avstemning
Spørsmål: Hva løfter jeg på Brummundal den 2. Mai 08?
485 - 497,5 - 5 (8.8%)
500 - 507,5 - 3 (5.3%)
510 - 515 (510 er kval.krav til NM.) - 13 (22.8%)
515 - 520 - 9 (15.8%)
525 + - 27 (47.4%)
Stemmer totalt: 57

Skrevet av Emne: AlexanderDGL -> 265 - 155 - 250  (Lest 585141 ganger)

Utlogget Wacko

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 762
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 762

SV: Den ville vesten..
« #615 : 22. juli 2006, 21:10 »
Skulle gjerne tatt en titt Alex, men sitter desverre fast i Italia enda, paa m0kka laptop, saa skal se naar jeg kommer hjem!! Wink

andreassk

  • Gjest
SV: Den ville vesten..
« #616 : 22. juli 2006, 21:13 »
Btw, hvem i all verden er det som har lagt ut 14splitts program der man trener morgen og kveld, på blink? Håper det var kødd altså Grin

Utlogget Peter123456

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 668
  • Honnør: 168
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 668

SV: Fremtidig Strongman....
« #617 : 22. juli 2006, 21:41 »
Here is the deal:


Video av 90 kg. *2, og det jeg lurer på, av noen som vet dette.. Ville dette blitt godkjent på ett stevne..? Drit i teknikken.. Alt jeg lurer på, er om dette ville blitt godkjent???


Ja, den vekta hadde du ikke hatt problem med å fått godkjent på et stevne.. Tipper du ville klart minimum 20-30kg til etter hvor lett løftet så ut.. Dessuten hadde du fin teknikk.. 

Mvh Rasmus (styrkeløft dommer og tidligere norgesrekordholder i markløft i 2uker :Smiley  hehe)

Utlogget AlexanderDGL

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 009
  • Honnør: 839
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 009

  • Giske SK
SV: Den ville vesten..
« #618 : 23. juli 2006, 00:41 »
Skulle gjerne tatt en titt Alex, men sitter desverre fast i Italia enda, paa m0kka laptop, saa skal se naar jeg kommer hjem!! Wink

Åå ja men det gjør ikke noe vettu.. Smiley Kos deg videre i Italia kompis!

Btw, hvem i all verden er det som har lagt ut 14splitts program der man trener morgen og kveld, på blink? Håper det var kødd altså Grin

Vet ikke jeg altså :Smiley :Smiley Du svarte jo til å med på posten..
Visste ikke mye da nei.. Mye som har forandret seg siden november ja.. Smile
Ta en titt her:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=32262

PS: All peace and love to Esprit som hjalp meg mye, har alltid satt svært pris på hans hjelp her på forumet, og god motivasjon. Synd han har ikke vært så aktiv i det siste.. Sad Thinking about you man!

Ja, den vekta hadde du ikke hatt problem med å fått godkjent på et stevne.. Tipper du ville klart minimum 20-30kg til etter hvor lett løftet så ut.. Dessuten hadde du fin teknikk.. 

Mvh Rasmus (styrkeløft dommer og tidligere norgesrekordholder i markløft i 2uker :Smiley  hehe)

Cheesy Cheesy Cheesy Akkurat det svare jeg ville ha!! Smiley Jeg har tatt 115 kg. *3 i sumomarkløft, som jeg føler er tyngre enn vanlig markløft.. Så jeg har vel inne litt mer enn 115 i vanlig markløft ja. Smiley

Satt utrolig mye på svaret ditt Rasmus. Smiley (Er du det, hvor mye det var på da? Cheesy)

Peace and love to you all Smiley
Bestenoteringer på stevne:
265 - 155 - 250 - 670 kilo sammenlagt
__________________________________________


Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

SV: Den ville vesten..
« #619 : 23. juli 2006, 01:08 »
Såklart du hadde fått det godkjent (spesielt om vi driter i teknikk Wink) eneste regler meg kjent i markløft er stanga på forsiden av kroppen, ingen avlasting på låra, ingen senkende bevegelse, helt utstrakt i øvre posisjon og vente på dommersignal. Men så lett og bra ut det Smiley Velkommen tilbake til styrkeløftverdenen.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget AlexanderDGL

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 009
  • Honnør: 839
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 009

  • Giske SK
SV: Den ville vesten..
« #620 : 23. juli 2006, 01:10 »
Såklart du hadde fått det godkjent (spesielt om vi driter i teknikk Wink) eneste regler meg kjent i markløft er stanga på forsiden av kroppen, ingen avlasting på låra, ingen senkende bevegelse, helt utstrakt i øvre posisjon og vente på dommersignal. Men så lett og bra ut det Smiley Velkommen tilbake til styrkeløftverdenen.

Da får vi satse på høy markløft på neste stevne Cool. Takk for det Bjørnar. Smiley
Bestenoteringer på stevne:
265 - 155 - 250 - 670 kilo sammenlagt
__________________________________________


Utlogget Simen..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 300
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 300

SV: Den ville vesten..
« #621 : 23. juli 2006, 01:24 »
Jeg får stille meg bak Rasmus og si at vekta var lett og du nok ville fått den godkjent på et stevne. Teknikken er og ganske bra med tanke på hvor fersk du er, har riktignok en liten knekk i korsryggen, noe som lett rettes opp med et belte.

Men vil råde deg til på toppen av løftet og legge deg LITT bakover, ikke så mye, men sånn som du står nå henger du litt fremover i toppen som gjør et maksløft veldig tungt og det er lett å få en liten nedoverbevegelse som git underkjent løft. Litt bakover med ryggen så blir det bra.

I tilegg til slux sin oppsummering av regler glemte han en liten ting som er at skuldrene skal trekkes tilbake i utstrakt posisjon.

Meget bra løft Alexander, regner med pers på deg i mark på neste stevne, detta var lett  2thumbsup


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget AlexanderDGL

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 009
  • Honnør: 839
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 009

  • Giske SK
SV: Den ville vesten..
« #622 : 23. juli 2006, 01:36 »
Jeg får stille meg bak Rasmus og si at vekta var lett og du nok ville fått den godkjent på et stevne. Teknikken er og ganske bra med tanke på hvor fersk du er, har riktignok en liten knekk i korsryggen, noe som lett rettes opp med et belte.

Men vil råde deg til på toppen av løftet og legge deg LITT bakover, ikke så mye, men sånn som du står nå henger du litt fremover i toppen som gjør et maksløft veldig tungt og det er lett å få en liten nedoverbevegelse som git underkjent løft. Litt bakover med ryggen så blir det bra.

I tilegg til slux sin oppsummering av regler glemte han en liten ting som er at skuldrene skal trekkes tilbake i utstrakt posisjon.

Meget bra løft Alexander, regner med pers på deg i mark på neste stevne, detta var lett  2thumbsup

Har ett belte, men hadde det ikke tilgjengelig under dette løftet. Liker i grunn å løfte mest "raw" uten utstyr (bortsett fra håndleddsstøtter pga. tidvis vonde håndledd). Men kommer vel til å bruke belte på neste stevne ja. (21. september)

Ja det var det jeg tenkte att jeg ikke var så langt bak, får prøve å stå litt breiere også slik att det blir litt lettere å gå bakover, ellers så går stanga rett opp i ballene.  Angry

Neste stevne da skal jeg satse på en solid mark-pers om det ikke blir noe skade før stevnet.. 130 kg. +, håper på det, men kan ikke forvente så mye att jeg blir skuffet om jeg ikke klarer det..

Takk for konstruktivt svar Tyson. Setter pris på det.. Smile
Bestenoteringer på stevne:
265 - 155 - 250 - 670 kilo sammenlagt
__________________________________________


Utlogget Simen..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 300
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 300

SV: Den ville vesten..
« #623 : 23. juli 2006, 01:56 »
Greit å være glad i å løfte raw, men da burde du prøve å få vekk den lille "knekken" i korsryggen.

Til "balleproblemet", hvor korte armer har du egentlig, eventuelt veldig lange baller, hehe, neida. Noe strammere undertøy enn en løs bokser kan være effektivt nok, ei truse f.eks. 


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

SV: Den ville vesten..
« #624 : 23. juli 2006, 02:01 »
Hvor mange reps hadde du inne der? Kan tenke meg at jeg kunne tatt minst 4-5 reps der, så da har du vel en del inne?






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget AlexanderDGL

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 009
  • Honnør: 839
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 009

  • Giske SK
SV: Den ville vesten..
« #625 : 23. juli 2006, 02:08 »
Greit å være glad i å løfte raw, men da burde du prøve å få vekk den lille "knekken" i korsryggen.

Til "balleproblemet", hvor korte armer har du egentlig, eventuelt veldig lange baller, hehe, neida. Noe strammere undertøy enn en løs bokser kan være effektivt nok, ei truse f.eks. 

Det skal jeg terpe på neste gang jeg trener markløft. Smiley

Lengden på underarmen min er cirka 37 cm., (inkludert lengstefingern) så tror nok det er det med korte armer. Har veldig korte fingrer også (pekefinger på 8 cm.) Strammere undertøy skal jeg prøve ja, eller legge en sokk der..  :Smiley

Hvor mange reps hadde du inne der? Kan tenke meg at jeg kunne tatt minst 4-5 reps der, så da har du vel en del inne?

Har jo 4 reps. på 110 kg. i sumomarkløft da, så har vel nok mer enn 4-5 til på 90 der ja. Skulle jeg makset så tror jeg att jeg hadde hatt 15 reps inne. Tongue Tok 12 reps på 90 kg. første gang jeg prøvde markløft..

Føler jeg har mye inne på markløften..  Smile

Se her da folkens:


http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=12064.msg570746#msg570746
Bestenoteringer på stevne:
265 - 155 - 250 - 670 kilo sammenlagt
__________________________________________


Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

SV: Den ville vesten..
« #626 : 23. juli 2006, 02:10 »
Så ikke så mye over, leste bare modifisiert... Never change a winning team Wink

Om du har en 15 reps inne, hvorfor tok du 2 reps? Tongue






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget AlexanderDGL

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 009
  • Honnør: 839
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 009

  • Giske SK
SV: Den ville vesten..
« #627 : 23. juli 2006, 02:13 »
Så ikke så mye over, leste bare modifisiert... Never change a winning team Wink

Om du har en 15 reps inne, hvorfor tok du 2 reps? Tongue

På BB's du mente? Må jo ha noen støtteøvelser, så jeg skrev de bare inn der.

Hadde i grunn bare tenkt å ta 1 reps., for på stevner så er det den første repsen som er viktig. Fordi? Du ikke kan ta flere reps. Wink Blir litt annen teknikk om jeg kjører flere reps føler jeg.. Smiley
Bestenoteringer på stevne:
265 - 155 - 250 - 670 kilo sammenlagt
__________________________________________


Utlogget AlexanderDGL

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 009
  • Honnør: 839
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 009

  • Giske SK
SV: Den ville vesten..
« #628 : 23. juli 2006, 02:18 »
Benkpressen på BB's er som den skal være, den er ikke tuklet noe med!! Det må dere få med dere! Wink
Bestenoteringer på stevne:
265 - 155 - 250 - 670 kilo sammenlagt
__________________________________________


Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

SV: Den ville vesten..
« #629 : 23. juli 2006, 02:18 »
Hvorfor i all verden vil du laste opp stanga med det i hodet å ta 1 rep på en vekt du tidligere har tatt 15 reps på? Var teknikken på 15'repen ekstremt dårlig?

Du pirrer min nysgjerrighet Wink






Svak, bitter og dopingfri



Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!