Skrevet av Emne: Modifisert ryp effekt mm  (Lest 1604 ganger)

Utlogget Nils2u

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 95
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 95

Modifisert ryp effekt mm
« : 30. november 2005, 11:02 »
Hei!

Jeg har eksperimentert litt med ryp. Kjorte fost grunnprogrammet - noe som gikk helt greit. Deretter 5x5 i grunn storfornoyd med den (noe tungt men men ;-)

Uansett, frem til jul kjorer jeg en ny runde med ryp kombinert med lett deffing.
Jeg har derimot modifisert det noe:
- kneboy
- flatbenk (fikk ikke noe saerlig ut av skraabenk med hantler)
- Markloft
- Nedtrekk
- Arnoldpress
- Bi curls
- Franskpress

Dagene uten ryp kjorer jeg jogging eller sykling, samt 2 dager med mage og legger i tillegg.

Hva synes dere om dette oppsettet?

Hva slags effekt faar man vandligvis av ryp, altsaa: er det primaert et byggeprogram eller faar man styrkeokninger i tillegg?

Er det vandlig at folk som har trent lenge (3-4 aar ++) trener ryp, eller modifiserer man det? Og i saa fall til hva?

Paa forhond takk,
Nils2u

Utlogget Ørjan B.

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7

SV: Modifisert ryp effekt mm
« #1 : 23. desember 2005, 14:07 »
Det er venlig at du følger programmet sånn det er satt opp. Det oppsettet du har satt opp nå, der mangler du Hamstrings og bakside skuldre. Hamstrings ville du trent med strake markløft, men det har jo du byttet med markløft (?). I RYP er det egentlig ikke noen øvelse for bakside skuldre, men roing med bredt grep tar godt på baksiden.
Greit, du har nedtrekk og markløft, det tar kanskje litt på baksiden.

Synest RYP er et fint program for nybegynnere, ettersom det gir et godt grunnlag først (15-reps fasen), og etterhvert blir tyngre. Her får du trent utholdenhet, masse og styrke, på bare 6 uker. Så har du jo to alternativer etterpå. Smiley

Etterhvert som du har trent en stund vil det bli vanskelig å løfte vektene som er oppgitt. I begynnesen har du jo mye å gå på når det gjelder teknikk o.l. Så når teknikken sitter, vil du kunne løfte mye tyngre 10 RM som du skal taste inn i kalkulatoren.
Nå husker jeg ikke navnet, men det er en kjent fitnessutøver som trener RYP masse. For å ha fremgang med dette programmet bør du har veldig bra kosthold, eller syyker gener. Tongue
c",)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!