Skrevet av Emne: Kristiansand Showlift open -06  (Lest 34199 ganger)

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Kristiansand Showlift open -06
« #120 : 05. mars 2006, 12:14 »

hei

ukjente praksiser finnes det sikkert 100 av, gidder ikke diskutere det men erfaringen vi gjorde ifjor med 23 deltagere var at det ble mye ekstra arbeid for oss hvis det ble mye bytting av klasser dagen før, det er ikke bare dere som må forberedre seg , med speaker og startlister må lages å trykkes om, vi lager startlister å leverer ut til tilskuerene slik at de kan følge med. speakeren får lister med info om alle deltagerene, disse må legges i system skal det ikke bli surr med 35 deltagere, så for vi også luket vekk de som vil se deltagerene ann før de bestemer seg for klassen. dette er en regel som ikke blir diskuterbar. til info så har Vi  lagt inn en halv kilo i sikkerhetsmargin på vekten.

kansje uttrykkt meg litt bedre nå...
Som jeg nevnte i siste innlegg, Ja - dette foklarte ihvertfall hvorfor...

Når det gjelder arrengement av stevner, så har jeg på 12 måneder gjort følgende:
Deltatt på 9 styrkeløftstevner
Deltatt på 4 strongmanstevner
Vært sterkt delaktig/ansvarlig for arrengement av 9 styrkeløftstevner herunder 1 NM i benkpress med 130 deltakere.
Arrangert 2 små lokale debutantstevner i strongman alene. herunder selvfølgelig å flytte alt utstyr mellom to kommuner innimellom arbeidstid og trening.

Så, ja... jeg vet å verdsette den jobben det er å arrangere stevner. Og jeg vet også at det ER mulig å veie inn 130 utøvere 2 timer før konkurranse i et nasjonalt mesterskap, og fortsatt greie å avvikle det... DERFOR reagerte jeg på det med at man ikke kunne være påmeldt i 105+, for så bare veie inn i 105- ... Taktikk er ikke ulovlig, ei heller er sykdom og økt aktivitet ulovlig, noe som kan gjøre vekta vanskelig å holde... Å da bli utestengt fra en konkurranse fordi man er for lett blir rart, men heldigvis så kom jo infoen og diskusjonen på forhånd, slik at det ikke BLE noen kollisjon på stevendagen.

Jeg HADDE TENKT å jobbe meg ned i 105- for å kanskje ha det morro med å ha noen jevngode å konkurrere imot, men

1 jeg er ikke sikker på at jeg kommer ned.
2 Hvis jeg melder meg i 105- og ikke kommer ned, er jeg ikke int, i å starte først i alle øvelsene uten at jeg har tapt den forrige (hvis dere kjører slik da?)
3 Det er lettere å drikke 1,5 liter vann og greie innveiingen i 105+ hvis det nå skal vise seg at jeg blir litt lett av all kondisjonen jeg plutselig får av å løpe i skogen med bikkja. Smiley
4 Jeg har null problemer med å konkurrere mot folk som er 20-30 kg tyngre enn meg.. Jeg konkurrerer mot egne perser og prestasjoner likevel. Smiley

Utlogget roibars

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 302
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 302

SV: Kristiansand Showlift open -06
« #121 : 05. mars 2006, 12:22 »
nå må vi ikke glemme  at vi driver med denne sporten for å løpe fortest med flere hundre kilo og løfte de tyngste steinene fortest og høyest...ja rett å slett vise hvem som er sterkest..vi kan ikke la en liten påmeldingsrutine ødelegge dette  Grin

selfølgelig er det også mange andre som arr stevner med rekrutering! men en ting kan sies om noen av debutantene i år er at disse kommer vi til å se mye mer til fremover, må si meg veldig imponert av Nils og Tor....

så nå er vi ferdig med dette tullet!! slik er nå bare reglene våres...

men i dameklassen er det mange muligheter enda Egil   Doktor

men nå!!  Offtopic






Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Kristiansand Showlift open -06
« #122 : 05. mars 2006, 12:35 »
nå må vi ikke glemme  at vi driver med denne sporten for å løpe fortest med flere hundre kilo og løfte de tyngste steinene fortest og høyest...ja rett å slett vise hvem som er sterkest..vi kan ikke la en liten påmeldingsrutine ødelegge dette  Grin
Ja, nettop... Wink

men i dameklassen er det mange muligheter enda Egil   Doktor
Denne var voksen og nødvendig  Huh.... Bare fordi jeg har normale testonivåer?! (jeg unnlot å formulere meg akkurat slik isted, for at du skulle få muligheten til kanskje å moderere deg...


men nå!!  Offtopic
Denne smileyen kommer hver gang du ikke er fornøyd med hva folk spør om... Er det faktisk ikke lov å spørre om ting på en tråd på et offentlig forum, og kanskje få et svar... du hadde jo bare trengt å svare på det jeg spurte om (slik som du gjorde for 2 innlegg siden) uten noe skitkasting, så hadde jo diskusjonen vært død...  Huh

Selvfølgelig følger utøverne reglene som arrangøren setter, men det betyr jo ikke at man ikke har lov til å hverken undres eller spørre...  Deal Jeg ser det jo helt naturlig at arrangør er enerådende, det har jeg uttalt i flere lignende tråder når de forskjellige regler og øvelsesdømming kommer på bane..

Men det må gå an å gjøre dette profesjonelt og voksent...

Utlogget roibars

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 302
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 302

SV: Kristiansand Showlift open -06
« #123 : 05. mars 2006, 13:46 »
kan ikke se noen skitkasting desverre

startlisen blir laget på forhand dvs at alle startrekkefølgene vil bli tilfeldig, trekkt ut av en person utenom strongteamet! noen ganger starter du først så kansje sist, dette er et system de bruker på showlift i sverige og vi brukte det ifjor og funket veldig bra!

en kan også stille i en klasse over vekten sin som noen gjorde ifjor, dette er ikke noe problem, dvs veier en inn på 100 kg og har meldt seg på og vil i +105 så går allt som vanlig men veier en inn på under 105 og har meldt seg på i +105 men ønsker å stille i -105 blir straffen å stille først i de øvelsene som man skal være med i

all taktikk er lovlig selvfølgelig...

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Kristiansand Showlift open -06
« #124 : 05. mars 2006, 14:09 »

startlisen blir laget på forhand dvs at alle startrekkefølgene vil bli tilfeldig, trekkt ut av en person utenom strongteamet! noen ganger starter du først så kansje sist, dette er et system de bruker på showlift i sverige og vi brukte det ifjor og funket veldig bra!

en kan også stille i en klasse over vekten sin som noen gjorde ifjor, dette er ikke noe problem, dvs veier en inn på 100 kg og har meldt seg på og vil i +105 så går allt som vanlig men veier en inn på under 105 og har meldt seg på i +105 men ønsker å stille i -105 blir straffen å stille først i de øvelsene som man skal være med i
  2thumbsup
Now, was that so hard??   Smiley

Jeg trenger ikke være enig, men nå vet jeg ihvertfall hvordan det funker. Og dette var IKKE den forklaringen jeg fikk på PM....

Sees i april.

Utlogget AKBS

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 071
  • Honnør: 123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 071

  • Team Strongman Roy Holte
SV: Kristiansand Showlift open -06
« #125 : 05. mars 2006, 20:59 »
Vi sees alle i April ja og da skal vi ha det morro, uansett å tjukke eller tynne vi er håper jeg. Smile
Strongwoman

Vinner av
Norges sterkeste kvinne 2004, 2005 og 2006

Ønske
nr. 1: Løfte Mullah Krekar over hodet !!
nr. 2: Kaste dartpiler på lille Brynjars hode, tralalala !!

Sponset av kampsportsenter.com

Utlogget roibars

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 302
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 302

SV: Kristiansand Showlift open -06
« #126 : 06. mars 2006, 15:11 »
lagt til påmeldte

Utlogget NKS

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 328
  • Honnør: 754
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 328

  • Citius, altius, fortius
SV: Kristiansand Showlift open -06
« #127 : 07. mars 2006, 15:02 »
Når blir det klart hvem som stiller i NM -105 kg og hvem som stiller i Showlift -105 kg (altså de som kun deltar i enkeltøvelser)? Blir dette spikret i morgen 8.mars når påmeldingsfristen går ut?
Nils Kjetil Sande

Norges sterkeste mann -105 kg 2008, 2010, 2011

Singapore strongest man 2011


Utlogget roibars

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 302
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 302

SV: Kristiansand Showlift open -06
« #128 : 07. mars 2006, 15:22 »
Når blir det klart hvem som stiller i NM -105 kg og hvem som stiller i Showlift -105 kg (altså de som kun deltar i enkeltøvelser)? Blir dette spikret i morgen 8.mars når påmeldingsfristen går ut?

dette ser vi ut ifra påmeldingsjemaene som de påmeldte har sendt til oss, vi tar dette for oss ettervært...men tar jeg ikke feil skal alle de påmeldte stille i NM-105kg

Utlogget NKS

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 328
  • Honnør: 754
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 328

  • Citius, altius, fortius
SV: Kristiansand Showlift open -06
« #129 : 08. mars 2006, 12:08 »
Ingen påmeldelser i 12.time?  what
Nils Kjetil Sande

Norges sterkeste mann -105 kg 2008, 2010, 2011

Singapore strongest man 2011


Utlogget roibars

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 302
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 302

SV: Kristiansand Showlift open -06
« #130 : 08. mars 2006, 13:28 »
jo det kommer 6 stk svensker...er bare påmeldt pr tlf venter sjemaene inn snarest!!!

Utlogget AKBS

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 071
  • Honnør: 123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 071

  • Team Strongman Roy Holte
SV: Kristiansand Showlift open -06
« #131 : 08. mars 2006, 13:39 »
Mannfolk da eller HuhHuhHuhHuhHuhHuh Tongue
Strongwoman

Vinner av
Norges sterkeste kvinne 2004, 2005 og 2006

Ønske
nr. 1: Løfte Mullah Krekar over hodet !!
nr. 2: Kaste dartpiler på lille Brynjars hode, tralalala !!

Sponset av kampsportsenter.com

Utlogget roibars

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 302
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 302

SV: Kristiansand Showlift open -06
« #132 : 08. mars 2006, 14:58 »
Det kommer noen fra bøle strongteam, fam. Rosen blandt annet... så Anne du får nok enda en konkurrent ser det ut til..navnene kommer ettervært!

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Kristiansand Showlift open -06
« #133 : 08. mars 2006, 23:13 »
Kommer herr og fru Rosen?? Smiley TØFT!!

Utlogget AKBS

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 071
  • Honnør: 123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 071

  • Team Strongman Roy Holte
SV: Kristiansand Showlift open -06
« #134 : 09. mars 2006, 09:26 »
TØFT ?, må nok "smokke" noen kneskåler skal det bli medalje i år, bæsj au. woot
Strongwoman

Vinner av
Norges sterkeste kvinne 2004, 2005 og 2006

Ønske
nr. 1: Løfte Mullah Krekar over hodet !!
nr. 2: Kaste dartpiler på lille Brynjars hode, tralalala !!

Sponset av kampsportsenter.com

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!