Skrevet av Emne: Rare smerter i biceps  (Lest 1847 ganger)

Utlogget Isdas

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Rare smerter i biceps
« : 11. januar 2006, 21:09 »
Jeg er en 16 år gammel gutt som har trent styrke nå i 2 måneder. Jeg har hatt veiledningstime, og følger nå et opplegg som min trener har satt opp. Dette har ført til at jeg har fått mer synlige muskler, og er mye mer fornøyd med meg selv  Smiley

For ca 1 uke siden skulle jeg trene biceps i følge opplegget jeg hadde forran meg. Jeg gjorde de øvelsene som stod, men på starten av den 3. øvelsen følte jeg et gigantisk stikk i høyre biceps. Det føltes nesten utsom om en cene spjæret :S. En veldig underlug følelse, som er vanskelig å beskrive. Jeg sluttet umiddelbart med øvelsen, og avsluttet treningsøkten.

Siden den gang har det alltid vært sånn at når jeg begynner å bli sliten i bicepsen, får jeg det samme "stikket" i høyre biceps. Dette skjer aldri i venstre, alltid i høyre. Det gjør ikke noe serlig vondt, men det er veldig urovekkende og ikke minst uggent. Det er ikke alltid det er et stort stikk, men det kan også være flere på rad. Merkelig syns da jeg...

Så mitt spørsmål til dere er følgende:
Hva er det som har skjedd med min høyre biceps?
Hva kan jeg gjøre for å "fikse" det?
Bør jeg oppsøke lege/slutte å trene for en periode?

Takker så mye for alle svar som kommer, jeg trenger virkelig et svar på dette. Jeg vil ikke akuratt fortsette å trene biceps hvis det kan forårsake skader på musklene mine...

MVH
Isdas

Utlogget Haalvor

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 688
  • Honnør: 79
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 688

SV: Rare smerter i biceps
« #1 : 11. januar 2006, 21:19 »
Du kan jo starte med å ta en ukes pause fra treningen, i alle fall biceps/rygg treningen. Høres ut som du har strukket bicepsen, om jeg skal relatere til egne erfaringer. Evt. få noe betennelsesdempende, mener det kan hjelpe på slike ting.
"Ain't Nothing to it but to do it" - Keep me from overanalyzing

[size=08pt]That logbook
[/size]

[size=08pt]Bildeprofil
[/size]

Utlogget Gixxeren

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 149
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 149

SV: Rare smerter i biceps
« #2 : 20. januar 2006, 21:59 »
Kjenner meg igjen der. Er ikke sikker på hva det er for noe. Men eg sluttet aldri å trene. Er ikke sikker på om det var dumt av meg,men har no oppnådd en størrelse på 50 cm.
 what
Trener DC med god framgang!!! Smiley

It`s not the quantaty of the weights,it`s the quality of the movement.



Min treningslogg:

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=38768.msg481789#msg481789

Utlogget macho_man

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 38
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 38

SV: Rare smerter i biceps
« #3 : 26. januar 2006, 00:56 »
ofte er det eneste som hjeler å trene veldig lett! begynt lavt nede! og da mener jeg lavt. begynn så å legg på litt kilo. hvis du ikke kjenner noe og alt går fint kan du prøve å øke litt. hvis du kommer til et punkt der du kjenner det gjør litt vondt reduserer du vekten igjen. da må du trene litt med den vekten en stund, selvom du ikke blir sliten eller slikt. Tøy godt ut etter treningen.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!