avstemning
Spørsmål: Hva løfter jeg på Brummundal den 2. Mai 08?
485 - 497,5 - 5 (8.8%)
500 - 507,5 - 3 (5.3%)
510 - 515 (510 er kval.krav til NM.) - 13 (22.8%)
515 - 520 - 9 (15.8%)
525 + - 27 (47.4%)
Stemmer totalt: 57

Skrevet av Emne: AlexanderDGL -> 265 - 155 - 250  (Lest 585096 ganger)

Utlogget AlexanderDGL

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 009
  • Honnør: 839
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 009

  • Giske SK
Trening 23. September (med Ed Coan på Quads Gym)

Fortsatt enkel copy-paste fra Trainingblog.com

Knebøy:
75kg x 4
75kg x 1
90kg x 3
115kg x 5
125kg x 3
145kg x 1
165kg x 3  
175kg x 2  

Markløft - halvsumo:
100kg x 8  
100kg x 8
130kg x 10  
130kg x 12  


Er på besøk med Ed og Hege i Chicago i noen dager nå og trente da selvfølgelig på Quads Gym med han i dag morges!
Quads gir deg en blanding av alle menneske du kan finne i Chicago, så er ett veldig spesielt miljø der fikk jeg inntrykk av. Men ett veldig hyggelig ett! Fikk hilst på 5-6 stk av Eds karer som var meget hyggelige. Hardt miljø her i Chicago-områet, en av karene hadde "krigsmerke".

Han trente ett par karer før vi begynte på bøyen, så gikk å sullet i en liten time rundt i gymmet før vi begynte. Jeg, Ed og Jared, en 23 gammel råsterk løfter! En dobbel på 325 kg. i bøy gjorde han på dagens økt! Ed gjorde forresten også en trippel på 285 kg. i bøy bare med ett belte i dag.. sprek 50-åring. Smiley Vinnie var også tilstede hele tiden, spenstig type. Smiley

Etterhvert i oppvarmingen tipset Ed meg å ha en litt lavere stangplassering, jeg har inntil nå hatt en veldig høy stangplassering i knebøy. Var litt ubehagelig på det første løftet med litt lavere stangplassering, men er noe jeg kommer til å fortsette med. Følte litt som stangen skulle gli ned.

Men det gikk bra og jeg gjorde 3 glimrende løft på 165 kg. og en dobbel på 175 som er en solid pers! Tilbake på onsdag for å benke litt og enda litt markløft. I dag ble det bare litt teknikkterping i markløft.

Video av alle løftene:
http://www.youtube.com/watch?v=glnTJ86xnGA
Bestenoteringer på stevne:
265 - 155 - 250 - 670 kilo sammenlagt
__________________________________________


Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Shit, en dobbel på 175! Grattis! Hva er det meste du har tatt før her, 165/170? Rått å se deg bøye i akkurat samme rack som Coan har gjort i "alle" videoene fra quads!

Edit: så gammel PR var 165! 2'er på 10 kg mer er rått! Så jo nesten som du hadde et par til inne også. Hoho! Smiley






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget AlexanderDGL

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 009
  • Honnør: 839
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 009

  • Giske SK
Shit, en dobbel på 175! Grattis! Hva er det meste du har tatt før her, 165/170? Rått å se deg bøye i akkurat samme rack som Coan har gjort i "alle" videoene fra quads!

Edit: så gammel PR var 165! 2'er på 10 kg mer er rått! Så jo nesten som du hadde et par til inne også. Hoho! Smiley

Før, tilbake i 2008/2009 tok jeg en dobbel på 170, singel på 175. Men føler det er en litt irrelevant pers.. Meste nå siden desember og jeg begynte på igjen er 150 x 3 og 165 x 1 Smiley Så solid pers bare ved å gjøre minimale justeringer som Ed tipset meg om Smiley Han tror jeg skulle klart å skvist ut en til på 175, og ved å fortsette med de justeringene han sa til meg? 200 innen 2 måneder sa han Smiley tiden får vise Smiley
Bestenoteringer på stevne:
265 - 155 - 250 - 670 kilo sammenlagt
__________________________________________


Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Haha! Kult. Ja når du tok 170 veide du vel også nærmere 110? Gleder meg til å komme hjem til jul da ihvertfall, får ta en ny rawpers da? Grin






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget AlexanderDGL

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 009
  • Honnør: 839
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 009

  • Giske SK
Haha! Kult. Ja når du tok 170 veide du vel også nærmere 110? Gleder meg til å komme hjem til jul da ihvertfall, får ta en ny rawpers da? Grin

Låg vel rundt der ja, så kanskje du må spotte på en ny pers til jul Smiley
Bestenoteringer på stevne:
265 - 155 - 250 - 670 kilo sammenlagt
__________________________________________


Utlogget AlexanderDGL

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 009
  • Honnør: 839
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 009

  • Giske SK
Trening 25. September med Ed Coan på Quads Gym

Copy-paste fra Trainingblog.com

Knebøy - uten belte:
65kg x 10
65kg x 10  
85kg x 8
85kg x 5
85kg x 6
85kg x 7
85kg x 8
85kg x 10
85kg x 6  

Benkpress - uten stopp, bredt grep:
60kg x 10
60kg x 8
60kg x 8
84kg x 8
84kg x 10
84kg x 10
84kg x 15
60kg x 20
60kg x 19

Skuldre - foroverbøyd sidehev:
7.5kg + 7.5kg x 12
5kg + 5kg x 10
5kg + 5kg x 12

Nok en trening sammen med Ed på Quads Gym! Øvde mye på teknikk i knebøy, og prøvde også å holde rundt stanga i stedet for alle fingrene på samme side. Var annerledes, sa trenger litt tilvenning om jeg skal fortsette med det.

Ingen filming i dag, ble bare masse reps pa alt, spesielt i benk. Fikk litt korreksjoner som jeg tar med meg på veien. Han ga meg noen reps-utfordringer i benk, og det ble perfekt sa han pga. jeg skulle ha 20 reps pa 60 kg. og jeg bommet på den siste, grunnen til at det var perfekt var fordi da jobbet musklene og bevegelsesmønsteret akkurat slik han ville jeg skulle. Ble også en solid reps-pers på 84 kg.. Tok 10 på 80 for ca 2 måneder siden, og 15 på 84 i dag. Smiley

Tilbake i morgentidlig for a trene markløft, før vi reiser til Las Vegas og Mr. Olympia i helgen.
Bestenoteringer på stevne:
265 - 155 - 250 - 670 kilo sammenlagt
__________________________________________


Utlogget eggz0r

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 457
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 457

Hvorfor skal du holde alle fingra rundt stanga? Hva er tanken bak?

Utlogget AlexanderDGL

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 009
  • Honnør: 839
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 009

  • Giske SK
Hvorfor skal du holde alle fingra rundt stanga? Hva er tanken bak?

Fikk lettere til å skvise sammen de musklene som stanga skal ligge på ved en lavere stangplassering og "get tight". Og skvise sammen så mye av ryggmusklaturen inn sentralt som mulig over hele ryggen.

Jeg har aldri vært fan av å holde rundt stanga med alle fingrene, men jeg kommer til å prøve litt med det fremover. Kjente med en gang at jeg da må bruke håndleddsbind hyppigere når jeg bøyer. Men Ed sa at han "squatted heavy all fingers on the same side, and squatted heavy with my finger around the bar". Smiley
Bestenoteringer på stevne:
265 - 155 - 250 - 670 kilo sammenlagt
__________________________________________


Utlogget AlexanderDGL

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 009
  • Honnør: 839
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 009

  • Giske SK
Trening med Ed Coan på Quads Gym, 26. September

Markløft - halvsumo:
160kg x 2
180kg x 2
200kg x 1   Tangering av pers på lavere kroppsvekt!
180kg x 5  3 repetisjoner opp fra pers på denne vekten!  40kg opp fra pers på like mange repetisjoner!
170kg x 8  6 repetisjoner opp fra pers på denne vekten!  70kg opp fra pers på like mange repetisjoner!

Litt sen logging men.. Jeg ba om juling, og juling fikk jeg så til de grader! Denne økten var helt rå! 200 kilo løftet var litt tyngre enn jeg ønsket det skulle være, men de andre down-settene var glimrende og utrolig slitsomme!! Tidligere høyrep pers på en relativ tung vekt var 150 x 10.. så en solid pers -2 reps her! Bruker det verken som en unnskyldning eller noe i den dur, men som fakta, hadde jeg trent på ett styrkeløftgym så hadde jeg vært en god del sterkere.

Det har vært 3 glimrende økter sammen med Ed på Quads i Chicago! Nå er vi i Las Vegas for å bivåne Mr. Olympia denne helgen!

Videoen inkluderer også noen løft fra Ed, så enjoy! Smiley

http://www.youtube.com/watch?v=5iJEMjO2NcM

Litt kort og kjedelig logging men skal til å legge hodet på puta nå.
Bestenoteringer på stevne:
265 - 155 - 250 - 670 kilo sammenlagt
__________________________________________


Utlogget AlexanderDGL

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 009
  • Honnør: 839
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 009

  • Giske SK
Kommet hjem i fra ferie nå etter 4 uker vekke. Sist økt var denne økta som er loggført over her, så over 2 uker siden. Gleder meg til å komme i normalt gjenge igjen. Følg med Smiley
Bestenoteringer på stevne:
265 - 155 - 250 - 670 kilo sammenlagt
__________________________________________


Utlogget Staggere

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 829
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 829

Se her, ja. En av grunnene til at loggen din var var så populær tidligere. Reiser, film og Ed. Tøft.
Smil med det smilet du har.

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Håper du kommer med et lite reisebrev her i loggen også! Wink






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget AlexanderDGL

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 009
  • Honnør: 839
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 009

  • Giske SK
Se her, ja. En av grunnene til at loggen din var var så populær tidligere. Reiser, film og Ed. Tøft.

Takk for det! Smiley Møtte Ed første gang i Canada i 2008, så det er jo kjekt du husker litt hva denne loggen besto av utenom trening. Smiley

Håper du kommer med et lite reisebrev her i loggen også! Wink

Skal prøve på det etterhvert. Smiley
Bestenoteringer på stevne:
265 - 155 - 250 - 670 kilo sammenlagt
__________________________________________


Utlogget AlexanderDGL

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 009
  • Honnør: 839
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 009

  • Giske SK
De 2 siste øktene Smiley

Trening 14. Oktober

Knebøy:
80 kg. *3
100 kg. *3
120 kg. 2*2

Benkpress, med stopp, bredt grep:
50 kg. 2*3
70 kg. 2*3
80 kg. *5

Markløft, halvsumo:
100 kg. *2
120 kg. *2
140 kg. *2
160 kg. 2*2

Markløft, klassisk:
140 kg. *2
160 kg. 2*2

Trening 15. Oktober

Rygghev: 1*8

Knebøy, uten belte:
80 kg. 2*3
100 kg. *2

Benkpress, middels grep, med stopp:
65 kg. *3
80 kg. *3
90 kg. *3
100 kg. *2
80 kg. *5

Markløft, fra kloss, klassisk:
150 kg. *3
170 kg. *3
200 kg. *2
200 kg. *3
220 kg. *1
180 kg. *3

Bestenoteringer på stevne:
265 - 155 - 250 - 670 kilo sammenlagt
__________________________________________


Utlogget AlexanderDGL

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 009
  • Honnør: 839
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 009

  • Giske SK
Kan dra sammen en kort reisesklidring. Jeg har vært på 4 ukers ferie i Canada og USA, og i løpet av 1 uke var jeg i Chicago å trente med Ed og så reise vi til Las Vegas for Mr. Olympia Expoen, er det som er relevant iht. forumet, så er det jeg tar med. Smiley

Etter 12 dager på besøk hos familie utenfor Vancouver i Canada, reiste jeg søndag 22. September til Chicago for å bo & trene hos Ed Coan og Hege Nielsen. Første gang jeg traff de var på styrkeløft-VM i 2008 i St. Johns, Canada. Kontakten i mellomtiden har vært sporadisk, da selvfølgelig grunnet av det jeg var ikke med i styrkeløftmiljøet mellom september 2009 og desember 2012.

Ankom Chicago, be plukket opp av Ed på O'Hare flyplass. Mandagsmorgen hadde vi vår første trening, på det anerkjente Quads Gym. Er du interressert i styrkeløft men aldri hørt om Quads Gym har du sovet i timen. Det ser mindre ut på utsiden enn det virkelig er inni. Ett stort gym som har garderober i kjelleren, ett lite lager som Ed har stengene han har kjøpt oppgjennom åra, og resepsjon i grunnplanet og alt løfteutstyret i en halv-etasje opp. Antar det meste av utstyret har vært der i minst 20 år. Sikkert 30 også. I allefall Adidas markløftskoa til Ed, som han hadde på Jr-VM i 1982. Bruker de samme ennå. Men utstyret holder fortsatt kvaliteten (iallefall som jeg så). Quads består mest av (de dagene jeg var der i allefall)..hmm for å klare det fint uten å fornærme noen; som om de kom rett fra en Snoop Dogg rap-video. Hilste på en god del folk som Ed trener og trener sammen med. Mange store mennesker. Jared plasserte seg blant annet bak Mike Tuscherer på raw-nationals nå tidligere i år, og Vinnie skal delta på ett "Worlds" stevne nå snart i ett forbund, husker ikke helt navnet.

Hjørnet hvor de tyngste løftene foregår er inn til venstre, der besitter de 1 monolift og 1 manuelt hydraulisk vanlig knebøystativ. Og plass til å ta markløft midt i mellom. Og en drøss med vekter, vi brukte blant annet IVANKOs 50 kilos skiver, og det er noe av det jævligeste jeg noen gang har løftet. Nesten mye verre enn noen stevneløft jeg har vært borti, men så kan det ha med at jeg er ei svak pingle også. De er ekstremt tunge og upraktiske å ha med å gjøre.

Mandagen trente vi knebøy, Ed ga meg mange tips underveis og det mest påvirkende tipset var å senke stangplasseringen. Jeg har hatt en veldig høy stangplassering inntil nå, men han sa jeg skulle senke den for å kunne inkludere litt andre muskler i løftet. Det var veldig uvant, da jeg følte at stangen skulle gli nedover. Men endte opp med en ny 2RM i knebøy, på 175 kilo. Før jeg endte opp med å havne utav styrkeløften i 2009, hadde jeg en 2RM på 170 kilo, og etter jeg begynte på igjen i desember har min 1RM vært på 165 kilo. Har da siden desember sett på 165 kilo som en "relevant pers". Dette tok jeg 3 reps på i settet før 2 på 175 kilo, som du kan se på forrige side (video inkludert). Ed sa at jeg også skulle nok klart å skvist ut en tredje på 175.

Senere på mandagskvelden dro vi på baseballkamp, med eventyrbilletter broren til Ed hadde ordnet.

Onsdagen var det benkpress på planen, og da ble det litt knebøyteknikk-øving og høy-reps benkpress. Masse reps. Der var også en eldre kar på 82 (tror jeg, uten å være 100% sikker) som benket 107,5 kilo (uten skjorte). Mannen var over 80 år, å sa til meg at han som mål å benke 140 kilo. DET er korrekt mentalitet! Fantastisk.

Torsdagen var det nok en morgentrening og markløft. Mye ble justert der også iht. teknikk, og jeg fikk en killer-økt slik jeg ønsket. 150 kilo x 10 er det tidligere høyrepssettet jeg har som pers. Ed ville ha 8 sterke reps på 170 denne morgenen, og det fikk han. Jeg bruker det ikke som en unnskyldning eller noe annet, da jeg hater unnskyldninger. Men hadde jeg trent på ett slikt gym, med styrkeløftere, istedenfor på ett vanlig treningssenter og vanligvis alene, hadde jeg vært mye sterkere. Men jeg gjør det jeg kan med det jeg har her jeg bor.

Senere på ettermiddagen på torsdagen reiste vi fra Chicago til Las Vegas, for å være i Vegas under Mr. Olympia helgen og "delta" på Expoen. Var der i fjor også, og syns det er helt fantastisk! Der er alt mulig innen all styrkeidrett (kanskje ikke så mye VL) og det er meget artig for en styrkeinterressert.

Det å være der med Ed har sine fordeler. Jeg har i lengre tid fulgt Mark Bell (siden Bigger, Stronger, Faster) og hans videoer på Youtube, om du ikke har sjekket de ut så anbefaler jeg deg å gjøre det. Veldig mye å lære der, Supertraining06! Og det var han som inspirerte meg til å gjennomføre å teste CarbNite-dietten som jeg har gått ned fra 110 til 97 kilo på mitt letteste i løpet av perioden Mars til August. Han gjorde dette etter han snublet med 1080 lbs i knebøy. Det var veldig hyggelig å treffe han og spise middag sammen med han, kona og gjengen fra SuperTraining (jeg, Ed, Mark, Andee, Jesse, Katie Hogan, Silent Mike, Jim McD og Ryan Spencer). Fantastisk kjekke mennesker alle sammen.

Vi tilbrakte da meste av dagen på Expoen, selve poseringsshowet til Mr. O er ganske uinterresant og koster skjorta. Møtte en drøss med folk; Mike Bridges, Flex Wheeler som var en glimrende type, Brandon Lilly som var veldig vennlig, Mike O'Hearn som var en topp kar, masse humor og vennskaplighet, Stan Efferding, som vi også spiste med flere ganger og som var veldig hyggelig, og Eric Spoto. Møtte også skuespilleren Michael Jai White, som er en kødd. Han gikk forbi meg, og jeg så det var noe kjent med han. Noen vedsiden av meg sa "he's an actor", så jeg gikk etter han 5 meter å ba om å ta ett bilde, men de var litt utilpass og nølende med å ta bilde, for da kunne "We'll get stuck and get nowhere, because so many fans will come over and take a picture". Helt latterlig at en elendig, toppens B-skuespiller kan oppføre seg slik. Jeg visste såvidt hvem han var, men hadde jeg vært hans "største fan" hadde jeg blitt skuffet!! Latterlig måte å oppføre seg mot eventuell fans som har orket å se de jalla-filmene og hjulpet han dit han er i dag.

Ellers hang vi meste rundt USPF sin styrkeløftkonkurranse på Mr. O. Teoretisk sett skal løftereglene dere være veldig lik IPF sine, da med løsere regler på mange andre ting som fks. doptesting (TROR det er stevneleder som avgjør om det skal være testing eller ei). Men praksisen på løftereglene er veldig annerledes enn i IPF. Det ser en mest i bøy. Men det var mye sterk løfting her, blant annet en 23-åring med 400 kilo i markløft. Og de reklamerer selvfølgelig med "verdensrekorder" i ett forbund som heter UNITED STATES Powerlifting Federation, som er helt bak mål og misveiledende til de som ikke har bedre peiling som står og ser på. Deltakere må bli invitert, så var ikke bare amerikanere som deltok, også noen europeere, blant annet en islending og en drøy markløfter fra Russland som prøvde seg på 400 men bommet. Ed sa også at om jeg ønsket, så kunne han fikse meg en invite til neste år for å løfte der. Men etter nærmere forespørsel med NSF så er da løsningen at jeg blir utestengt fra NSF/IPF i 1 år, så den er meget lei. Ikke det at jeg har tenkt å begynne med noen ulovlige substanser uansett hvilket forbund jeg hadde løftet i, men ett større stevne kan en løfter i min rang neppe forvente å løfte på pr dags dato.

Som tidligere sagt så har det å være der med Ed sine fordeler og er veldig artig, vi stoppet EN DEL (50+ vil jeg anta) ganger for folk som ville ta bilde med Ed, og det er jo veldig artig syns jeg. Smiley Herlig å se reaksjonene på mange når de oppdaget at de så Ed Coan. Vi snakket også med Brian Shaw (WSM), og han er så massiv at det er utrolig. 2 meter og 200 kilo setter sine spor.

For å oppsummere så vil jeg gi en stor takk til Ed og Hege, som jeg vil si gikk fra bekjente til venner. Og pga. de har jeg også fått enda flere bekjente og venner som jeg møtte denne uka i Chicago og Las Vegas.
Alle jeg traff var kjekke mennesker, foruten om Michael Jai White da, men i løpet av min 29-dagers ferie har jeg ingenting å klage på (eneste må være at hjemturen ble 8 timer lengre enn antatt). Alt var glimrende, perfeksjon.

Setter stor pris på om du orket å lese hele reiseskildringen. Smiley

Legger ved litt bilder under her, med forbehold at bildene fra PhotoBucket er uproposjonerte og du må helt ned i bunnen av posten for å scrolle:

Flex Wheeler og Ed på Mr. O



Jeg og Ed på Quads Gym



Stan Efferding, Ed, Eric og Creed under lunsj på Mr. O



Katie Hogan, Jesse Burdick og Ryan Spencer i SlingShot-boothen på Mr. O



Jeg vs. Eds hånd



Ed, Mark og meg på Mr. O



Fra Quads



Knebøy på Quads. Jared til venstre, Ed bak, og Vinnie til høyre





Bestenoteringer på stevne:
265 - 155 - 250 - 670 kilo sammenlagt
__________________________________________


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!