Skrevet av Emne: Unnskyldningen blir underbygd...  (Lest 15553 ganger)

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Unnskyldningen blir underbygd...
« #90 : 23. november 2005, 12:44 »
Drit nå i politisk debatt i denne tråden... Hvordan sporet det slik av? Poenget er at en rik ofte lever et mer stillesittende liv, med for mye god mat. Enkelt og greit!

Tullprat !! Se på øst- og vestkant i Oslo og hvor det er størst ansamling av overvektige mennesker, og hvor de med dårligst helse lever..... det er ikke på vestkanten...
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget HotWheels

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

SV: Unnskyldningen blir underbygd...
« #91 : 23. november 2005, 13:06 »
Var lite gjennomtenkt, slutten på det innlegget... beklager det... Men kan en ikke se det på to måter: En rik har stillesittende jobb, men tilgang på bra mat pga god økonomi. En som ikke er like velstående har gjerne en mer aktiv jobb, men spiser til gjengjeld ofte mindre sunt.

Generaliserer veldig her, men får veldig lyst til å trekke en liten konklusjon: Kosthold er viktigere enn trening. Helsa kan være bra med bra kosthold og lite trening, men kan begynne å slite om en er aktiv, mens kostholdet er dårlig. Eller er jeg helt på jordet denne gangen også?
26 år
86 kg
beste benk: 125x2.
Beste Hantelpress, liggende: 40x8.
Medium benk: 100x10.
Rullestolbruker
Min Profil Oppdatert 08.08.07
Min Dagbok Oppdateres stadig!
Medlem av S.A.T.S. Sandnes

Hørt i dusjen:"Jeg mister så mye hår, tror nesten jeg har kreft!"

Utlogget Geelmuyden

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 276
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 276

SV: Unnskyldningen blir underbygd...
« #92 : 23. november 2005, 13:20 »
Sporet av? Det omhandler topic på samme måte som alle andre innlegg her.
Franklin86: Tror du har misforstått litt hvis det er sånn du tolket innlegget mitt. Poenget med hypotesen her er jo at de "ressurssterke" har bedre helse, bedre tilgang til helsetjeneste, men allikevel hyppigere besøksrate.

edit: Ah beklager. Det var allerede nevnt.

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Unnskyldningen blir underbygd...
« #93 : 23. november 2005, 13:24 »
bedre tilgang til helsetjenester? nei.. bedre mulighet for å formulere hva som er galt? nei.. bærtur. Finnes det indikatorer på at et skille når det gjelder helse kan oppstå/har oppstått? ja.. skyldes dette i stor grad andre ting enn helsedekning? jepp.
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget _Fade_

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 156
  • Honnør: 34
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 156

SV: Unnskyldningen blir underbygd...
« #94 : 24. november 2005, 00:22 »
Det alt dette dreier seg om er i grunnen ansvar.

Det kan diskuteres i det uendelige hvilke politiske virkemidler som kan tas i bruk for å slanke befolkningen. Hva helsetjenesten kan gjøre og hvorvidt den gjør like mye for alle er like åpent. Og alle er selvsagt enige i at vi ikke vil ha en "tjukkasghetto".

Men dette er uansett til syvende og sist et spørsmål om å ta ansvar for eget liv. Det bør legges til rette best mulig, men hver enkelt er nødt til å føle at det ikke er greit å la kroppen forfalle. De som er disponert for fedme må være seg det bevisste. Og de som har det lett i så måte må også ha forståelse for at noen alltid vil slite litt mer med det enn de.

Men det vi ikke kan ha noe forståelse for lenger er det en kompis av meg kaller å være "pommes frites tjukk". Helt unødvendig fedme som du finner på en helt skremmende andel av befolkningen. Denne fedmen er kanskje ikke så ille at den vil gi alvorlige helsemessige årsaker med det første. Men den er helt unødvendig!!! Det er en total mangel på respekt for sin egen kropp når personer som med letthet holder seg tynne; grisespiser seg halvfete.

Mange av disse er slaskefeite allerede når de er tidlig i tenårene og starter derved sin lange og ugrasiøse ferd inn i helsekøene som voksne ærestjukkaser.

Så uansett hva slags tiltak som iverksettes så er det slik at de som verdsetter den gave kroppen er og er bevisst på å ta vare på den vil opprettholde sin helse. De som ikke gjør det derimot har ingen rett til å gjemme seg bak noen unnskyldninger, hverken i form av forskning eller manglende politisk tilrettelegging.
Heavy Stupid

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: Unnskyldningen blir underbygd...
« #95 : 25. november 2005, 21:17 »
Men det vi ikke kan ha noe forståelse for lenger er det en kompis av meg kaller å være "pommes frites tjukk". Helt unødvendig fedme som du finner på en helt skremmende andel av befolkningen. Denne fedmen er kanskje ikke så ille at den vil gi alvorlige helsemessige årsaker med det første. Men den er helt unødvendig!!! Det er en total mangel på respekt for sin egen kropp når personer som med letthet holder seg tynne; grisespiser seg halvfete.

Bra innlegg, men "pommes frites tjukk" er faktisk helseskadelig helt fra starten av, idet åreforkalkningsprosessene aksellererer. Men det tar vanligvis flere år før blodårene er så tette (>70%) at det gir symptomer. Fedme er noe av det mest helseskadelige som finnes. Tykke mennesker blir i gjennomsnitt både mye tidligere og mye mer alvorlig syke og invalidiserte enn slanke mennesker.

H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget _Fade_

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 156
  • Honnør: 34
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 156

SV: Unnskyldningen blir underbygd...
« #96 : 28. november 2005, 05:10 »
Hvis kunnskap er makt så er du en mektig fyr hitman.  Book

I stand corrected og sier bare RE-spect til deg  Bow


Heavy Stupid

Utlogget Gaffel

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 400
  • Honnør: 132
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 400

  • kose?
Sv: Unnskyldningen blir underbygd...
« #97 : 05. desember 2006, 18:12 »
Det er vel ikke noe nytt det, at folk har forskjellig forbrenning?
sterk,blid og ronkefri

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Unnskyldningen blir underbygd...
« #98 : 05. desember 2006, 18:13 »
nei, ikke noe nytt.. og tråden er ikke ny heller.. 2005.. Wink

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
Sv: Unnskyldningen blir underbygd...
« #99 : 05. desember 2006, 18:14 »
Alt jeg har å si:


"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget PerryMan

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 50
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 50

Sv: Unnskyldningen blir underbygd...
« #100 : 11. desember 2006, 08:54 »
Sitter å leser dette her, samtidig som jeg tenker igjennom hva jeg selv har gjennomgått.

For litt over 1 år siden veide jeg 86kg. Nå veier jeg 60kg, er 1,75 høy. Før jeg bestemte meg å gjøre noe med det, så tenkte jeg at det er noe feil med genene mine, at jeg ikke kunne bli slank. 2 liter cola om dagen+ junk food er rett og slett grunnen. Å skylde på gener er som å legge skylden på andre for det man ikke klarer å håndtere selv

Etter det jeg selv har opplevd, avhenger alt, og da mener jeg ALT avhenger av kostholdet. Jobber på McDonalds, og så lenge jeg holder meg unna alt som heter kullsyreholding drikke, så kan jeg så og si spise hva jeg vil (Holder meg unna sauser o.l på burgere). Man må tenke igjennom hva man putter i seg, og hva som er nødvendig for kroppen. Brus f. eks er ca 50kcal per dl,  er totalt unødvendig og man ødelegger tennene. Har man normal aktivitet i løpet av en dag, unngår brus, søtsaker og sjokolade o.l så unngår man å gå "ukontrollert" opp i fettprosent.

Peace out.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!