Skrevet av Emne: Stiv dagen etter?  (Lest 2288 ganger)

Utlogget shonez

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 72
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 72

Stiv dagen etter?
« : 28. november 2005, 16:22 »
Bør man trene det slik at man er stiv og kjenner det i muskelen et par dager etter? Da jeg begynte å trene kjente jeg det i musklene dagen etter, men nå etter ca. 2 år kjenner jeg det ikke i samme grad (jeg kjenner det hvis jeg strammer vanligvis).
Blir kroppen herdet?
En på treningsstudioet der jeg går mente at hvis jeg ikke kjente det dagen etter hadde jeg nådd mitt potensielle i øvelsen, hva mener folk om dette?

Utlogget obey

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 758
  • Honnør: 107
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 758

SV: Stiv dagen etter?
« #1 : 28. november 2005, 16:32 »
Bør man trene det slik at man er stiv og kjenner det i muskelen et par dager etter? Da jeg begynte å trene kjente jeg det i musklene dagen etter, men nå etter ca. 2 år kjenner jeg det ikke i samme grad (jeg kjenner det hvis jeg strammer vanligvis).
Blir kroppen herdet?
En på treningsstudioet der jeg går mente at hvis jeg ikke kjente det dagen etter hadde jeg nådd mitt potensielle i øvelsen, hva mener folk om dette?

Du kan ikke regne med å være superstøl hver eneste gang du trener. Jeg regner med at du kjenner det veldig godt feks de første dagene etter trenings pauser og ferier? Dette er mer vanlig =)

Jeg pleier også å kjenne det litt ekstra neste dag om jeg har gjort noen nye rekorder dagen før.
gutt 1988

bildeprofil; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=48442.0

treningslogg; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58782.0

Not with the lights on honey, im bulking!

Utlogget Kj3til

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 60
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 60

  • what doesn't kill you, makes you stronger
SV: Stiv dagen etter?
« #2 : 28. november 2005, 17:23 »
Og du blir fortere stiv etter "nye" øvelser. det blir iallefall jeg.
og etter ferier og trenings pauser fra noen øvelser.
17 år
95 kg
183 cm høy
Benk: 97,5kg
Knebøy: 140kg
markløft: 130kg

Utlogget shonez

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 72
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 72

SV: Stiv dagen etter?
« #3 : 28. november 2005, 17:43 »
Du kan ikke regne med å være superstøl hver eneste gang du trener. Jeg regner med at du kjenner det veldig godt feks de første dagene etter trenings pauser og ferier? Dette er mer vanlig =)

Jeg pleier også å kjenne det litt ekstra neste dag om jeg har gjort noen nye rekorder dagen før.
Ja det stemmer dette, pleier å kjenne det når jeg starter igjen etter lange pauser eller hvis jeg prøver nye øvelser Smiley

Utlogget bSR

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 288
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 288

SV: Stiv dagen etter?
« #4 : 28. november 2005, 17:46 »
Man blir stiv fordi man har oversteget den belastningen som muskelen er vant til

Utlogget eirikNe

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 280
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 280

SV: Stiv dagen etter?
« #5 : 28. november 2005, 18:34 »
Musklaturen får bedre gjennomstrømning av blod dersom den vert trena regelmessig. derfor får ein då kortare transportert vekk slagstoff som gjer at ein vert stiv.
Dersom ein varierar øvingar, får ein gjerne tak i delar av musklaturen som ikkje har blitt aktivert noko særleg i dei gamle øvingane, og ein vert med andre stiv.
Treningsterapeut

Utlogget Ole Ø.

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 567
  • Honnør: 179
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 567

SV: Stiv dagen etter?
« #6 : 29. november 2005, 00:37 »
Jeg er ikke alltid støl jeg heller, men vokser fordeom. Men treningsverk og muskelvekst trenger ikke henge sammen det Wink

Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

SV: Stiv dagen etter?
« #7 : 29. november 2005, 10:07 »
Første gang man trener, og evt. etter veldig lange pauser, så skal man kjenne det i musklene. Det er et tegn på at man har trent hardt og godt. Selv når jeg trener etter veldig lange pauser, så kjenner jeg det i musklene i flere dager. Det er ikke særlig godt, men jeg vet at det gjør godt. Etter første treningen så går stølheten bort, og det er så vidt jeg kjenner det, men jeg merker at jeg har trent, og vet at det er byggende og styrkende trening, selv om jeg ikke er støl dagen etter.
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Stiv dagen etter?
« #8 : 29. november 2005, 10:44 »
Første gang man trener, og evt. etter veldig lange pauser, så skal man kjenne det i musklene. Det er et tegn på at man har trent hardt og godt. Selv når jeg trener etter veldig lange pauser, så kjenner jeg det i musklene i flere dager. Det er ikke særlig godt, men jeg vet at det gjør godt. Etter første treningen så går stølheten bort, og det er så vidt jeg kjenner det, men jeg merker at jeg har trent, og vet at det er byggende og styrkende trening, selv om jeg ikke er støl dagen etter.

Hard og god trening har ingen sammenheng med det å være stiv og støl dagen etter.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

SV: Stiv dagen etter?
« #9 : 29. november 2005, 10:58 »
Hard og god trening har ingen sammenheng med det å være stiv og støl dagen etter.

Men det har en sammenheng i hvor godt trent man er.. Hvor godt trent man er til å takle påkjenningene fra treningen.. og, eventuelt hvor mye man tøyer ut etter trening. Dreit litt på draget der jeg.. Tongue
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Utlogget Bønna34

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 49
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 49

SV: Stiv dagen etter?
« #10 : 29. november 2005, 11:25 »
Jeg har det slik at jeg er stiv i mange dager etterpå. Jeg har trenet hardt i over et år. Jeg tar tilskudd som er kreatin og ribbose, og jeg vet ikke om det er det som gjør det. La oss si at jeg trener på søndag og ca rundt torsdag føler jeg meg fit for fight. Når jeg trener så presser jeg meg alt det jeg kan.
For ca 10 år siden kunne jeg trene annen hver dag, dog uten tilskudd.
Dop er for tapere.

Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

SV: Stiv dagen etter?
« #11 : 29. november 2005, 11:33 »
Ok, du trener styrke? Prøv å gå litt ned i vekt en liten periode, så kan du kjøre progresivt oppover igjen
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Utlogget LoOzR

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 19

SV: Stiv dagen etter?
« #12 : 29. november 2005, 11:52 »
Så det dere sier er altså at man vokser selv om man ikke er stiv i musklene dagen derpå?

Har selv trent et par år, og det er ikke kjangs om å få treningsverk i bicepsen. Verken om jeg trener lett-mange reps, eller tungt-få reps. Skal da være sagt at jeg varierer ikke så mye mellom øvelser på biceps..

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Stiv dagen etter?
« #13 : 29. november 2005, 11:55 »
Så det dere sier er altså at man vokser selv om man ikke er stiv i musklene dagen derpå?

Ja. Vekst har ingen sammenheng med om du er støl eller ikke.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget HELLmik small

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 483
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 483

  • Be the best you can be :)
SV: Stiv dagen etter?
« #14 : 03. desember 2005, 23:32 »
Jeg kjenner det heller ikke i bicepsen dagen etter jeg har trent, mange ganger jeg ikke får "the pump" heller Sad trener jeg feil da eller trener jeg for lett?
Trenings logg : http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=31531.0

Nåværende vekt : 84 kg
Høyde : 180
Alder : 22
Mål : NM i Athletic Fitness 2012

Dips : 32
Chins : 25xKV , 3xKV+40kg
Markløft : 170
Benkpress : 115
Knebøy : 130

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!