Skrevet av Emne: Sammenheng mellom kroppsvekt og levealder  (Lest 9681 ganger)

Utlogget Rørosingen

• Aktivt medlem
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

• Kjønn: Mann

SV: Sammenheng mellom kroppsvekt og levealder
« #30 : 30. november 2005, 16:10 »
En viktig teori bak aldring er eksponering gjennom tid av frie radikaler (som er reaktive og giftige oksygenmolekyler som er skadelig for oss ved å gjøre forandringer i vårt DNA). Frie radikaler finnes rundt oss i lufta. Derfor vil jeg anbefale å puste lite. Bruk minst mulig energi hele tiden.
Det er ikke farten som dreper, det er smellen.
Eller som vi cowboys sier; It's not the fart that kills, it's the smell.

Utlogget JanB Diddl etc

• Ekstremt avhengig
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

• Kjønn: Mann

SV: Sammenheng mellom kroppsvekt og levealder
« #31 : 30. november 2005, 16:20 »
En viktig teori bak aldring er eksponering gjennom tid av frie radikaler (som er reaktive og giftige oksygenmolekyler som er skadelig for oss ved å gjøre forandringer i vårt DNA). Frie radikaler finnes rundt oss i lufta. Derfor vil jeg anbefale å puste lite. Bruk minst mulig energi hele tiden.

Jeg husker at Kjell Kaspersen (knebøyfantomet) pleide å trekke pusten så voldsomt inn før han skulle gå ned i bøy at det bare var såvidt at malingen på veggene på gymmet ikke ble med i dragsuget. Det er lenge siden jeg har snakket med ham nå, så jeg vet ikke om dette har hatt senvirkninger. Ofte når han snakket så ble han så ivrig at han måtte snappe etter pusten midt i en setning. Dette kan kanskje ha en sammenheng med eksponeringen av frie radikaler i innpusten i knebøy?

Gloria in Excelsis Deo

Gå til:  

Supersunn taco

Kosthold21.01.2021124

Bytt ut den tradisjonelle tacoen med en av disse supersunne variantene!

TOPP-3 for å BYGGE bryst

Trening01.01.202157

Her får du 3 kanonøvelser så du aldri igjen skal ha problemer med å bygge bryst.

7 øvelser for muskuløse triceps

Trening26.12.202053

Vil du har større armer? Dette er 7 supre øvelser.
Her har du treningstips og kostholdsråd som kan gi deg et push bak, inn i det nye året.

Bananpannekake

Kosthold23.11.20202213

Perfekt å starte dagen på!