Skrevet av Emne: må bare få det ut  (Lest 2786 ganger)

Utlogget Sjulven

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 103
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 103

SV: må bare få det ut
« #15 : 01. desember 2005, 01:02 »
gymlæreren min sier at et menneske består av 75% vann og at hvis jeg drikker 10l vann om dagen vil jeg bli tjukk Smiley

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: må bare få det ut
« #16 : 01. desember 2005, 18:33 »
du kødder..? biggrin
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

SV: må bare få det ut
« #17 : 02. desember 2005, 00:48 »
ja har en sonn dom lærer eg å...
husker vi hadde teori åsså sa hun at det ikke var vits i og ta proteintilskudd for kroppen klarte ikke å ta opp alle proteinene uansett å det kroppen ikke tok opp ble til fett...



Med andre ord: kroppen tar det opp likevel, da det blir til fett? :p

Utlogget True

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 171
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 171

SV: må bare få det ut
« #18 : 02. desember 2005, 11:00 »
Hva f er det med gymlærere??? Hører jo det igjen og igjen om idiotiske utalelser fra de. Utrolig idiotisk at voksne mennesker skal formidle falske fakta til de yngre. Hvis det er noen gymlærere som leser dette så HOLD DERE OPPDATERT MED TIDEN OG IKKE UTAL DERE OM TING DERE IKKE HAR NOE SOM HELST GREIE PÅ!
There is no such thing as "working too hard"...

~True

Utlogget FiXXXer

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 243
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 243

SV: må bare få det ut
« #19 : 02. desember 2005, 13:01 »
Det er greit at gymlærere neppe sitter med en PhD i ernæringslære og prinsipper for styrketrening, maksimal hypertrofi, kondisjon osv. Lærere skal formidle til elevene det som står på læreplanen, så derfor vil det komme slike politisk korrekte uttalelser som at proteintilskudd ikke har noe for seg osv. Men jeg synes at "drittunger" på <18-20 år med "kunnskap" hentet fra Iform, Flex og Musclemag bør klare å holde seg litt ydmyke med tanke på sin egen kunnskapsbase på dette området.

Utlogget Sjulven

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 103
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 103

SV: må bare få det ut
« #20 : 02. desember 2005, 14:25 »
Det er greit at gymlærere neppe sitter med en PhD i ernæringslære og prinsipper for styrketrening, maksimal hypertrofi, kondisjon osv. Lærere skal formidle til elevene det som står på læreplanen, så derfor vil det komme slike politisk korrekte uttalelser som at proteintilskudd ikke har noe for seg osv. Men jeg synes at "drittunger" på <18-20 år med "kunnskap" hentet fra Iform, Flex og Musclemag bør klare å holde seg litt ydmyke med tanke på sin egen kunnskapsbase på dette området.

og jeg syns du burde la være å generalisere 18-20åringer som drittunger og at elever må få lov til å klage når de hører noe de mener ikke stemmer, hvis læreren har peiling på noe forklarer han/hun det for eleven ved hjelp av gode argumenteringer og kunnskap, hvis læreren ikke har noe annet å si på ting enn at "det er feil" så viser det bare at de ikke vet crap om temaet. bedre å klage på noe som er feil så kansje læreren slutter å si det i fremtiden og kansje sjekker det opp enn at eleven skal stole blindt på læreren og bli feillært i årevis fremover Smiley

Utlogget Hammer

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 837
  • Honnør: 50
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 837

  • Det er mange veier til Rom
SV: må bare få det ut
« #21 : 02. desember 2005, 17:08 »
En av lærerne mine påsto her om dagen at det ikke var noen vits å spise mer enn 1,2-1,8 g proteiner/kg/d, og at tilskudd bare var noe tull:( Lurer på hvor man lager lærere som det jeg? Regner med at det er mange her som er sterkt uenige i dette utsagnet?

mvh Hammer
Sleggekaster på mosjonsnivå Smiley
28 år
85 kg
Oslo

Utlogget Hammer

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 837
  • Honnør: 50
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 837

  • Det er mange veier til Rom
SV: må bare få det ut
« #22 : 02. desember 2005, 17:13 »
Bare for å si det med en gang så jobber han som førsteamanuensis ved seksjonen for fysisk prestasjonsevne ved NIH, hvor han også leverte sin doktorgrad.

Prøver egentlig bare å hisse opp noen litt her, men vet ikke om det lykkes:) Det jeg vil frem til er at selv om de ikke alltid er enige med dere, kan de faktisk ha litt peiling!

mvh Hammer
Sleggekaster på mosjonsnivå Smiley
28 år
85 kg
Oslo

Utlogget FiXXXer

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 243
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 243

SV: må bare få det ut
« #23 : 02. desember 2005, 18:04 »
Point taken. Er selvfølgelig enig i at hvis lærer sier hakkende gale ting, bør man ta tak i dette, og prøve å rydde opp på en skikkelig måte (underbygge argumenter). Men man bør også selv være ydmyk til egen kunnskap, ikke skrike opp om det ene og det andre, når referansen kanskje er en dårlig artikkel med tilnærmet null vitenskapelig verdi funnet på et eller annet nettested e.l.

Selv er jeg svært nysgjerrig på hva en kar som Finn Aamodt kunne gjort med folk som vil bygge muskler.

Btw: Noen som har lest "Natural Hormonal Enhancement" av Rob Faigin? Skal prøve å få lest den på nyåret. Førsteinntrykket er solid, om ikke annet.

Utlogget Klein

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 267
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 267

  • Hi Ha Ho- Jeg er lekker
SV: må bare få det ut
« #24 : 04. desember 2005, 03:37 »
I klassen idag snakket vi om gym og trening. Så spurte læreren hvor ofte vi skal trene.(selve spørsmålet er på trynet i seg selv..) Fikk lyst til å slå hodet hardt i pulten da en jente i klassen sa:
hvis du skal ha progresjon skal du trene 3-4 ganger i uken, og skal du vedlikeholde musklene skal du trene 3 ganger i uken. Og læreren min bare ja kjempe bra.

Helt latterlig spør du meg da hun verken nevnte noe om hvilke muskelgrupper som skulle trenes når eller noen ting. Jeg mener, hvor i hel**te ligger logikken bak sånne svar.

Lærern min mente også at markløft kun tok på ben og ikke ryggen, før jeg protesterte høyt.
sorry måtte bare få det ut.

Jeg vat, Hilde dreit seg utt ass. men men . Anette oxo - det er en dame vi godt kan eliminere fra klassen.

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: må bare få det ut
« #25 : 04. desember 2005, 03:59 »
Bare for å si det med en gang så jobber han som førsteamanuensis ved seksjonen for fysisk prestasjonsevne ved NIH, hvor han også leverte sin doktorgrad.

Prøver egentlig bare å hisse opp noen litt her, men vet ikke om det lykkes:) Det jeg vil frem til er at selv om de ikke alltid er enige med dere, kan de faktisk ha litt peiling!

mvh Hammer

problemet med kostholdseksperter i norge er at de er giret inn mot utholdenhetsidretter som langrenn, skiskyting, kombinert o.l. styrke- og volumtrening har aldri vært et satsingsområde, og det bærer hele systemet kraftig preg av. Det å anbefale 1.2-1.8g proteiner pr kg fettfri kroppsvekt er ifølge de fleste internasjonale rapporter gjort av forskere som har styrketrening som spesialfelt helt på trynet. Det er på ingen måte noe som tyder på at det er optimalt med så lite, samtidig er det også fint lite som tyder på at et inntak på 2.0-3.0 på noen måte er skadelig. Derfor synes jeg slike uttalelser blir lite nyanserte og på ingen måte fanger opp problemet med kosthold for styrketrenende.. kan finne noen undersøkelser og skrive litt bedre i morgen, når jeg er våken.. Wink (og nei hammer, ikke et personlig angrep på deg, om du tror/trodde det! Smiley )
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget obey

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 758
  • Honnør: 107
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 758

SV: må bare få det ut
« #26 : 06. desember 2005, 14:51 »
Jeg vat, Hilde dreit seg utt ass. men men . Anette oxo - det er en dame vi godt kan eliminere fra klassen.

ja det er så trist =)
gutt 1988

bildeprofil; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=48442.0

treningslogg; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58782.0

Not with the lights on honey, im bulking!

Utlogget Sjulven

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 103
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 103

SV: må bare få det ut
« #27 : 07. desember 2005, 09:57 »
lærern min kom med et supert gulkorn her i går, han påstod at arnold hadde 72cm armer Grin

DuMonde

  • Gjest
SV: må bare få det ut
« #28 : 07. desember 2005, 10:08 »
lærern min kom med et supert gulkorn her i går, han påstod at arnold hadde 72cm armer Grin

Grin Grin

han forveksler sikkert med greg valentino aka synthol-hue Grin

Utlogget Grungern

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 541
  • Honnør: 203
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 541

  • Go hard, or go home!!
SV: må bare få det ut
« #29 : 07. desember 2005, 21:33 »
Dumonde, har du blitt en tidy maaaan? Grin
Trener på vektertorget i Bergen.
Knebøy: 180kg, Mark: 230kg, Benk: 120kgx3 (skylder på dårlig skuldre Tongue )
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=29518.0

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!