avstemning
Spørsmål: Hva løfter jeg på Brummundal den 2. Mai 08?
485 - 497,5 - 5 (8.8%)
500 - 507,5 - 3 (5.3%)
510 - 515 (510 er kval.krav til NM.) - 13 (22.8%)
515 - 520 - 9 (15.8%)
525 + - 27 (47.4%)
Stemmer totalt: 57

Skrevet av Emne: AlexanderDGL -> 265 - 155 - 250  (Lest 584998 ganger)

Utlogget Staggere

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 829
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 829

Kort og kort. Takk for supert lesestoff sammen med kaffekoppen.
Smil med det smilet du har.

Utlogget AlexanderDGL

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 009
  • Honnør: 839
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 009

  • Giske SK
Kort og kort. Takk for super lesestoff sammen med kaffekoppen.

Hadde i utgangspunktet ikke tenkt å skrive så masse, men det ble litt mer når jeg kom på alt som skjedde. Dette er sikkert ikke 20% en gang. Men hadde god tid på jobb så da ble det litt mer. Smiley Håper du hadde en fin frokost/lunsj/kaffipause Wink
Bestenoteringer på stevne:
265 - 155 - 250 - 670 kilo sammenlagt
__________________________________________


Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Artig å lese Alexander! Takk for fint innlegg!
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Godt innlegg!


Og de reklamerer selvfølgelig med "verdensrekorder" i ett forbund som heter UNITED STATES Powerlifting Federation, som er helt bak mål og misveiledende til de som ikke har bedre peiling som står og ser på.



Hehe, artig med Amerikanske federations/stevner og verdensrekorder.  På veldig mange av stevnene jeg har vært på der så har verdensrekorder blitt slått, litt inflasjon på uttrykket verdensrekord ja.

Utlogget Pans

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 034
  • Honnør: 309
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 034

Fantastisk!
"There Can Be Only One" - Bill K

Utlogget AlexanderDGL

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 009
  • Honnør: 839
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 009

  • Giske SK
Artig å lese Alexander! Takk for fint innlegg!

Takk for det Einar. Tenkte på deg når jeg skrev, at jeg håpte og trodde du kom til å like dette. Hyggelig!

Godt innlegg!


Hehe, artig med Amerikanske federations/stevner og verdensrekorder.  På veldig mange av stevnene jeg har vært på der så har verdensrekorder blitt slått, litt inflasjon på uttrykket verdensrekord ja.

Takk Smiley Det er veldig tåpelig, men vi som styrkeløftere forstår jo at det er bare svada. Verre med de uvitende som tror de ser en skikkelig verdensrekord!

Fantastisk!

Takk for du leste Smiley
Bestenoteringer på stevne:
265 - 155 - 250 - 670 kilo sammenlagt
__________________________________________


Utlogget AlexanderDGL

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 009
  • Honnør: 839
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 009

  • Giske SK
En liten detaljrettelse; det er ikke USPF som arrangerer stevnet på Mr. O, men USPA. Ikke lett å holde styr på alle de forbundene over der.
Bestenoteringer på stevne:
265 - 155 - 250 - 670 kilo sammenlagt
__________________________________________


Utlogget AlexanderDGL

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 009
  • Honnør: 839
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 009

  • Giske SK
Trening 17. Oktober

Trap-bar Markløft:
60 kg. 2*3
110 kg. *3
160 kg. *3

Strakmark:
60 kg. 2*6
80 kg. 3*6

Første halvdelen av økta var jeg på Aktiv Trening Nørve i Ålesund, for å veilede litt i diverse teknikker. Så trapbar stangen så jeg tok å testet den, for første gang.

Andre delen var på der jeg trener til vanlig, så ble det litt strakmark og småøvelser.
Bestenoteringer på stevne:
265 - 155 - 250 - 670 kilo sammenlagt
__________________________________________


Utlogget AlexanderDGL

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 009
  • Honnør: 839
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 009

  • Giske SK
Trening 21. Oktober

Rygghev: 1*15

Knebøy:
107,5 kg. *6
130 kg. *5
145 kg. *4
152,5 kg. *3
140 kg. *3 Med knebind
150 kg. 2*3 Med knebind
100 kg. *5 med 2 sek stopp

Strakmark:
80 kg. *6
85 kg. *6
90 kg. 3*6

Kabelroing: 50 kg. 3*8

Lårcurl:
30 kg. *8
20 kg. 2*8 (Ett-bens)

Tri-sett:

Sittende skulderpress:
20 kg. 3*6

Rygghev:
15 kg. 3*6

Hantelcurl:
10 kg. 1*10
14 kg. 2*10

En bra økt i dag, selv om den tok en evighet pga. jeg skulle surre knebind + varme opp. Dag 1 på ett 12-ukers/4 dagers oppkjøringsprogram. Litt uklart når neste stevne blir så jeg peiser på med dette inntil jeg vet noe mer om dato og plassering av neste stevne (forhåpentligvis RM i Februar en gang).

Fortsatt en tilvenningssak med å ha en lavere stangplassering, så er litt ustabilt og tyngre enn det burde være på de tunge settene. Men med knebind så var det faktisk kanon! Satt meg i kjelleren å spratt opp igjen. Celina surret meg for første gang for ett løft i dag, og de var overraskende bra. Litt mer øving, spesielt med låsingen så er det ingenting i veien for at hun kan surre meg på ett stevne. Så det er glimrende fremgang når jeg får tilgang til en surrer på trening. Smiley

Kuttet også ut karbs før helgen og har sikkert gått ned 2-3 kilo siden da. Dessverre er badevekta helt på trynet så jeg vet ikke hva jeg nøyaktig veier, men ser og kjenner det at jeg er en god del lettere.
Bestenoteringer på stevne:
265 - 155 - 250 - 670 kilo sammenlagt
__________________________________________


Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Dag 1 på ett 12-ukers/4 dagers oppkjøringsprogram. Litt uklart når neste stevne blir så jeg peiser på med dette inntil jeg vet noe mer om dato og plassering av neste stevne (forhåpentligvis RM i Februar en gang).


Moro det, da er vi i samme båt.

Tenkte først å bli med på julestevnet men har 3 uker igjen av ett mengde program som går meget bra nå, gidder ikke avbryte for å starte oppkjøring, tar heller og lader opp skikkelig til RM 2014.

Tenkte å kvalle slik at jeg kunne få til en NM debut i sommer, blir du å se der og eller?

Utlogget AlexanderDGL

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 009
  • Honnør: 839
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 009

  • Giske SK
Moro det, da er vi i samme båt.

Tenkte først å bli med på julestevnet men har 3 uker igjen av ett mengde program som går meget bra nå, gidder ikke avbryte for å starte oppkjøring, tar heller og lader opp skikkelig til RM 2014.

Tenkte å kvalle slik at jeg kunne få til en NM debut i sommer, blir du å se der og eller?

Nei nettopp, er best å bare avvente når du er i flyten å satse på at RM blir arrangert.

Jepp, der blir jeg å se og løfte. 98% av tankene treningsmessig er rettet mot NM i Mai. Hvilken klasse satser du på? NM debut er glimrende, spesielt neste år mtp. arrangementet som det ligger an til å bli!
Bestenoteringer på stevne:
265 - 155 - 250 - 670 kilo sammenlagt
__________________________________________


Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Nei nettopp, er best å bare avvente når du er i flyten å satse på at RM blir arrangert.

Jepp, der blir jeg å se og løfte. 98% av tankene treningsmessig er rettet mot NM i Mai. Hvilken klasse satser du på? NM debut er glimrende, spesielt neste år mtp. arrangementet som det ligger an til å bli!

Vel, veier ca 107 på morraen nå, så 105 kunne ha gått greit, dog konkurrerer jeg mer eller mindre kun mot meg selv da jeg ikke er sterk nok til bra plassering samt at jeg løfter raw så er vel egentlig ikke om å gjøre å kutte vekt for å komme inn i en klasse.  Går mao mest sannsynligvis i 120, da i min standard matchvekt som er 110 KV.

Forresten, var det noen regler som tilsa at man må NM kvalifisere seg på ett stevne som er 3 måneder eller mer før NM? 

Utlogget AlexanderDGL

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 009
  • Honnør: 839
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 009

  • Giske SK
Vel, veier ca 107 på morraen nå, så 105 kunne ha gått greit, dog konkurrerer jeg mer eller mindre kun mot meg selv da jeg ikke er sterk nok til bra plassering samt at jeg løfter raw så er vel egentlig ikke om å gjøre å kutte vekt for å komme inn i en klasse.  Går mao mest sannsynligvis i 120, da i min standard matchvekt som er 110 KV.

Forresten, var det noen regler som tilsa at man må NM kvalifisere seg på ett stevne som er 3 måneder eller mer før NM? 

Vel du hadde jo tatt meg på dine rawperser mot mine utstyrsperser pr. dags dato, så du skal ikke kimse av det. Smiley

Jeg er faktisk litt usikker på det du spør om der, kanskje Slux evt. noen andre kan svare på dette?

Bestenoteringer på stevne:
265 - 155 - 250 - 670 kilo sammenlagt
__________________________________________


Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Vel du hadde jo tatt meg på dine rawperser mot mine utstyrsperser pr. dags dato, så du skal ikke kimse av det. Smiley


Takk, og joda, fornøyd med framgangen i det siste, men er ikke akkurat mangel på folk som er betraktelig sterkere enn meg heller.


Jeg er faktisk litt usikker på det du spør om der, kanskje Slux evt. noen andre kan svare på dette?


Ja jeg får gjøre litt research for å finne ut.  Blir ikke noe formtopp rundt tiden julestevnet er men en kan alltids bare melde seg på for å kvalle der om det er nødvendig.

Forresten, hvilken klasse sikter du etter?  Mener jeg leste noe om å gå ned mye i vekt.  Hva er målene isåfall på RM/NM?  Solide perser kan du iallefall forvente deg basert på hvordan løftingen din så ut på midtnorsk!

Edit:  Bare så vi har det klart:  http://www.styrkeloft.no/kvalifiseringskrav

"Kvalifiseringsperioden er f.o.m. NM det siste året fram til påmeldingsfristen for neste års NM."


Utlogget AlexanderDGL

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 009
  • Honnør: 839
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 009

  • Giske SK
Takk, og joda, fornøyd med framgangen i det siste, men er ikke akkurat mangel på folk som er betraktelig sterkere enn meg heller.

Ja jeg får gjøre litt research for å finne ut.  Blir ikke noe formtopp rundt tiden julestevnet er men en kan alltids bare melde seg på for å kvalle der om det er nødvendig.

Forresten, hvilken klasse sikter du etter?  Mener jeg leste noe om å gå ned mye i vekt.  Hva er målene isåfall på RM/NM?  Solide perser kan du iallefall forvente deg basert på hvordan løftingen din så ut på midtnorsk!

Edit:  Bare så vi har det klart:  http://www.styrkeloft.no/kvalifiseringskrav

"Kvalifiseringsperioden er f.o.m. NM det siste året fram til påmeldingsfristen for neste års NM."

Glimmers, da vet vi tidsperioden for kvalikken Smiley

Mot RM har jeg ingen kroppsvektmål jeg ønsker å utfylle, men på NM håper jeg at jeg kan løfte i -93. Det blir en tung og vanskelig oppgave, men jeg skal jobbe hardt for å prøve å få det til Smiley
Gikk ned over 12 kg. i mellom April og August, håper på å klare en drøyt 10 kilo til. Ønsker å ligge på maks 91,5 kilo slik jeg kan trykke i meg litt ekstra mat på oppkjøringen mot NM og de siste dagene før for ekstra trykk. Smiley
Bestenoteringer på stevne:
265 - 155 - 250 - 670 kilo sammenlagt
__________________________________________


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!