Skrevet av Emne: ZMA- eller ikke...  (Lest 3694 ganger)

Utlogget AliAli

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 97
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 97

ZMA- eller ikke...
« : 06. desember 2005, 17:48 »
Jeg har en stund lurt på om jeg skal begynne med ZMA. Men er liksom litt engstelig for dette da det gjør noe med hormonene. Har lest at man f.eks sover mye bedre ved bruk av dette produktet, men hva vil da skje den dagen man slutter med dette? Har kroppen vendt seg til dette, og man vil slite med søvnen??? Hadde vært fint med å om noen kunne fortelle om SINE erfaringer ved bruk av dette. Bivirkninger? Fungerer det? Blir man sterkere? Vokser man? Og hvor bør jeg evt. kjøpe dette?
På forhånd takk....

Utlogget Lillemannen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 53
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 53

SV: ZMA- eller ikke...
« #1 : 06. desember 2005, 17:54 »
hmmm, har ikke hørt om noe farlig når det gjelder ZMA, kommer jo an på hvem som produserer og hva de har puttet i det. Men består vanligvis for det meste av sink, magnesium og vitamin b6

men eneste effekten jeg har merket er at jeg sover bedre,tyngre, og så husker jeg drømmene min bedre.
Og god søvn er nødvendig for de som trener med tunge vekter.
http://www.thesupplementsite.co.uk

Beste levering og priser!

Utlogget athlex

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 103
  • Honnør: 46
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 103

SV: ZMA- eller ikke...
« #2 : 06. desember 2005, 17:55 »
ZMA består av zink, magnesium og vit b6 viss jeg ikke tar helt feil. Det tilfører ikke hormoner, det stimulerer kroppen til selv å produsere testosteron.

Søvnen er god, man drømmer sykt som forøvrig er ganske gøy. Man begynner virkelig å lure på sin egen sinnstilstand.

Vekst vet jeg ikke, i teorien ja, men jeg har ikke brukt det mer enn ca 1 måned. Tror det kan være bra på sikt mtp restitusjon, men noen mirakelkur er det nok ikke.

Ville ikke hatt noen betenkeligheter med å prøve det. Kjøp på power-sport.no så slipper du kapsler - det koster mye for lite. Flytende er IMO bedre.

Utlogget howwyb

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

SV: ZMA- eller ikke...
« #3 : 06. desember 2005, 18:28 »
Blir det tyngre å stå opp etter en natt når man bruker ZMA? eller omvendt?

Utlogget Lillemannen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 53
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 53

SV: ZMA- eller ikke...
« #4 : 06. desember 2005, 22:21 »
Blir det tyngre å stå opp etter en natt når man bruker ZMA? eller omvendt?


Jeg syns det er tyngre. Men søvnen blir bedre, våkner ikke midt på natten eller sånn, slik som jeg gjorde før
http://www.thesupplementsite.co.uk

Beste levering og priser!

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

SV: ZMA- eller ikke...
« #5 : 07. desember 2005, 11:19 »
hvis fakta er at man prod. inntil 30 % mer testosteron, så bør dette være med å kunne vokse noe mer/raskere eller.....?
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Mesterinne

  • Gjest
SV: ZMA- eller ikke...
« #6 : 07. desember 2005, 11:46 »
Er det forøvrig noen som har tips til  "trygge" produsenter av ZMA?

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: ZMA- eller ikke...
« #7 : 07. desember 2005, 12:00 »
Blir det tyngre å stå opp etter en natt når man bruker ZMA? eller omvendt?

Det kan du oppleve, ja-men litt individuelt.

Jeg har en stund lurt på om jeg skal begynne med ZMA. Men er liksom litt engstelig for dette da det gjør noe med hormonene. Har lest at man f.eks sover mye bedre ved bruk av dette produktet, men hva vil da skje den dagen man slutter med dette? Har kroppen vendt seg til dette, og man vil slite med søvnen??? Hadde vært fint med å om noen kunne fortelle om SINE erfaringer ved bruk av dette. Bivirkninger? Fungerer det? Blir man sterkere? Vokser man? Og hvor bør jeg evt. kjøpe dette?
På forhånd takk....


Ingen uheldige bivirkninger så lenge du holder deg til oppgitte doseringer (se artikkel ZMA på forumet).

ZMA er et bra tilskudd for de som trener endel/relativt hardt.

Om jeg skal anbefale et produkt spesielt, blir det Nordic Power sin Pro ZMA til 175 kroner. I dette produktet får du i tillegg rikelig med vitamin C, L-carnytine, NAC (anti-oksydant) og ekstrakt av tribulus terrestris (Nordic har to gode produkt, men jeg vil spesielt anbefale den med disse ingrediensene i tillegg. Selv med halvparten av anbefalt dagsdose er dette et bra produkt).

Utlogget athlex

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 103
  • Honnør: 46
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 103

SV: ZMA- eller ikke...
« #8 : 08. desember 2005, 23:10 »
Er det forøvrig noen som har tips til "trygge" produsenter av ZMA?
Med "trygge" mener du fri for sporstoffer? Burde vel være slik for alle produkter som selges i Norge men er mulig det er ren ønsketenkning?
Selv bruker jeg MRM's ZMA fra power-sport.no Den bør jaggumeg være clean, viss ikke tar jeg turen ned til  Stavanger og stokker om kjeften dems til harde konsonanter.

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: ZMA- eller ikke...
« #9 : 09. desember 2005, 11:04 »
Denne er vel først og fremst laget for å selge produktet men dog.....:

ZMA (Zinc monomethionine aspartate and Magnesium Aspartate) is a supplement used by Bodybuilding and athletes. It was developed by Victor Conte (founder of BALCO in Burlingame, California) and is a blend of zinc, magnesium and vitamin B6. It is used because research has suggested that it raises testosterone and Insulin-like-growth-factor-1 levels which aids gains in muscle size and strength. Studies have also shown that ZMA increases the quality of sleep - helping the body repair itself after a hard exercise. Evidence also show that ZMA tends to cause highly lurid and vivid dreams in some of the population. A deficiency in zinc and magnesium is common in the general population. However, in athletes and very active people it is even more common due to these minerals being lost during exercise. The proportion of ingredients generally used in products is 20-30 mg Zinc and 400-500 mg Magnesium. ZMA use is not banned by any athletic organisations.
Scientific Study using ZMA
A study was undertaken on NCAA Football players during a 8 week spring training program. 12 took a ZMA tablet each evening and 15 used a placebo. The results showed:
Strength
ZMA: 11.6% increase, Placebo: 4.6% increase
Testosterone levels
ZMA: 30% increase, Placebo: 10% decrease
Insulin-like-growth-factor-1
ZMA: 3.6% increase, Placebo: 21.5% decrease (L.R. Brilla and V. Conte, A novel zinc and magnesium formulation ZMA increases anabolic hormones and strength in athletes, Sports Medicine, Training and Rehabilitation Journal, in press. November 1999)



Selv synes jeg det artigste var at det sto: It was developed by Victor Conte (founder of BALCO in Burlingame, California).
Ringer det noen bjeller mht det navnet og den labben?   Grin


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Falk

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 71
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 71

  • "Don't be such economic girlie-men." sitat Arnold
SV: ZMA- eller ikke...
« #10 : 09. desember 2005, 12:31 »
Jepp ! Han har hatt et utstrakt samarbeid med mange USA's fremste utøvere inne diverse idrettsgrener når det forsyninger med medikamenter

Utlogget A

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 21
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 21

SV: ZMA- eller ikke...
« #11 : 09. desember 2005, 12:35 »
Selv synes jeg det artigste var at det sto: It was developed by Victor Conte (founder of BALCO in Burlingame, California).
Ringer det noen bjeller mht det navnet og den labben?   Grin

Jo, så sannelig, hadde kanskje ikke tenkt over det hvis ikke du hadde nevnt det. http://news.bbc.co.uk/sport1/hi/athletics/3207793.stm
"The most successful ideological effects are those which have no need for words, and ask no more than complicitous silence." -Pierre Bourdieu

Utlogget AliAli

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 97
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 97

SV: ZMA- eller ikke...
« #12 : 09. desember 2005, 17:30 »
...men er det noen som kan si at det har fungert da?

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: ZMA- eller ikke...
« #13 : 11. desember 2005, 18:33 »
Om det har fungert?? Hvilke forventninger har du egentlig til ZMA? Aner du i det heletatt hva som skal til for å bli stor og sterk, ettersom du spør sånn som det der?
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget AliAli

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 97
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 97

SV: ZMA- eller ikke...
« #14 : 12. desember 2005, 23:53 »
jo da.. Er ganske så godt orientert om det meste bortsett fra ZMA. Så i steden for å handle inn en masse av "vidunder-stasj" så spør man heller folk som har testet dette, eller bruker det. Dessutten liker jeg å være hundre prosent sikker på at ting jeg putter i meg ikke skal forstyrre hormonene mine negativt.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!