Skrevet av Emne: muskler i armer  (Lest 5708 ganger)

Utlogget Oracle

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 550
  • Honnør: 46
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 550

SV: muskler i armer
« #15 : 02. januar 2006, 23:23 »
Sitat
Jeg anbefaler selvfølgelig å ha beintrening med i programmet, men jeg har liten tro på at det utgjør noen forskjell på armene med eller uten.

Selvfølgelig gjør det det! Har du prøvd? Kutt ut/kutt ned på armtreningen en periode å kjør på med KUN basisøvelser som knebøy, markløft, benk,chins og roing. Kom så tilbake etter ett par mnd. å post erfaringene dine her. Det blir moro å se hva som skjer.
Treningsloggen min finner du her

Utlogget Zebulon

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 67
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 67

SV: muskler i armer
« #16 : 03. januar 2006, 00:11 »
Selvfølgelig gjør det det! Har du prøvd? Kutt ut/kutt ned på armtreningen en periode å kjør på med KUN basisøvelser som knebøy, markløft, benk,chins og roing. Kom så tilbake etter ett par mnd. å post erfaringene dine her. Det blir moro å se hva som skjer.

Nå snakker jo du om noe helt annet. Hva har benk, chins og roing med beintrening å gjøre? Det er selvfølgelig knallgode øvelser for armene, det er det ingen som bestrider.
Det snakkes om at beintrening som f.eks beinpress som ikke involverer armene i det hele tatt skal hjelpe for å få bedre framgang i armene. Det har jeg vanskelig for å tro er riktig.
33 år
Høyde: 174 cm
Armer: 43 cm
Benk: 130 kg

Utlogget Oracle

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 550
  • Honnør: 46
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 550

SV: muskler i armer
« #17 : 03. januar 2006, 00:43 »
Poenget kjære Zebulon, er at de alle sammen er basisøvelser, og treffer de 3 største muskelgruppene i kroppen som er bryst, rygg og bein. Det er summen av å trene tungt på basisøvelser som vil føre til økt muskelmasse, også i armene.  Wink
Treningsloggen min finner du her

Utlogget Zebulon

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 67
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 67

SV: muskler i armer
« #18 : 03. januar 2006, 05:19 »
Poenget kjære Zebulon, er at de alle sammen er basisøvelser, og treffer de 3 største muskelgruppene i kroppen som er bryst, rygg og bein. Det er summen av å trene tungt på basisøvelser som vil føre til økt muskelmasse, også i armene.  Wink
Men kjære Oracle, for andre gang, det er ikke det som diskuteres her! Jeg kjører selv nesten bare basisøvelser, og vet hvor bra det er.
Hvis du ikke har fått det med deg så er det noen her som påstår at beintrening hjelper på armene p.g.a. økt testoproduksjon. Selv om man kanskje i teorien kan tenke seg at det bør bli mer testoproduksjon p.g.a. at musklene i beina er større, så skulle jeg gjerne sett en studie som beviser av dette faktisk er nok til å merke forskjell i praksis. Jeg tror det blir som å pisse i havet, du merker ikke forskjell.
33 år
Høyde: 174 cm
Armer: 43 cm
Benk: 130 kg

Utlogget jossiii

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 101
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 101

SV: muskler i armer
« #19 : 12. januar 2006, 22:40 »
Sitat
Man skal høre mye før ørene faller av....og nå er det ikke langt unna.   Neida, over til revolver...hvordan har du kommet fram til at beintrening er bra for armene? Den var ny for meg.

Som mange andre har poengtert før meg, så vil aktivering av store muskelgrupper føre til økt testosteronproduksjon. Øvelser som mark og bøy aktiverer nettopp store muskelgrupper som mage, rumpe ben og korsrygg.

Økt testosteronproduksjon vil føre til at armene vil vokse bedre, da testosterom er hormonet som får muskler til å vokse.
;-_-;

Utlogget superdaniel

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 741
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 741

  • Glory glory man united!
SV: muskler i armer
« #20 : 12. januar 2006, 23:59 »
Som mange andre har poengtert før meg, så vil aktivering av store muskelgrupper føre til økt testosteronproduksjon. Øvelser som mark og bøy aktiverer nettopp store muskelgrupper som mage, rumpe ben og korsrygg.

Økt testosteronproduksjon vil føre til at armene vil vokse bedre, da testosterom er hormonet som får muskler til å vokse.

Hvor har du dette fra? Testosteronproduksjonen økes ikke ved aktivering av store muskelgrupper så vidt jeg vet.
Treningslogg

No pain, no gain

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!