Skrevet av Emne: havregrøt vs semulegrynsgrøt  (Lest 17957 ganger)

Utlogget Mariann

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 460
  • Honnør: 41
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 460

havregrøt vs semulegrynsgrøt
« : 03. januar 2006, 21:25 »
Noen som vet om semulegrynsgrøt er mye mer usunt enn havregrøt? trenger litt variasjon, blir litt lei den vanlige havregrøten. Har piffa den opp med kanel, men alikevel....  Food
Medlem av Foreningen for å Bevare Kvinner som liker at Menn ser ut som Menn!

Utlogget Kimmy

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 30
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 30

  • Your mind is your limit
SV: havregrøt vs semulegrynsgrøt
« #1 : 03. januar 2006, 23:05 »
Har du prøvd å ta solsikkekjerner, evt. oxo linfrø, oppi havregrynsgrøten?? Banan er oxo veldig godt dersom du liker det. Smiley Bare et tips! Smiley Men man blir jo lei av stort sett alt dersom man ikke varierer - been there, done that Wink


-kim-

Utlogget Kimmy

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 30
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 30

  • Your mind is your limit
SV: havregrøt vs semulegrynsgrøt
« #2 : 03. januar 2006, 23:25 »
Semulegryn
Næringsinnhold pr. 100 g:
Energi 1416kJ (338 kcal)
protein 12 g
karbohydrater 66 g
fett 2 g

Havregryn (AXA)
Næringsinnhold pr. 100 g:
Energi 1520kj (365 kcal)
protein 13 g
karbohydrater 61 g (herav sukkerarter: 1g)
fett 7 g (mettet: 1,4 g)


Så... vel... ikke store forskjellen. Fant ikke hvordan fettet er på semulegryna, og hvor mye sukker da... men vil ikke tro at det er noe stor forskjell fra havregryn. Havregryn har jo litt enumettet og flerumettet fett - og det er jo bra! Og siden det er kun 2g fett i semulegryna så blir det mindre av det gode fettet.

Utlogget Mariann

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 460
  • Honnør: 41
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 460

SV: havregrøt vs semulegrynsgrøt
« #3 : 04. januar 2006, 12:04 »
Sånne forskjellige typer kjerner har jeg prøvd Smiley For tiden spiser jeg sånn gule ferdigblandede porsjonsposer som jeg koker opp med melk og vann, smaker godt det Smiley
Men blir jo dyrt i lengden, så i går kjeøpte jeg meg sånn pose med blanding av linfrø, rug, solsikkekjerner og 2 ting til (økologisk). tenkte å blande dette med havregrynene Smiley

Jeg får bare prøve å lage litt semulegrynsgrøt.
I hovedsak er jeg i grunne  bare ute etter frokost som gir metthetsfølese i  2 1/2 til 3 timer. har en tendens til å bli veldig fort sulten.
Til vanlig spiser har jeh 1 porsjon havregrøt, 1 proteinshake (blandet med melk) og et glass melk, men blir ikke mett lenger enn 1 time av det.
Om morgenene er jeg alltid mest sulten, mye mer sulten enn hva jeg er ved middagstider.

men takk for hjelpen, skal prøve meg litt frem Smiley
Medlem av Foreningen for å Bevare Kvinner som liker at Menn ser ut som Menn!

Utlogget Kimmy

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 30
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 30

  • Your mind is your limit
SV: havregrøt vs semulegrynsgrøt
« #4 : 04. januar 2006, 13:36 »
Hei igjen Smiley

Kjenner meg igjen med å bli fort sulten, spesielt tidlig på dagen. Du kan jo variere frokosten litt. Egg gir meg veldig god metthetsfølelse. Disk opp en enkel og lekker eggerøre (trenger ikke evt. å bruke alle eggeprommene), i tillegg til et par skiver og et glass melk. Tunfisk-sandwich er oxo en god vinner dersom du liker tunfisk. Ha godt med salat, agurk og evt. paprika på - dette gir en utrolig frisk og god smak.

Jeg for min del tar en proteinshake når jeg står opp - pluss et eple. Dette fordi jeg ofte har dårlig tid:) MEN når jeg kommer på skolen (ikke mer en 1 time etter shaken) så spiser jeg havregrynsgrøt med solsikkekjerner i + skummet melk. Mitt neste måltid tar jeg ofte allerede etter to timer - nettopp fordi forbrenningen vår på sitt beste tidlig på dagen.

Så kanskje du som meg trenger å sipse litt hyppigere om morgenen:)

Vel, det var bare noen tips... Smiley


-kim-

Utlogget Mariann

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 460
  • Honnør: 41
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 460

SV: havregrøt vs semulegrynsgrøt
« #5 : 05. januar 2006, 12:39 »
da er vi i det minste flere om dette Smiley ja, kanskje jeg skal prøve å spise 2 frokoster. er ofte jeg ikke spiser lunsj før i 12 tiden, og i mellomtiden romler alltid magen noe fælt Smiley

Men når jeg spiser mange måltider tidlig på dagen, så klarer jeg ikke spise my til middag, ligger ofte under en vanlig jente-porsjon. klarer rett og slett ikke trykke i meg mer i magen. har alltid vært sånn, blir fort mett og fort sulten. Men lite en kan gjøre med det.

takk for tipsene i allefall Smiley
Medlem av Foreningen for å Bevare Kvinner som liker at Menn ser ut som Menn!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!