallet løft blir såpass høyt og at løftehastigheten blir såpass rask Smiley

Utlogget Keiko'88

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 936
  • Honnør: 326
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 936

SV: Øyvind88; Weight doesn’t have bad days.
« #516 : 14. oktober 2006, 16:11 »
Jeg tror derimot du nå ved å variere hvilket fysiologisk stress du påfører musklene kan få utnyttet en annen del av potensialet ditt, og dermed øke også i 1RM

Jeg ser forøvrig ofte på mine egne programmer at jeg føler meg sterkest etter mye trening på ca 65%. Kanskje netopp pga at antallet løft blir såpass høyt og at løftehastigheten blir såpass rask Smiley

"Du sier noe der." Vel, jeg tenkte noe den samme duren. Det var moro at jeg ikke var helt på jordet, og heller fikk en slik tilbakemelding av en såpass dyktig, og erfaren "trenende" da. Smiley
Da får jeg starte med å sette opp et opplegg i løpet av helga tenker jeg. Uka som kommer blir bare veldig lett pga. av syd-norsk neste helg, men etter der igjen så skal jeg prøve å være i gang.   

Tusen takk for svarene Ossie. Smiley
700 raw / skråbenk - benkpress - smalbenk

Utlogget Simen..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 300
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 300

SV: Øyvind88; Weight doesn’t have bad days.
« #517 : 14. oktober 2006, 16:56 »
Raw på NM, hva med verdensrekorden da?


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget Keiko'88

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 936
  • Honnør: 326
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 936

SV: Øyvind88; Weight doesn’t have bad days.
« #518 : 14. oktober 2006, 17:04 »
Den tar jeg på syd-norsk. Tongue Vidar Ringvold har meldt ifra om et forsøk på verdensrekorden i klassa hans. Den er tross alt "bare" 235,5kg. Treffer han med formen og det som er så presser han 240kg og litt mer vil jeg anta.

Hvis jeg ligger like godt ann så hadde det jo vært moro om jeg i tillegg tok rekorden i klassa mi. Gjør jeg det så benker jeg raw på NM, forutsatt at jeg ikke har 10kg mer inne med skjorta. Tongue Men det tviler jeg på.
700 raw / skråbenk - benkpress - smalbenk

Utlogget Simen..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 300
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 300

SV: Øyvind88; Weight doesn’t have bad days.
« #519 : 14. oktober 2006, 17:06 »
Så det kommer internasjonale dommere og dopintestere, men da er det jo ikke noe problem..


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget Keiko'88

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 936
  • Honnør: 326
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 936

SV: Øyvind88; Weight doesn’t have bad days.
« #520 : 14. oktober 2006, 17:15 »
Ja, hvis jeg har fått med meg ting riktig så gjør det det. Smiley

Nei, vi får håpe ikke rekorden blir noe problem. Tongue
700 raw / skråbenk - benkpress - smalbenk

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

SV: Øyvind88; Weight doesn’t have bad days.
« #521 : 14. oktober 2006, 19:11 »
Rått om du tar rekorden nå! Grin

Men litt synd å ikke få se at du tar den på nm da... Wink Vi får se.. Blir tøft å se deg i aksjon uansett!!






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Ossie

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 949
  • Honnør: 746
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 949

SV: Øyvind88; Weight doesn’t have bad days.
« #522 : 17. oktober 2006, 13:19 »
Tusen takk for svarene Ossie. Smiley

Bare hyggelig, Øyvind!! Burde jo seff komme med noen feiltips, så du ikke knuser meg i benk for raskt (at det skjer er det jo ingen som helst tvil om Grin)

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
SV: Øyvind88; Weight doesn’t have bad days.
« #523 : 17. oktober 2006, 14:41 »
Den tar jeg på syd-norsk. Tongue Vidar Ringvold har meldt ifra om et forsøk på verdensrekorden i klassa hans. Den er tross alt "bare" 235,5kg. Treffer han med formen og det som er så presser han 240kg og litt mer vil jeg anta.

Hvis jeg ligger like godt ann så hadde det jo vært moro om jeg i tillegg tok rekorden i klassa mi. Gjør jeg det så benker jeg raw på NM, forutsatt at jeg ikke har 10kg mer inne med skjorta. Tongue Men det tviler jeg på.

Vidar Ringvold ringte og etteranmeldte seg!
Det er nå litt tvilsomt at det kommer nok dommere.
Man kan ikke forvente det når man sier i fra så sent.
Utrolig lite gjennomtenkt av Vidar og da kan han ikke forvente stort noe heller.

Stevne har vært på terminlistene et helt år Wink
Og han har hatt god tid. Bare til pass for han om det ikke kommer dommere. Selv om rekordløft og da spesielt verdens rekord løft er kjempetøft.

Men som regel har man konkrete planer om man skal gjøre slikt, man hiver seg ikke bare med liksom  Wink

PS. Det kan hende at det er dommere nok nå, men tirsdag forrige uke var de ikke klare.
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
SV: Øyvind88; Weight doesn’t have bad days.
« #524 : 17. oktober 2006, 14:43 »
Ekte menn benker mer enn de bøyer.

 rofl rofl rofl
Dummeste jeg har hørt!

Selv med tre prolapser bøyer jeg mer enn jeg benker. Og jeg var spesial benker deluxe.
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!