Skrevet av Emne: Svend Karlsen prisutdeler.....  (Lest 3844 ganger)

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: Svend Karlsen prisutdeler.....
« #15 : 06. januar 2006, 09:49 »
Skal ikke se bort fra at det har kommet innsigelser fra enkelte mht å bruke Svend heller da. Selv synes jeg det hadde vært storveis, men idrettslig så er det jo en "historie" her som enkelte i eksempelvis idrettsforbundet kan ha kjent til, og kommet med. Dessuten er vel Strongman av ulike grunner litt uglesett - enten vi liker det eller ikke.

For å ha sagt det igjen - jeg synes det hadde vært stilig med Svend som utdeler i en slik kategori, men når grenene det kan deles ut til omfatter skisprint så er det ikke sikker Svend hadde synes det var så attraktivt heller dah..... Jeg hadde i allefall ikke giddi det Smiley Og det er ikke fordi jeg ikke liker skisprint, for det er kjempeunderholdende, men mer fordi det i grunn er en utholdenhetsidrett - fysj og pføy!
Ellers er det vel ganske vanlig at de endrer opplegget ganske så løpende alt etter hva de selv finner formålstjenlig.

Nå aner ikke jeg hvem de har valgt isteden - men det er neppe Georg Andersen heller Smiley


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Svend Karlsen prisutdeler.....
« #16 : 06. januar 2006, 09:55 »
Det er trist.... Svend Karlsen, Odd Haugen, Roy Holte, Frode Rui, Georg Andersen, Inger Blikra, Ullis, Anne Sonesen... mange som både kunne delt ut og MOTTATT prisen for styrke... Gull  Grin

Nå vet vi jo ikke nøyaktig grunnen til at Svend plutselig ikke er ønsket som utdeler, men hvis det er fordi han driver med strongman og bare blir testet en gang i året, så syns jeg det er latterlig og tåpelig... Hvis Koss deler ut en annen pris, og Thor Hushovd mottar en, så blir farsen komplett, og dobbeltmoralen har seiret!! rofl

Bold

  • Gjest
SV: Svend Karlsen prisutdeler.....
« #17 : 06. januar 2006, 23:38 »
Dere får tolke dette som dere vil, men: Nei nei, nei, ja, nei, ja, vet ikke, vet ikke, nei, ja og ja.
Forøvrig et vel gjennomtenkt innlegg fra tric.

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
SV: Svend Karlsen prisutdeler.....
« #18 : 07. januar 2006, 16:27 »
Likte innlegget ditt Bold selv om jeg selv ville hatt vet ikke på nr. 2 og ett nei på en av "vet ikke"ene. Frode Rui ville vært en perfekt mottaker og en like god tildeler av prisen for styrke. Den desidert mest verdige for en slik pris blant dagens norske utøver etter min mening. Vet ikke om jeg tolket de to siste ja'ene riktig, men jeg både tror og håper at det ikke hadde vært noe å utsette på at Koss, til tross for sine legestudier, hadde delt ut en pris til Hushovd - til tross for sykkelsportens rykte.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Svend Karlsen prisutdeler.....
« #19 : 07. januar 2006, 16:35 »
Svend burde hatt prisen i 2001 (hvis den ble delt ut for styrke da) da han bløe verdens sterkeste mann. Selv om Strongman er en sport, og ikke idrett. Smiley
Og selvfølgelig kunne Svend, Odd, Roy og Anne delt ut pris for styrke, de er og har vært de sterkeste i Norge.
Frode, Inger, Asbjørn og Tollef (+ flere) har MYE mer med idrettsprisen for Styrke å gjøre, enn en spydkaster eller langrennsutøver.
Koss og Hushovd...  :Smiley Deres integritet er ikke STØRRE den til de tidligere nevnte styrkeløftere, heller tvert imot. Dette punktet tok jeg kun med i tilfelle det var "politisk korrekthet" iht at Svend har blitt testet 1 gang ifjor, og at det skulle være "feil" å bruke en Strongman som utdeler grunnet dopinghykleri... Smiley
Tolk dette som dere vil. Jeg håper bare det velges en verdig vinner av prisen i år.. Smiley

Bold

  • Gjest
SV: Svend Karlsen prisutdeler.....
« #20 : 07. januar 2006, 18:18 »
Man ønsker nok at både prisvinnere og utdelere skal være medlemmer av en klubb tilsluttet NIF.

Når det gjelder verdige prisvinnere, er jeg sikker på at de som vinner er verdige. Jeg er imidlertid like sikker på at kategoriene er laget for å tilfredsstille helt andre forhold enn å kåre: Norges sterkeste, Norges raskeste, Norges mest utholdende osv. Synes Dæhli i VG hadde et bra innlegg om dette i dag.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Svend Karlsen prisutdeler.....
« #21 : 07. januar 2006, 18:29 »
Synes Dæhli i VG hadde et bra innlegg om dette i dag.
Enig!

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
SV: Svend Karlsen prisutdeler.....
« #22 : 09. januar 2006, 08:30 »
Fikk ikke lest BD sitt innlegg.

Men jeg synes hurtighet og spenst er styrkeløfter, vektløftere, spenst, hurtighet og kast i friidrett, håndbak i bryteforbundet

Andre idretter jeg synes er aktuelle er men vanskilige å bedømme:
amerikansk fotball, baseball, volleyball, badmington, bordtennis, fekting

Strongman og bygging tilhører styrke og kroppskulturen men pga deres fravær av medlemskap i NIF kan de ikke tas med i idrettensgallaen.

Mon tro hvem NSF nominerte.

MVH
Stian A

Mesterinne

  • Gjest
SV: Svend Karlsen prisutdeler.....
« #23 : 09. januar 2006, 08:46 »
De som vinner priser på idrettsgallaen har vunnet VM/OL eller satt verdensrekord. Før vi kan sutre over at vi ikke vinner priser, må vi også vinne noe!

Utlogget mamma

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 323
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 323

SV: Svend Karlsen prisutdeler.....
« #24 : 09. januar 2006, 09:45 »
Nåja, synes godt vi kan klage over begrepsmisbruk likevel. Marit Bjørgen er en flott idrettsutøver, og vant fortjent en masse priser. Men styrke, spenst og hurtighet?! Ærlig talt! Styrke og spenst er ikke blant langrennsløpernes sterkeste egenskaper, og selv den såkalte sprintøvelsen i langrenn varer mellom 2,5 til 3,5 minutter og kan i beste fall med litt velvilje defineres som mellomdistanse når det gjelder hurtighet/utholdenhet.

Andreas Thorkildsen derimot, har både styrke, spenst og hurtighet, og har også medaljene i orden. Når kategorien nå tross alt heter styrke, spenst og hurtighet burde han være den soleklare vinneren, de andre to burde aldri vært nominert i denne kategorien.


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Verdensmester 2006

Mesterinne

  • Gjest
SV: Svend Karlsen prisutdeler.....
« #25 : 09. januar 2006, 09:49 »
Jeg er helt enig med deg mamma! At en skiløper vinner pris for styrke og spenst er lattelig. Jeg mente bare at vi ikke kan klage over at styrkeløftere og vektløftere ikke vinner priser...

Utlogget mamma

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 323
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 323

SV: Svend Karlsen prisutdeler.....
« #26 : 09. januar 2006, 14:31 »
Enig med deg der. Så lenge det finnes utøvere i STYRKE- eller SPENST-IDRETTER som vinner VM og OL gull må vi finne oss i å stille bak i køen. Men er poenget at NRK og idrettsforbundet/olympiatoppen ønsker å gi enda en pris til en knakende god langrennsløper får de finne på en bedre tittel eller kategori. Synes det er ynkelig når det skal deles ut så mange som 15 priser totalt at utholdenhetsidrettene fremelskes så til de grader at de ikke greier å reservere en eneste pris til de beste utøverne innen styrke og spenst.


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Verdensmester 2006

Utlogget BAs

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 426
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 426

SV: Svend Karlsen prisutdeler.....
« #27 : 09. januar 2006, 15:29 »
Er Henriks Bjørnstads prestasjoner bedre enn Magnus Karlsens? Begge er i avisene presentert som det største i 2005. Når det gjelder Bjørnstad som klarte å kvalifisere seg til PGA er dette trukket frem som den største idrettsprestasjonen (gjennom tidene). Ord som sterkt av xx, yy viste styrke osv er benyttet. Jeg stemmer derfor på Magnus Karlsen som årets utøver innen styrke tett fulgt av Henrik Bjørnstad.
Medlem av OSKs styrketrimlag

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: Svend Karlsen prisutdeler.....
« #28 : 10. januar 2006, 00:26 »
Likte innlegget ditt Bold selv om jeg selv ville hatt vet ikke på nr. 2 og ett nei på en av "vet ikke"ene. Frode Rui ville vært en perfekt mottaker og en like god tildeler av prisen for styrke. Den desidert mest verdige for en slik pris blant dagens norske utøver etter min mening. Vet ikke om jeg tolket de to siste ja'ene riktig, men jeg både tror og håper at det ikke hadde vært noe å utsette på at Koss, til tross for sine legestudier, hadde delt ut en pris til Hushovd - til tross for sykkelsportens rykte.

Frode Rui som prisutdeler:
"Og prisen for mest grusomme lår går til: Frode Rui! Takk takk Frode, dette var veldig uventet. Jeg vil gjerne takke foreldrene mine og knebøyen".
Gloria in Excelsis Deo


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!