Skrevet av Emne: Idrettsvitenskap vs fysioterapi  (Lest 8100 ganger)

Utlogget skalblisterk

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 131
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 131

Idrettsvitenskap vs fysioterapi
« : 11. juni 2012, 14:14 »
Hei

Jeg sitter i klemma hvor jeg skal velge utdanning. Interessene mine dreier seg i stor grad om trening, kosthold og prestasjon, samt trening av folk med skader.

Det jeg vurderer er fysioterapi (evt. master i manuellterapi/idrettsfysioterapi), bevegelsesvitenskap (NTNU, evt. master) eller idrettsvitenskap (fordypning i idrettsbiologi + mulig master i idrettsfysiologi).

Et dilemma er at idrettsvitenskap virker mye mer interessant enn fagene på fysioterapi og er mer rettet mot interessene mine, men fysioterapi gir det et mer klart profesjonsyrke/tittel, mens idrettsvitenskap/bev.vitenskap ikke gir deg en klar tittel, noe som kan vær vanskelig i arbeidslivet.

Jeg har lyst å jobbe på opptreningssenter, gjerne drive firma selv hvor jeg tilbyr trening av grupper og enkeltindivider + behandling.

Noen med tanker eller noen som har studert noe av dette som kan fortelle litt om hva jeg bør velge utfra mine mål?

Utlogget Skippyx

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Sv: Idrettsvitenskap vs fysioterapi
« #1 : 21. februar 2015, 10:12 »
Hei!  Cheesy Jeg skal søke studier til høsten, er ferdig med vg3 til sommeren. Jeg har omtrent akkurat de samme spørsmålene og interessene som trådstarter av innlegget. Vurderer begge utdanningene, og er litt usikker på hva jobbmuligheter med idrettsvitenskap er f.eks. Vil gjerne høre erfaringer om noen har tatt disse utdanningene, hva studiene innebærer  biggrin

Utlogget Ayak

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 5

  • I <3 poopcorn
Sv: Idrettsvitenskap vs fysioterapi
« #2 : 17. august 2016, 08:23 »
Hei. 
Har dere funnet ut av det?
Ser det ble dårlig med svar :-p
You are the sky. Everything else is just the weather.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!