Skrevet av Emne: pappa "mobber"  (Lest 7341 ganger)

Utlogget slapshot

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 23
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 23

pappa "mobber"
« : 04. januar 2006, 20:12 »
meg hver gang jeg tar med en protein shake.. sier det ikke er vitenskapelig bevist at det er noe vits! han sier også at jeg like godt kunne tatt ett glass med oboy!!

kan noen henvise meg til noe, eller skrive noe fornuftig jeg kan bruke "mot" han? hehe er så lei!

takk

Utlogget bSR

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 288
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 288

SV: pappa "mobber"
« #1 : 04. januar 2006, 20:16 »
Da må du fortelle han at det er viktig å ta en protein shake for å få i seg nok protein gjennom dagen. Si at får å få i deg samme mengde protein må du drikke 1 liter melk, noe som ikke er like gunstig. Og oboy er bare fult av sukker, og ikke protein!!

Utlogget slapshot

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 23
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 23

SV: pappa "mobber"
« #2 : 04. januar 2006, 20:20 »
Da må du fortelle han at det er viktig å ta en protein shake for å få i seg nok protein gjennom dagen. Si at får å få i deg samme mengde protein må du drikke 1 liter melk, noe som ikke er like gunstig. Og oboy er bare fult av sukker, og ikke protein!!

ja men så sier han, hvor har du lest dette? eller er det bare noe de som lager det eller som trener som deg sier?

Utlogget guggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 540

  • yeah
SV: pappa "mobber"
« #3 : 04. januar 2006, 20:22 »
kan hende faren din har rett. at du like godt kunne tatt deg noen glass melk

Utlogget bSR

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 288
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 288

SV: pappa "mobber"
« #4 : 04. januar 2006, 20:25 »
kan hende faren din har rett. at du like godt kunne tatt deg noen glass melk

Det er riktig som du sier. Det viktigste er at du har et bra kosthold, og ikke minst spiser nok

Utlogget ASDFGGHJKLLKJHGFFD

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 261
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 261

SV: pappa "mobber"
« #5 : 04. januar 2006, 20:26 »
Du kan be han holde kjeft, og spørre hvilken som helst lege spørsmålet:"Trenger man proteiner for å bygge muskler?" Selvsagt, man kan fint få nok proteiner gjennom kosten, kostTILSKUDD er et hjelpemiddel. Han kan lese hvilken som helst bok om muskelbygging og finne ut at du er rett, det står helt sikkert til og med i naturfagsboken din! Og i heimkunnskapsboken fra 9klasse, vi lærte det i 6klasse, er han ikke kommet lengre enn det så er han stokk dum!

Utlogget J.R Writer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 873
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 873

SV: pappa "mobber"
« #6 : 04. januar 2006, 20:30 »
Du kan be han holde kjeft, og spørre hvilken som helst lege spørsmålet:"Trenger man proteiner for å bygge muskler?" Selvsagt, man kan fint få nok proteiner gjennom kosten, kostTILSKUDD er et hjelpemiddel. Han kan lese hvilken som helst bok om muskelbygging og finne ut at du er rett, det står helt sikkert til og med i naturfagsboken din! Og i heimkunnskapsboken fra 9klasse, vi lærte det i 6klasse, er han ikke kommet lengre enn det så er han stokk dum!

Signerer denne jeg! Wink

Utlogget Knut M

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 709
  • Honnør: 180
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 709

SV: pappa "mobber"
« #7 : 04. januar 2006, 20:34 »
Vel, man trenger ikke denne proteinshaken så absolutt i ung alder og ihvertfall hvis kroppsvekta ikke er så høy.

Har klart meg fint de siste 2 månedene ved å drikke bare melk og nesquick og ellers sunn norsk mat. Wink

Utlogget MartialArtist

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 279
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 279

SV: pappa "mobber"
« #8 : 04. januar 2006, 20:43 »
Å trenge er en ting. Det er uinteressant når spørsmålet er om det hjelper. Faren til han duden her sier at det muligens ikke engang hjelper. Det er jo helt på jordet. Vitenskapelig bevist? Jo, det er vitenskapelig bevist at muskler er bygget opp av proteiner, og det kan bevises at proteinshake inneholder proteiner. Når disse to forutsetningene er i boks, har du rett og slett bevist at det er vitenskapelig bevst at det hjelper. Du kan også eventuelt først stille faren din spørsmålet om den første forutsetningen ikke er innfridd, deretter den andre, og spørre hvordan det ikke kan hjelpe etter at begge er innfridd. Sier han at de ikke er det, skal det ikke lange tiden på google for å finne ordentlig bevis for begge to.

Det eneste som er å tenke på er jo at faren din kanskje mener at du kunne spist annen mat med likt næringsinnhold. Da har han 100% rett. Jeg tar proteinshake inne i mellom, men jeg baserer meg ikke på tilskudd, heller tradisjonell mat. Det er ABSOLUTT mulig å gjøre det bra uten shake, men selve situasjonen når du drikker glasset med proteinshake, blir det feil å påstå at like gjerne kunne vært melk, da melk har et helt annet næringsinnhold enn proteinshake blandet med melk, evt. vann.

Utlogget slapshot

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 23
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 23

SV: pappa "mobber"
« #9 : 04. januar 2006, 20:48 »
kommer nok ikke til å be faren min holde kjeft, men dette hjelper litt!!
jeg tar og bare shake etter måltider der jeg veit jeg ikke har fått tilstrekkelig med proteiner + om jeg ikke skulle få spist riktig en gang!

Utlogget comback

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

SV: pappa "mobber"
« #10 : 04. januar 2006, 21:07 »
det er nettopp det du må forklare faren din ang protein mengde pr dag osv :proteinshake

Utlogget Caepp

  • Fast besvarer
  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 675
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 675

SV: pappa "mobber"
« #11 : 04. januar 2006, 21:13 »
Mitt inntrykk er at det også finnes en del foreldre som mener det er selve målet om å bygge muskler som er negativt. Dermed stemmer utsagnet om at du like godt kan drikke melk ganske bra, da du ikke trenger mengder av protein for å fungere bra. Du trenger ikke bygge muskler...er faren din en av disse, så er jo diskusjonen i utganspunktet ganske håpløs...

Utlogget slapshot

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 23
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 23

SV: pappa "mobber"
« #12 : 04. januar 2006, 21:18 »
han er ikke motstander av trening, men mener bare det er penger ut av vinduet å spiste proteiner, zma, creatin/druesukker, aminosyrer osv.

Utlogget Caepp

  • Fast besvarer
  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 675
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 675

SV: pappa "mobber"
« #13 : 04. januar 2006, 22:24 »
Med mindre kostholdet ditt er veldig bra, så har han jo forsåvidt rett i det. Du kunne i hvert fall ha oppnådd det samme og mer til, ved hjelp av justeringer i et middelmodig kosthold.

Utlogget ASDFGGHJKLLKJHGFFD

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 261
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 261

SV: pappa "mobber"
« #14 : 04. januar 2006, 22:56 »
Om jeg har 1dl shake til overs etter jeg har fylt på flasken(bruker mixeren) og sier til min bror at han kan få drikke det, så sier min far nei, grunnet at det er farlig. Han uttalte seg med:"Røyking var jo heller ikke farlig, men du ser jo hva de fant ut!" Viser jo bare total mangel på inteligens på området!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!