Skrevet av Emne: Dogcrapp  (Lest 1610 ganger)

Utlogget loverboy

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 89
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 89

Dogcrapp
« : 26. november 2005, 15:43 »
Har nå vært ivrig disipel av volum trening der jeg kjører hver muskel gruppe 1 gang i uken og trener fire ganger i uken(klassisk splitt)
Dette er noe som har fungert for meg i en del år nå. Mye takket være at jeg kjører alltid basis øvelser og har hovedvekt på fri vekter. Har alltid trent tung, og det har fungert.
Men nå synes jeg denne treningsmåten begynner å bli veldig lite spennende
og umotiverende. Føler også at denne måten å trene på også begynner å bli mindre effektiv. Tenkt en del på dette i det siste og føler den klassiske splitt/trene muskelen tungt en gang i uken overlater overlater mye til tilfeldigheten. Og å bygge muskler er ingen tilfeldighet...
Føler at mye av trening og kostholds informasjon man finner på nett i bøker og blader er beregnet på/skrevet av kroppsbyggere som bruker steroider. Begynner å bli mer og mer overbevist om at "naturlige" byggere og "bolere" ikke kan trene og spise på samme måte.
Så hvorfor følger de fleste "naturlige" byggere "bole" programmer og kostholdplan?
Føler at det ikke er et spørsmål om å bare "kutte ned på volumet". "Rene" byggere må trene på en helt anne måte.
Hvorfor jeg skriver dette? Fordi jeg nå har lest om Dogcrapp og dens prinsipper. Fikk en liten oppvåkning. Må innrømme det virker veldig vanskelig og det er mye å sette seg inn i.
Men det er prinsipper som virker både logiske og gjennomtenkte. Derfor tar jeg det litt mer seriøst.
Om Dogcrapp har fått en ny tillhenger? Det har iallefall fått meg til å tenke på en annen måte når det gjelder treningen! Wink



Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 998
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 998

  • Lift like a lift
SV: Dogcrapp
« #1 : 29. november 2005, 20:41 »
Så hvorfor følger de fleste "naturlige" byggere "bole" programmer og kostholdplan?

Fordi de lar seg lure av Flex og gamle myter innen trening istedenfor forskning og sunn fornuft.  Smiley

Lykke til med trening på en ny måte! Mindre tidkrevende er det også...

H
Erfaring er den talentløses trøst

Gå til:  

Slik finner du treningsmotivasjonen etter et opphold.
Kalkun på nyttårsaften er en tradisjon. Godt Nytt År!
Hvis du vil forbrenne fett er tredemølle og sykkel gårsdagens nyheter.

Slik kommer du i form i 2020

Trening28.12.20192075

Følg disse 6 rådene for hva du må eller bør gjøre.

Kardio eller styrketrening først?

Trening23.12.2019352

Hva bør du trene først for optimal effekt?