Skrevet av Emne: Hvordan redde styrkeløftsporten  (Lest 8919 ganger)

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Hvordan redde styrkeløftsporten
« : 07. desember 2005, 23:37 »
Det kommer til å bli oppvask etter dette VM'et likevel... Hvordan gjøre denne sporten publikumsvennlig, dommervennlig og utøvervennlig?

1 Skille ut benkpress, og arrangere styrkeløftstevner med kun bøy og markløft!?
2 Avskaffe skjorta!?
3 Redusere/forenkle reglene i benk!?
4 Go all the way, og tillate open back, double ply og vinsj!?
5 Beholde skjorta og dagens regler + legge til enda flere regler og flere sikrere!?

Smiley
Slik det er nå, så ligger publikumsvennligheten på nivå med:
- leting etter golfballer utenfor roughen.
- å se maling tørke.
- Påskegudstjenestene på nrk.
- Trim for eldre, sesong 1 og 2

Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

SV: Hvordan redde styrkeløftsporten
« #1 : 08. desember 2005, 01:33 »
Tror ikke publikumsvennligheten blir bedre av noen av forslagene, og bøy og benk er vel neppe mer publikumsvennlige enn benk Huh

Problemet er vel at det ikke finnes noe publikum (utenom styrkeløftere selv da), og vil heller ikke bli det så lenge ingen vet noe om sporten og heller ikke hvor og når man kan se på.

Så lenge man ikke lager mer show rundt sporten, gidder heller ingen å se på. Tror ennå ikke jeg har sett styrkeløft på tv, visste vel knapt hva det var for noen år siden. Vi må gjøre styrkeløft tilgjengelig å se på, ikke håpe og tro at de kommer til oss uten oppfordring.

Er jo utrolig mange styrketrenende personer rundt om i landet, som neppe alle ville prioritert å se 22 svette mannfolk krangle om en lærkule, som lørdags underholdning dersom de var annet å velge. Men se bare på "sports-bilaget" i avisene, de burde jo hete "ballspill-bilag" eller "skibilag" på vinterstid.

NSF burde samle norges eliten og turnere landet (kjøpesenter, skoler etc) for å promotere sporten. Og alle styrkeløftklubber i landet burde gjøre det samme.
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Utlogget Roy Holte

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 348
  • Honnør: 406
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 348

  • I`ll see you when Ragnarok begins.....
SV: Hvordan redde styrkeløftsporten
« #2 : 08. desember 2005, 02:28 »
Det kommer til å bli oppvask etter dette VM'et likevel... Hvordan gjøre denne sporten publikumsvennlig, dommervennlig og utøvervennlig?

1 Skille ut benkpress, og arrangere styrkeløftstevner med kun bøy og markløft!?
2 Avskaffe skjorta!?
3 Redusere/forenkle reglene i benk!?
4 Go all the way, og tillate open back, double ply og vinsj!?
5 Beholde skjorta og dagens regler + legge til enda flere regler og flere sikrere!?

Smiley
Slik det er nå, så ligger publikumsvennligheten på nivå med:
- leting etter golfballer utenfor roughen.
- å se maling tørke.
- Påskegudstjenestene på nrk.
- Trim for eldre, sesong 1 og 2

Hva med alle løft RAW og raising bar?feks 10kg hopp;)

Hva med å inkludere strongman som egen gren i styrkeløft? Få til showliftstevner/strongmanstevner i regi av NSF? Da tror jeg at NSF hadde fått TV-rettigheter og en god del penger inn i systemet:)

Tenk på de folkeklasse-stevnene det ville ha gitt:-o mange sikkert opptil 50!
Noe å tenke på.........eller ikke? Ops woot


3xNSM 2000-2001-2002
2xIPF World Champion Benchpress
IPF European Champion Benchpress
IPF Nordic Benchpress Overall Champion
5x Norweigian Benchpress Champion

EX-IPF World Benchpress record holder-125kg Powerlift with 326kg
EX-IPF World Bencpress record holder-125kg-singellift with 327kg

EX-Strongman
EX-Powerlifter
EX-Benchpresser

www.strongmanroyholte-webshop.no
www.strongmanroyholte.no


Give them nothing...but take from them everything!

I`ll be back........I`ll raise again!and again...and again...my spirit they never get!

May GOD have mercy upon my enemies
......because I won`t!

Utlogget Peter123456

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 668
  • Honnør: 168
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 668

SV: Hvordan redde styrkeløftsporten
« #3 : 08. desember 2005, 03:44 »
Hva med alle løft RAW og raising bar?feks 10kg hopp;)

Hva med å inkludere strongman som egen gren i styrkeløft? Få til showliftstevner/strongmanstevner i regi av NSF? Da tror jeg at NSF hadde fått TV-rettigheter og en god del penger inn i systemet:)

Tenk på de folkeklasse-stevnene det ville ha gitt:-o mange sikkert opptil 50!
Noe å tenke på.........eller ikke? Ops woot

Hørtes perverst deilig ut!  woot

Utlogget Woody

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 036
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 036

SV: Hvordan redde styrkeløftsporten
« #4 : 08. desember 2005, 06:38 »
Hva med pauseshow, noe ala Superbowl? Cheerleaders?

Utlogget Hans Høyhet

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 66
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 66

SV: Hvordan redde styrkeløftsporten
« #5 : 08. desember 2005, 08:10 »
Siden jeg bare er en stakkar som ser på dette fra utsiden, så er det kanskje greit nok å uttale seg - jeg har tross alt sett på en rekke av disse stevnene oppgjennom, og følger jo litt med i dag også. Riktignok ligger hjertet mitt i en annen idrett, men vi behøver jo ikke dra inn den her.

Det som slår meg aller først, er at folk helt klart ikke skjønner hva som skjer der oppe. I tunge benkløft er det fort vekk 5-6 personer i tillegg til vedkommende som løfter, og under løftet ser man knapt løfteren selv. Bare noe så enkelt som å snu benken 180 grader slik at utøveren lå med beina mot publikum ville bedret vennligheten betraktelig, i hvert fall utsynet. Og ikke minst, de som kjenner regelverket litt kan selv følge med på om helen løfter seg, om rumpa er nede i benken hele løftet, osv....

I markløft er jo alt stikk motsatt, enkelt og greit og alle skjønner hva som skjer. Det som derimot er litt trist er jo at markløft skjer først 5-8 timer ut i stevnet, på et tidspunkt de aller aller fleste begynner å bli lei av å se på, med mindre man er ihugga fantast av denne idretten. Og akkurat det punktet føler i hvert fall jeg at det er mulig å gjøre noe med; tiden. Sikkert ikke det letteste, men alikevel et stort problem. Hvordan skal man engasjere folk i "en hel dag" til å sitte å se på et enkelt stevne ? Jeg tror ikke jeg selv har svaret, men at man må gå mer strukturmessig til verks tror jeg kunne vært bra. Enten må tiden ned, eller så må variasjonen opp.

Samtidig tror jeg også på at en forenkling av regelverket hadde vært fordelaktig. Folk forstår mer av hva som skjer, det er lett å si hva for et løft som er godkjent og ikke. Banalt kanskje, men like fullt viktig for å engasjere publikum.

Utstyrsdebatten har jeg aldri sett så nøye på jeg for min del, registerer at det stadig debatteres, men har ikke noen mening om det sånn rent prinsippielt. Og når det kommer til publikumsvennlighet tror jeg også at det har lite betydning egentlig. Hvem bryr seg egentlig om Schumacher har 900 eller 950 hestekrefter når har kjører rundt og rundt og rundt ? Eller om klappskøytene er nyslipt eller ikke ? Man løfter alikvel mer enn de fleste kan fatte, og om en person løfter 280 eller 290 i benkpress spiller liten rolle for Ola Nordmann - han innser at det er skummelt mye uansett.

Jeg syntes også det er litt viktig her å spinne rundt nettopp Schumacher. Formel1 er jo også en "tidtrøyte", men klarer alikevel å engasjere en stor folkemengde til å se på. Samme gjelder sykkelsporten - et ritt tar fort vekk også der 5-6-7 timer før det er ferdig. Men hvordan klarer de dette ? Forskjellen slik jeg ser det ligger i det å skape show og ikke minst spenning ! Det er hele tiden lett å oppdatere seg på hva som skjer, hva som kreves for forandre stillingen - og det er mye taktikk inne i bildet. Slikt ser man aldri i strykeløft, det er heller et problem og i det hele tatt følge med på hva som faktisk skjer. Hvordan er stillingen ? Hvorfor høyner han/hun ikke mer ? Hvorfor satser han/hun så høyt nå ? I praksis alt av hva jeg har sett av stevner så har dette vært rimelig fraværende, og eneste grunnen til at man nogenlunde klarer å følge med skyldes at man faktisk kjenner de fleste som er med.

I mine øyne burde også strykeløftsporten tatt en titt mot Strongman også - en idrett jeg tror kommer til å vokse seg stor på sikt, i hvert fall publikumsmessig, og det hovedsaklig på grunn av 3 ting : spenning, show og det er lett å skjønne hva som skjer samtidig som det er imponerende. Det er klart at det er ikke lett å forandre styrkeløftsporten så veldig heller, men en kan i hvert fall utnytte det rammeverket som finnes betydelig bedre. Det må jo tross alt være en grunn til at det er vektløfting og ikke strykeløft som er med i OL ? Enkelhet er nok et stikkord.

Allers sist så vil jeg trekke frem media. I praksis all form for styrkeidrett har dopingspøkelset hengende over seg, og dette skaper i stor grad negativt fokus fra media. En bør ikke gå lenger enn til sist OL hvor det stadig taes vektløftere. Selvsagt trist, og det er godt å se at det jobbes godt med det også - i Norge har det i det minste gitt resultater. Men det som da er desto viktigere er å få frem en eller flere utøvere som faktisk kan være en mediayndling, eller i hvert fall et ansikt ut av som gjør idretten kjent. Det er selvsagt ikke så lett å konkurrere med fotball som har 90 % av all spalteplass, men det er fullt mulig å få det bedre enn det er. Og media kan helt klart brukes til noe positivt. Mannen i gate vet i praksis ikke forskjellen på strykeløft og vektløfting, og det i seg selv sier jo sitt. Ut og opplyse, fremme idretten og stadig være eksponert i media på en mest mulig positiv måte. All reklame er tross alt god reklame ! Og en må tørre å stikke hodet litt ut, noe vil sikkert prøve å hugge det av - men med perspektiv og langsiktighet er det nok en god investering tross alt. Det har nylig vært avholdt VM i benk i nabolandet, men hvor mange har faktisk fått med seg dette blant "vanlige" folk ? Og uten at jeg kjenner til det, kunne det også vært intressant å vite hva forbundet gjør i denne sammenhengen for å fremme sporten mest mulig mediamessig. Vi har tross alt flere gode utøvere i dette landet som hevder seg tålig bra - da er det ingen grunn til ikke å utnytte nettopp det ! Man kan selvsagt ikke forvente seg allverden i starten, men langsiktighet er veldig viktig - noe de fleste som driver denne idretten kjenner godt til. Det er svært mange som husker gode "gamle" Ingjerd Pytte. Og hvorfor ?

Spørmålet her var jo også hvordan gjøre dette utøvervennlig. Akkurat der tror jeg ikke det store problemet ligger, og man bør heller ikke gape over for mye på en gang. Først må man skaffe tilstrekklig publikumsvennlighet, så kan man jobbe med utøverenes situasjon oppe i dette - de er tross alt de som lettest tilpasser seg idretten, ikke motsatt. Og angripe 3 horder på en gang er minst 3 ganger så vanskelig som å angripe 1.
I'm a bodybuilder and I'm OK, I sleep all night and I train all day.... Knebøy




Man vet aldri når en får bruk for et jernrør

Utlogget BAs

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 426
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 426

SV: Hvordan redde styrkeløftsporten
« #6 : 08. desember 2005, 09:18 »
Innføringen av benkskjorte nasjonalt har i det minste gjort stevnene mer spennende. Bare tenk på alle nestenulykkene, samt de som ikke bare var nesten. Nå er spenningen knyttet til om løfteren får stanga i tryne i tillegg til hvor mye hun/han løfter.
Medlem av OSKs styrketrimlag

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: Hvordan redde styrkeløftsporten
« #7 : 08. desember 2005, 10:02 »
Siden jeg bare er en stakkar som ser på dette fra utsiden, så er det kanskje greit nok å uttale seg - jeg har tross alt sett på en rekke av disse stevnene oppgjennom, og følger jo litt med i dag også. Riktignok ligger hjertet mitt i en annen idrett, men vi behøver jo ikke dra inn den her.

Det som slår meg aller først, er at folk helt klart ikke skjønner hva som skjer der oppe. I tunge benkløft er det fort vekk 5-6 personer i tillegg til vedkommende som løfter, og under løftet ser man knapt løfteren selv. Bare noe så enkelt som å snu benken 180 grader slik at utøveren lå med beina mot publikum ville bedret vennligheten betraktelig, i hvert fall utsynet. Og ikke minst, de som kjenner regelverket litt kan selv følge med på om helen løfter seg, om rumpa er nede i benken hele løftet, osv....

I markløft er jo alt stikk motsatt, enkelt og greit og alle skjønner hva som skjer. Det som derimot er litt trist er jo at markløft skjer først 5-8 timer ut i stevnet, på et tidspunkt de aller aller fleste begynner å bli lei av å se på, med mindre man er ihugga fantast av denne idretten. Og akkurat det punktet føler i hvert fall jeg at det er mulig å gjøre noe med; tiden. Sikkert ikke det letteste, men alikevel et stort problem. Hvordan skal man engasjere folk i "en hel dag" til å sitte å se på et enkelt stevne ? Jeg tror ikke jeg selv har svaret, men at man må gå mer strukturmessig til verks tror jeg kunne vært bra. Enten må tiden ned, eller så må variasjonen opp.

Samtidig tror jeg også på at en forenkling av regelverket hadde vært fordelaktig. Folk forstår mer av hva som skjer, det er lett å si hva for et løft som er godkjent og ikke. Banalt kanskje, men like fullt viktig for å engasjere publikum.

Utstyrsdebatten har jeg aldri sett så nøye på jeg for min del, registerer at det stadig debatteres, men har ikke noen mening om det sånn rent prinsippielt. Og når det kommer til publikumsvennlighet tror jeg også at det har lite betydning egentlig. Hvem bryr seg egentlig om Schumacher har 900 eller 950 hestekrefter når har kjører rundt og rundt og rundt ? Eller om klappskøytene er nyslipt eller ikke ? Man løfter alikvel mer enn de fleste kan fatte, og om en person løfter 280 eller 290 i benkpress spiller liten rolle for Ola Nordmann - han innser at det er skummelt mye uansett.

Jeg syntes også det er litt viktig her å spinne rundt nettopp Schumacher. Formel1 er jo også en "tidtrøyte", men klarer alikevel å engasjere en stor folkemengde til å se på. Samme gjelder sykkelsporten - et ritt tar fort vekk også der 5-6-7 timer før det er ferdig. Men hvordan klarer de dette ? Forskjellen slik jeg ser det ligger i det å skape show og ikke minst spenning ! Det er hele tiden lett å oppdatere seg på hva som skjer, hva som kreves for forandre stillingen - og det er mye taktikk inne i bildet. Slikt ser man aldri i strykeløft, det er heller et problem og i det hele tatt følge med på hva som faktisk skjer. Hvordan er stillingen ? Hvorfor høyner han/hun ikke mer ? Hvorfor satser han/hun så høyt nå ? I praksis alt av hva jeg har sett av stevner så har dette vært rimelig fraværende, og eneste grunnen til at man nogenlunde klarer å følge med skyldes at man faktisk kjenner de fleste som er med.

I mine øyne burde også strykeløftsporten tatt en titt mot Strongman også - en idrett jeg tror kommer til å vokse seg stor på sikt, i hvert fall publikumsmessig, og det hovedsaklig på grunn av 3 ting : spenning, show og det er lett å skjønne hva som skjer samtidig som det er imponerende. Det er klart at det er ikke lett å forandre styrkeløftsporten så veldig heller, men en kan i hvert fall utnytte det rammeverket som finnes betydelig bedre. Det må jo tross alt være en grunn til at det er vektløfting og ikke strykeløft som er med i OL ? Enkelhet er nok et stikkord.

Allers sist så vil jeg trekke frem media. I praksis all form for styrkeidrett har dopingspøkelset hengende over seg, og dette skaper i stor grad negativt fokus fra media. En bør ikke gå lenger enn til sist OL hvor det stadig taes vektløftere. Selvsagt trist, og det er godt å se at det jobbes godt med det også - i Norge har det i det minste gitt resultater. Men det som da er desto viktigere er å få frem en eller flere utøvere som faktisk kan være en mediayndling, eller i hvert fall et ansikt ut av som gjør idretten kjent. Det er selvsagt ikke så lett å konkurrere med fotball som har 90 % av all spalteplass, men det er fullt mulig å få det bedre enn det er. Og media kan helt klart brukes til noe positivt. Mannen i gate vet i praksis ikke forskjellen på strykeløft og vektløfting, og det i seg selv sier jo sitt. Ut og opplyse, fremme idretten og stadig være eksponert i media på en mest mulig positiv måte. All reklame er tross alt god reklame ! Og en må tørre å stikke hodet litt ut, noe vil sikkert prøve å hugge det av - men med perspektiv og langsiktighet er det nok en god investering tross alt. Det har nylig vært avholdt VM i benk i nabolandet, men hvor mange har faktisk fått med seg dette blant "vanlige" folk ? Og uten at jeg kjenner til det, kunne det også vært intressant å vite hva forbundet gjør i denne sammenhengen for å fremme sporten mest mulig mediamessig. Vi har tross alt flere gode utøvere i dette landet som hevder seg tålig bra - da er det ingen grunn til ikke å utnytte nettopp det ! Man kan selvsagt ikke forvente seg allverden i starten, men langsiktighet er veldig viktig - noe de fleste som driver denne idretten kjenner godt til. Det er svært mange som husker gode "gamle" Ingjerd Pytte. Og hvorfor ?

Spørmålet her var jo også hvordan gjøre dette utøvervennlig. Akkurat der tror jeg ikke det store problemet ligger, og man bør heller ikke gape over for mye på en gang. Først må man skaffe tilstrekklig publikumsvennlighet, så kan man jobbe med utøverenes situasjon oppe i dette - de er tross alt de som lettest tilpasser seg idretten, ikke motsatt. Og angripe 3 horder på en gang er minst 3 ganger så vanskelig som å angripe 1.

Enig!

Forøvrig tror jeg "alle" husker Ingjerd fordi hun var blomsterpiken som både var søt og sterk på en og samme gang.  blush Dessuten var hun ikke redd for å eksponere seg.

I Norge er det dessverre slik at det blir sett på som litt negativt dersom en er PR-kåt. I en idrettslig sammenheng er det derimot sinnsykt PR-kåte ledere og utøvere vi trenger. Er man i tillegg litt ekstravagant så er det jo bare storveis........ hva hadde Mike Tyson vært uten litt ørebiting og øvrig madness..... En knallgod bokser som ingen hadde husket stort av lenger - I guess.

I dag tar ikke arrangørene seg bryet med å henge opp stevneinformasjon på de lokale gymmene en gang (de der det ikke er aktive utøvere). Der har de i allefall mange potensielt interesserte tilskuere om ikke annet...
I bestefall står det en 5-cm spalte i lokalavisa dersom det arrangeres store og små stevner. Jeg er bra sikker på at jeg skulle greid å skape større blest om et lokalt isfiskestevne enn det SPUVI og Sande-gutta greier å få ut av et realt sportslig stevne...... og det er ikke fordi redaksjonell omtale av isfiske eller om resultatene i etterkant er så forbanna mye mer interessant for avisa enn styrkeløft ville vært..... Kommer du til dem med en godt forberedt sak så trykker de det i 8 av 10 tilfeller - noen ganger slår de det skikkelig opp, andre ganger i mindre format, men dog! (SPUVI og Sande får ha meg unnskyldt - må ta det fra mitt lokale ståsted...)

Tror problemet for mange klubber er at de har alt for dårlig organisasjonskultur, og at de som tar på seg verv gjør det litt mer av tvang enn fordi de ønsker å bidra med mer enn å bare stå som teknisk arrangør av div stevner.
I den organisasjonen jeg jobber i til daglig har vi som en selvfølge jevnlige mediakurs og forer på de tillitsvalgte med informasjon de kan bruke for å fremme de sakene de er satt til å jobbe for. Uten dette er jeg bra sikker på at vi hadde vært komplett usynlige ovenfor Ola og Kari. Nå vet ikke jeg hva slags opplæring de tillitsvalgte i NSF får, men mye tyder på at de har en del å hente bare der.

Nå kan en sikkert si at fotball og ski i stor grad selger seg selv, men en kan alikevel banne på at de har krystallklare mediestrategier, og at de jobber javnt og trutt for å forbedre seg. All den tid NSF er en del av den familien, burde det vært en smal sak å dra veksler på hvordan de andre jobber for å fronte sine hjertesaker.


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: Hvordan redde styrkeløftsporten
« #8 : 08. desember 2005, 10:16 »
Innføringen av benkskjorte nasjonalt har i det minste gjort stevnene mer spennende. Bare tenk på alle nestenulykkene, samt de som ikke bare var nesten. Nå er spenningen knyttet til om løfteren får stanga i tryne i tillegg til hvor mye hun/han løfter.

Har mange ideer om hvordan disse nestenulykkene kan unngås. Jeg skal ta en prat med Keiko Hallbach i IPF.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: Hvordan redde styrkeløftsporten
« #9 : 08. desember 2005, 10:22 »
Enig!

Forøvrig tror jeg "alle" husker Ingjerd fordi hun var blomsterpiken som både var søt og sterk på en og samme gang.  blush Dessuten var hun ikke redd for å eksponere seg.

I tillegg så ble hun jo verdensmester, og satte senior verdensrekorder (?). Det hjelper jo også, selv om det kanskje ikke er det som media nødvendigvis er mest opptatt av.

Når jeg søker på Ingjerd Pytte på Google så får jeg 41 treff, hvor de fleste er til styrkeløft, og resten er i forbindelse med "Blomsterhaven på Karl Johan".
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: Hvordan redde styrkeløftsporten
« #10 : 08. desember 2005, 10:30 »
I tillegg så ble hun jo verdensmester, og satte senior verdensrekorder (?). Det hjelper jo også, selv om det kanskje ikke er det som media nødvendigvis er mest opptatt av.

Når jeg søker på Ingjerd Pytte på Google så får jeg 41 treff, hvor de fleste er til styrkeløft, og resten er i forbindelse med "Blomsterhaven på Karl Johan".


Selvfølgelig - en vet jo som oftest ikke beveggrunnen til media i slike saker.... Smiley

Søker jeg på mitt navn får jeg opp 680... og sånn er det nok for de fleste dersom en har uttalt seg eller blitt omtalt i en eller annen sammenheng. Så mye som Ingjerd var fremme en stund skulle en tro tallet var myye høyere

 For Ingjerds del skal det sies at hun var "ferdig" før internet slo om seg for alvor. I dag vil jeg tro det fort hadde blitt det 20-dobbelte eller mer for hennes del.


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: Hvordan redde styrkeløftsporten
« #11 : 08. desember 2005, 10:39 »
For Ingjerds del skal det sies at hun var "ferdig" før internet slo om seg for alvor. I dag vil jeg tro det fort hadde blitt det 20-dobbelte eller mer for hennes del.

Ja, seffern! (herregud for et uttrykk  Tongue)
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget TT

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 419
  • Honnør: 217
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 419

SV: Hvordan redde styrkeløftsporten
« #12 : 08. desember 2005, 11:02 »
Enig!

 Jeg er bra sikker på at jeg skulle greid å skape større blest om et lokalt isfiskestevne enn det SPUVI og Sande-gutta greier å få ut av et realt sportslig stevne...... og det er ikke fordi redaksjonell omtale av isfiske eller om resultatene i etterkant er så forbanna mye mer interessant for avisa enn styrkeløft ville vært.....

Men så er det da også forbanna mye vanskeligere å vinne f.eks et fylkesmesterskap i isfiske enn et norgesmesterskap i styrkeløft! Grin


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: Hvordan redde styrkeløftsporten
« #13 : 08. desember 2005, 11:11 »
Men så er det da også forbanna mye vanskeligere å vinne f.eks et fylkesmesterskap i isfiske enn et norgesmesterskap i styrkeløft! Grin

He he he - det verste er at du antagelig har rett....... i allefall dersom vi snakker Hedmark, Oppland, Østfold eller Akershus Smiley


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Lokomotivet

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 320
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 320

SV: Hvordan redde styrkeløftsporten
« #14 : 08. desember 2005, 11:35 »
Jeg tror at det ville vært et steg i riktig retning dersom man kuttet ned på tiden man legger beslag på ved et stevne. Svært få folk gidder å se på 3-4 timer med styrkeløfting. Ved å fjerne knebøyen kommer man langt. La oss være ærlige: markløft og knebøy går ut på mye av det samme og knebøyen tar veldig lang tid pga. surring og herjing.




Avancia Strongman Challenge 2013: 2.plass

Gjesteutøver - Italias sterkeste mann 2013: 1.plass

Etrurian Strongman Challenge (Italia) 2014: 1.plass

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!