Skrevet av Emne: Tap av muskelmasse?  (Lest 1906 ganger)

Utlogget OESS^^

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 24
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 24

Tap av muskelmasse?
« : 04. januar 2006, 19:30 »
Heisann, dette er kanskje et ganske tåpelig spørsmål, men jeg prøver Wink  Afro

Har hørt fra flere folk at løping og jogging generelt er dårlig med tanke på muskelmassen. Hvis man trener mye styrke og slikt, vil løping og slikt ha en negativ effekt på dette?
Det er vel en grunn til at mange bodybuilders etc går på tredemøller...

Utlogget ASDFGGHJKLLKJHGFFD

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 261
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 261

SV: Tap av muskelmasse?
« #1 : 04. januar 2006, 19:36 »
Det kan jo føre til at du ikke får et kcal overskudd, da bygger det ikke like bra, og hvis du ikke får nok hvile, vil du heller ikke bygge like bra.

Kroppsbyggere bruker tredemøllen på deff, når de forbereder seg før konkurranse. Eller som oppvarming, er nok ikke veldig populært å bruke det så mye ellers.

Utlogget Angelo90

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 45
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 45

  • Jejejeje
SV: Tap av muskelmasse?
« #2 : 04. januar 2006, 20:49 »
Tap av muskelmasse ved kondisjons trening er jo en selvfølge..
du må velge imellom å ha eksplosiv styrke(da har du og veldig dårlig kondisjon, og klarer ikke springe så langt og alt d der) skal du ha bra kondisjon og muskler blir de lengre og ikke så eksplosiv..
konklusjon : du kan ikke ha store muskler og bra kondisjon..
du kan jo være på hallveien da, litt stor kropp og litt kondisjon, d er slik jeg legger opp treninga mi.. (styrke 3-4 ganger i uka og to kondisjons treninger..)
jeg har trena en periode på to måneder og tar nå 80 i benk(veier 65)

bodybuildere løper før treningene for å ta av d siste de har av fett, de går jo og på klister for å tømme tarmene så six packen synes bedre..
Høyde: 175
Vekt: 70 kg morgenvekt

Utlogget RiZLa

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 447
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 447

SV: Tap av muskelmasse?
« #3 : 04. januar 2006, 20:54 »
Tap av muskelmasse ved kondisjons trening er jo en selvfølge..
du må velge imellom å ha eksplosiv styrke(da har du og veldig dårlig kondisjon, og klarer ikke springe så langt og alt d der) skal du ha bra kondisjon og muskler blir de lengre og ikke så eksplosiv..
konklusjon : du kan ikke ha store muskler og bra kondisjon..
du kan jo være på hallveien da, litt stor kropp og litt kondisjon, d er slik jeg legger opp treninga mi.. (styrke 3-4 ganger i uka og to kondisjons treninger..)
jeg har trena en periode på to måneder og tar nå 80 i benk(veier 65)

bodybuildere løper før treningene for å ta av d siste de har av fett, de går jo og på klister for å tømme tarmene så six packen synes bedre..

"Går på klister?" what
har jeg aldri hørt om...  blush

"Løper før trening for å fjerne det siste de har av fett?"
Ville vel tenke meg at de gjorde det etter trening istedet for før trening da testo nivået er langt høyere etter trening så minimalt med muskler forbrennes...
"This sport is about extremes - using weights you havent used previously, taking in amounts of food to build greater muscle mass-in amounts you never have done previously, & doing the cardio to keep you at an acceptable offseason training bodyfat that keeps you happy. Get your act together & think this all out or quit your complaining & dreaming and take up tennis."

Utlogget MartialArtist

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 279
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 279

SV: Tap av muskelmasse?
« #4 : 04. januar 2006, 20:55 »
Tap av muskelmasse ved kondisjons trening er jo en selvfølge..
du må velge imellom å ha eksplosiv styrke(da har du og veldig dårlig kondisjon, og klarer ikke springe så langt og alt d der) skal du ha bra kondisjon og muskler blir de lengre og ikke så eksplosiv..
konklusjon : du kan ikke ha store muskler og bra kondisjon..
du kan jo være på hallveien da, litt stor kropp og litt kondisjon, d er slik jeg legger opp treninga mi.. (styrke 3-4 ganger i uka og to kondisjons treninger..)
jeg har trena en periode på to måneder og tar nå 80 i benk(veier 65)

bodybuildere løper før treningene for å ta av d siste de har av fett, de går jo og på klister for å tømme tarmene så six packen synes bedre..
Ser at dette er ditt første innlegg, og du har jammen klart å pumpe inn masse bullshit i denne første posten.

Tap av muskelmasse under kondisjonstrening er IKKE en selvfølge. Man kan innta en proteinshake før og etter, og man kan tilrettelegge treningen. Man trenger ikke å tape muskelmasse ved å trene kondisjon.

Du må heller ikke velge mellom eksplosiv styrke og kondisjon. Man kan ha begge deler. Og det du sier om at hvis man er eksplosiv så har man veldig dårlig kondisjon, det er noe av det dummeste jeg har hørt på lenge.

Kondisjon har INGENTING med lengden på musklene å gjøre. Musklene dine blir IKKE lenger av å trene kondisjon... De blir derimot det hvis du tøyer ut.

Konklusjonen din satt siste spiker i din egen kiste. Men jeg kan jo rette den opp for deg: "Du KAN ha store muskler og bra kondisjon". Det er det mange som allerede har! Smiley Lykke til!

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

SV: Tap av muskelmasse?
« #5 : 04. januar 2006, 21:09 »
Det var vel ikke akkurat det han sa, men at hvis du har både god kondisjon og er veldig sterk i kroppen, så har du noe å gå på begge veier. Og hvis du vil peake formen i langdistanseløping, så må man nødvendigvis bli noe svakere i kroppen.

Utlogget MartialArtist

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 279
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 279

SV: Tap av muskelmasse?
« #6 : 04. januar 2006, 21:16 »
Det var vel ikke akkurat det han sa, men at hvis du har både god kondisjon og er veldig sterk i kroppen, så har du noe å gå på begge veier. Og hvis du vil peake formen i langdistanseløping, så må man nødvendigvis bli noe svakere i kroppen.
Mener du at jeg feilsiterer? Du er velkommen til å peke på hva jeg har påstått han har sagt som han ikke har sagt i så tilfelle. Det du sier om langdistanseløping er jo for så vidt sant, men han var jo ikke i nærheten engang i å si det på den måten, og jeg tror ærlig talt ikke det var det han prøvde å si da han presterte å faktisk skrive dette:"du må velge imellom å ha eksplosiv styrke(da har du og veldig dårlig kondisjon, og klarer ikke springe så langt og alt d der)"

Edit: Jeg tror jeg misforsto posten din. Da du skrev "Det var vel ikke akkurat det han sa", så trodde jeg at du mente noe fra mitt sitat, evt. som jeg påpekte, men rett etter jeg postet dette innlegget slo det meg at du kan ha ment nettopp det du la til av informasjon om langdistanseløping. I så fall virker innlegget ditt meget fornuftig! 100% enig, beklager.

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

SV: Tap av muskelmasse?
« #7 : 04. januar 2006, 23:57 »
Jeg leste egentlig ikke hele innleggene til noen av dere. Jeg veit ikke helt om Tore90 mente nøyaktig det han skrev, men jeg håper han mente det mer sånn som jeg skreiv det i innlegget mitt. Nå som jeg har lest innlegget hans, så ser jeg at han la fram synspunktet sitt ganske bastant, og det er ikke så rart at du er kritisk til det da, når det åpenbart har mangler (eller feil om du vil).

Utlogget Hedning

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 118
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 118

SV: Tap av muskelmasse?
« #8 : 05. januar 2006, 00:20 »
Man mister ikke muskelmasse av å trene kondisjon, bare se på feks. Thomas Stellander, han trener aerobic flere ganger i uka, og han ser ikke akkurat ut som noen pingle av den grunn...  biggrin Men likevel vil en bodybuilder på 140 kilo ha problemer med kondisjonen i forhold til en person på 70kg (hvis begge er veltrente), på grunn av at musklene trenger oksygen.. Dess større muskler, dess mer oksygen må til, og lungene og hjertet vokser ikke så mye av trening, og blir dermed en flaskehals for bodybuilderen på 10000metern. Men i 100meter sprint så er det vanskligere å si hvem som vinner...
Jern er til for å flyttes på!

Vekt:
2005      68kg
NÅ         85kg
Mål      +95kg

Utlogget Haalvor

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 688
  • Honnør: 79
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 688

SV: Tap av muskelmasse?
« #9 : 05. januar 2006, 00:26 »
Hovedsaken er at dersom du vil trene litt kondisjon samtidig som du driver med styrketrening, er det bare greit. Så lenge du inntar nok kalorier til å dekke forbrenningsbehovet, skal ikke det være noe problem
"Ain't Nothing to it but to do it" - Keep me from overanalyzing

[size=08pt]That logbook
[/size]

[size=08pt]Bildeprofil
[/size]

Utlogget futsal

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

SV: Tap av muskelmasse?
« #10 : 05. januar 2006, 13:04 »
stå på videre Tore90; du kan dine saker!

Utlogget shonez

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 72
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 72

SV: Tap av muskelmasse?
« #11 : 06. januar 2006, 16:34 »
Skulle vært mulig å gitt "negative honnør" liksom Wink

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!