Skrevet av Emne: "livsnødvendige" bygge tilskudd...  (Lest 2488 ganger)

Utlogget Satyricon

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 184
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 184

  • We are forever captured.. In the embrace of death!
"livsnødvendige" bygge tilskudd...
« : 06. juli 2003, 21:50 »
Lurer på hva dere mener er de VIKTIGSTE tilskuddene man skal fokusere på når man bygger og ønsker å begrense lagringen av fett.

I dag ser mitt skap slik ut:

Whey/Kas Protein
Gainer
ZMA
CLA
PyroLean
Multivit-mineral
Kreatin
Tran
Olivenolje

Skal kjøpe linfrødolje og fylle på med mer ALA og Yohimbe MAX, da disse gikk tom i dag. Men hvilke andre tilskudd annbefaler dere som NØDVENDIG, og hvilke effekt har dere hatt av det..
Satyricon - Spiller hardt - Trener hardere!

Utlogget Zoria

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 597
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 597

  • Mens sana in corpore sano
Re:"livsnødvendige" bygge tilskudd...
« #1 : 06. juli 2003, 21:53 »
Hva som er nødvendig er også avhengig av kostholdet ditt. Kan ikke sies mange nok ganger at kostholdet er det viktigste, så kan man eventuellt bruke kosttilskudd der basis-kostholdet ikke strekker til.
Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Tuttasb

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Re:"livsnødvendige" bygge tilskudd...
« #2 : 06. juli 2003, 22:35 »
Her er vi ved kjernen. Det er direkte latterlig med små tynne spjælinger som propper i seg kosttilskudd i hytt og pine på 70-80 kg kroppsvekt.. Spiser du riktig og nok, samt trener nogenlunde fornuftig, så er kosttilskudd noe du kan vente med.
Med få unntak så vil du se at de store/sterke spiser knapt en tidel av de tilskuddene som endel småtasser her kjører i seg. Smiley
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget BOB

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 96
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 96

Re:"livsnødvendige" bygge tilskudd...
« #3 : 07. juli 2003, 01:15 »
Det eneste nødvendige kosttilskuddet er etter min mening proteinpulver! Greitt nok hvis man har trent i mange år og veier 100 kg, da kan en kanskje ha behov for kosttilskudd for å øke mer. Selv bruker jeg akkurat nå proteinpulver, kreatin, ZMA og begynner på ALA i morgen. Men det eneste kosttilskuddet jeg føler at jeg virkelig trenger er egentlig protein.

Utlogget Byggern

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 270
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 270

Re:"livsnødvendige" bygge tilskudd...
« #4 : 07. juli 2003, 09:20 »
Hvis jeg skulle rensket kraftig opp i skapet mitt og latt 3 ting stå igjen så ville  nok det vært.
Mulivitamin/mineral
Magnesium
r-ALA

førstnevnte fordi det bare er en nødvendighet å få i seg nok vitaminer/mineraler når man trener hard.
De to siste på grunn av at det er de som jeg "føler" best på kroppen og derfor ikke vil være uten. alt det andre kan man fint klare seg uten om man er glad i å lage mat.

Utlogget Satyricon

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 184
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 184

  • We are forever captured.. In the embrace of death!
Re:"livsnødvendige" bygge tilskudd...
« #5 : 07. juli 2003, 12:21 »
Blir "LITT" forbanna når jeg leser noen av svarene her..

Uansett, jeg spiser svært ok. Poenget mitt er at det finnes 1,000.000+++ tilskudd man kan ta, skal man kjøpe ALT som er "bra" blir man jo mett før en kommer til maten, ikke sant.

Spørsmålet blir derfor, hva funker, hva funker ikke, hva er nødvendig, hva er møkk.

Jeg har svært mange venner som kjører injeksjoner og som har syke framskritt, men jeg er ikke intrisert i dette. Derfor ber jeg om "rene" alternativer, håper meldingen blir forstått denne gangen  Undecided
Satyricon - Spiller hardt - Trener hardere!

Utlogget jens-mulla

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 786
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 786

  • nice guys finish last
Re:"livsnødvendige" bygge tilskudd...
« #6 : 07. juli 2003, 21:15 »
Her er vi ved kjernen. Det er direkte latterlig med små tynne spjælinger som propper i seg kosttilskudd i hytt og pine på 70-80 kg kroppsvekt.. Spiser du riktig og nok, samt trener nogenlunde fornuftig, så er kosttilskudd noe du kan vente med.
Med få unntak så vil du se at de store/sterke spiser knapt en tidel av de tilskuddene som endel småtasser her kjører i seg. Smiley

Du sitter sikkert å skap-knasker yohimbe og ALA du også Trener... Skikkelig effektivt det vettu, ja faktisk nødvendig!

En kommentar til det med "de store" i forhold til "de små"... Det er artig å se hvor mye mere "de store" konsentrerer seg om å først ha de viktigste tingene i orden, mens nybegynnerne kjøper weider super-ultra mega mass zero fat combo stack før de i det hele tatt har tatt en eneste knebøy.
question everything

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Re:"livsnødvendige" bygge tilskudd...
« #7 : 07. juli 2003, 21:49 »
Blir "LITT" forbanna når jeg leser noen av svarene her..

Uansett, jeg spiser svært ok. Poenget mitt er at det finnes 1,000.000+++ tilskudd man kan ta, skal man kjøpe ALT som er "bra" blir man jo mett før en kommer til maten, ikke sant.

Spørsmålet blir derfor, hva funker, hva funker ikke, hva er nødvendig, hva er møkk.

Jeg har svært mange venner som kjører injeksjoner og som har syke framskritt, men jeg er ikke intrisert i dette. Derfor ber jeg om "rene" alternativer, håper meldingen blir forstått denne gangen  :-

Skjønner ikke du meldingen da mann ? Det du trenger er å lære deg å spise og trene skikkelig. Når du har VIST det gjennom fysikken din etter noen år med hard trening, så kan du vurdere tilskudd hvis fremgangen blir marginal.

Når det gjelder bolekompisene dine, så er 95 % av de like tynne igjen om noen år.
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget Wikingr

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 356
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 356

Re:"livsnødvendige" bygge tilskudd...
« #8 : 07. juli 2003, 22:39 »
Hvis satyricon vil bruke pengene sine på kostilskudd, så er vel det opp til han ? Alle her vet at  bra kosthold/treningsprogram og hvile er det viktigeste... det var vel ikke det det var snakk om her ? Jeg bruker også masse penger på kostillskudd. Jeg hadde helt sikkert klart meg godt uten! Men hvis jeg synes det er vert å bruke noen hundringser på kreatin, som får meg til å ta noen kilo mer (til og med om virkningen bare er psykisk), eller om jeg vil bruke masse penger på ALA for å få ned fettprosenten, så er vel det for faen opp til meg å bedøme om det er verdt det.

Trener, synes svarene dine var ganske frekke, og hadde ingenting med spørsmålet hans å gjøre.

At det er idiotisk at nybegynere kjøper kostilskudd før de tar 60 i benk er jeg helt enig i. Men det er jo alle bladene, og reklamen sin skyld. Og slik jeg har skjønt det er ikke satyricon nybegebyner heller.

Og mener du at det ikke er vits for folk under 100kg å ta kostillskudd ? F.eks proteinpulver eller ALA ? Har det ikke noen virkning på de under 100kg da eller ?

Og tittelen ( "livsnødvendige" bygge tilskudd ) tror jeg var ment med en smule ironi hvis du ikke skjønte det
"Alt som ikke dreper, gjør deg sterkere"

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Re:"livsnødvendige" bygge tilskudd...
« #9 : 07. juli 2003, 23:11 »
Gidder ikke pakke det inn i bomull. Vet at dette er prat for døve ører, men klarer ikke å holde meg innimellom.  Så bare forstsett og pakk i dere verdiløst rask. Wink
Verden vil bedras.....
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget Satyricon

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 184
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 184

  • We are forever captured.. In the embrace of death!
Re:"livsnødvendige" bygge tilskudd...
« #10 : 08. juli 2003, 02:52 »
Vell, jeg er 191cm høy, veier i dag 107kg, er nede i 18% fett, og jobber med å redusere denne ytterligere, målet er 15% og der har jeg tenkt å være. Jeg benker for tiden 120kg, føler meg rimelig fornøyd med hele kostholds situasjonen og framgangen min. Har gått ned fra 140kg siden september 2002, jeg jobber hardt, målbevisst og har en hviss anelese om hva jeg driver på med.

Kommentarer som er direkte nedsettende og ignorante har lite eller ingenting å gjøre på dette forumet. Det er faktisk slik, at selv om du mener det er latterlig at noen bruker penger på tilskudd, så er det helt ok. Men å slenge dritt om dem og degradere deres integritet på den måte du gjør, er direkte latterlig.

Skjønner at du ikke klarer å holde deg når du ser at andre lurer på ting som du personlig mener er et offtopic, men da foreslår jeg faktisk at du bare skipper saken og ikke svarer på den.

Tror du skjønner at det er sykt irriterendes når folk leker professor og det tydeligvis virker som om personen mangler alt som har med peiling å gjøre. Gidder ikke argumentere en gang. Poenget her er at det finnes mennesker som bruker svært mye penger på tilskudd fordi de blir påvirket av reklame... ok, men da er det vell for faen vårt annsvar å gi tilbakemelding om hva VI av erfaring kan si er OK og hva som er direkte møkk, slik at man faktisk kan spare pengene og heller bruke dem der det hjelper.

Takker på forhånd for at du tar dette til deg og unngår døve konfrontasjoner på "topics" du er unintrisert i å utforske.  Angry
Satyricon - Spiller hardt - Trener hardere!

Utlogget Trainee

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 391
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 391

Re:"livsnødvendige" bygge tilskudd...
« #11 : 08. juli 2003, 08:59 »
Altså, ikke for å være usaklig - hvertfall ikke FOR usaklig -men æ mene nu at en pose ostepop og ei flaska med cola (GI sikkert på fjortentusen) e et alternativ. Man bygge jo da... Æ e nu iallefall velbygd!!!! Hehehehe!

Skulle bare live opp litt her!:KickAss:
Æ e så nice! *SMASK*

Utlogget Satyricon

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 184
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 184

  • We are forever captured.. In the embrace of death!
Re:"livsnødvendige" bygge tilskudd...
« #12 : 08. juli 2003, 12:56 »
 Grin
Satyricon - Spiller hardt - Trener hardere!

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Re:"livsnødvendige" bygge tilskudd...
« #13 : 08. juli 2003, 15:03 »
Satyricon: jeg degraderer ingen.... Synes ikke det er det spor nedsettende å si at 95 % av kosttilskuddene dere pakker i dere er totalt virkningsløse. Sett deg inn i seriøse studier så vil du se att det er 2 typer tilskudd som kan sies å ha dokumentert effekt: Kreatin og div fettkombinasjoner, forutsatt at du ikke er ektremt flink med kostholdet(fisk o.lign).
Resten trenger du ikke, men feks gainer og protein pulver kan ha noe for seg hvis du sliter med å spise nok av praktiske årsaker. Dette er påstander basert på fakta og ikke div. synsing. Det er og GAMMELT nytt.
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget Satyricon

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 184
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 184

  • We are forever captured.. In the embrace of death!
Re:"livsnødvendige" bygge tilskudd...
« #14 : 08. juli 2003, 16:15 »
Det er helt i orden, du kunne sagt det på den måten med en gang og spart b.la. meg for et skikkelig sinneutbrudd. Ting kan alltid sies på flere måter..  Wink
Satyricon - Spiller hardt - Trener hardere!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!