Skrevet av Emne: Ble jurist på 2 år. Kanskje hjemmeundervisning er bedre enn offentlig skole..?  (Lest 14069 ganger)

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Imponerende, sier jeg bare. Alle de misunnelige jantelovsosialistene kan kysse meg i ræva. Smiley

Utlogget Propell

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 149
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 149

Sikkert et rent vidunder på den sosiale fronten.

Faktum er at forskning viser at disse menneskene på den sosiale fronten er mer veltilpasset enn andre.
At "lesehester" er sosialt dårlig tilpasset er ren folklore.

UpAndComing har likevel et poeng ved at "mattegenier" (eller hvilke som helst andre leseglade mennesker) kan virke annerledes, for det er nettopp det de er - annerledes enn de som ikke liker å lese. De omgir seg kanskje med helt andre sosiale omgivelser enn deg og meg, men trenger ikke være frakoplet fra sitt sosiale miljø selv om det ikke ligner vårt.

Nå går det også her en grense. Folk med ekstremt høy intelligens er ikke nødvendigvis bedre tilpasset enn oss vanlige dødelige, nettopp fordi annerledesheten blir så ekstrem at den gir maladaptive utslag.

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

UpAndComing har likevel et poeng ved at "mattegenier" (eller hvilke som helst andre leseglade mennesker) kan virke annerledes, for det er nettopp det de er - annerledes enn de som ikke liker å lese. De omgir seg kanskje med helt andre sosiale omgivelser enn deg og meg, men trenger ikke være frakoplet fra sitt sosiale miljø selv om det ikke ligner vårt.

I mange av de litt ekstreme tilfellene lider individet av Aspergers syndrom (en mild form for autisme), populært kalt 'nerde-syndromet'. Det er nok her mange av stereotypene kommer inn i bildet--skyhøy IQ og toppkarakterer, men totalt manglende sosial intelligens. Bill Gates er en av flere kjente personer med denne lidelsen.

Utlogget Propell

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 149
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 149

I mange av de litt ekstreme tilfellene lider individet av Aspergers syndrom (en mild form for autisme), populært kalt 'nerde-syndromet'. Det er nok her mange av stereotypene kommer inn i bildet--skyhøy IQ og toppkarakterer, men totalt manglende sosial intelligens. Bill Gates er en av flere kjente personer med denne lidelsen.

Vissta faktisk ikke at Bill Gates hadde Asbergers. Interessant.

Utlogget Caepp

  • Fast besvarer
  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 675
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 675

Kunne ikke vært mer enig med Hr.Thyve, UGLEGUFFEN, Shemhazai og FenrikFlink her... Bow

andreassk

  • Gjest

Utlogget Caepp

  • Fast besvarer
  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 675
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 675

Om hva?

Hva jeg er enig i?

Det ER og BLIR en myte at smarte mennesker, skoleflinke mennesker.. osv har mindre "EQ" enn andre..

Det er et veldig typisk jantelovsfenomen å antyde at denne lynskarpe 18-åringen er en taper på den sosiale fronten - uten at man har noe adekvat grunnlag for å fremlegge en slik påstand. I den norske enhetsskolen er det tabu å anerkjenne det åpenbare faktum at noen er mer intelligente enn andre. Dette har blant annet gitt grobunn til løgnen om at høy "akademisk intelligens" og høy sosial intelligens er gjensidig utelukkende.

Påstand: I sosialdemokratiske kristen- Norge er alle som er annerledes sosialt uintelligente fordi de ikke tilpasser seg middelmådighetenes oppfatning av hva som er normalt.

En attenåring som har jobbet som bonde, studert tullete mye, og i tillegg sier at det ikke var spesielt vanskelig, legger hodet på blokken for pyser som vil beholde illusjonen om at 30 studiepoeng på et semester er ekstremt, og at det er umulig å jobbe ved siden av. Hvis man skulle velge å kombinere overforbruk av studiepoeng kombinert med jobbing må man umiddelbart være en "løk", og helt ubrukelig som menneske. Sånn er det bare.

Imponerende, sier jeg bare. Alle de misunnelige jantelovsosialistene kan kysse meg i ræva. Smiley

... Huh

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
En flink gutt Smiley  Enhver tulling som har gått på et høyere studium vet at det studenter bruker mest tid på er ikke lesing. Ittno problem å ta flere poeng enn normen hvis man vil. Men hvem vil det ?? Studietida er jo en herlig tid hvor du får masse tid til å dyrke hobbyene dine  Drankere  headbang  osv.
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget True

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 171
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 171

Dette er et interessant fenomen i Norge.. Man skal ha likhet, så hvis noen utmerker seg på et område, så må de automatisk trekkes ned på andre områder.. Det er det samme vi ser i den HELT grunnløse påstanden mange lærere kommer med i ungdomsskoletrinnet.. "dere gutter er sterkere fysisk, DERFOR er jenter modnere enn dere mentalt".. noe som er en hårreisende og helt meningsløs påstand.. likevel blir den gjentatt i det uendelige i det norske skoleverk.. som en dogmatisk sannhet.. Det samme finner vi da her, denne personen er eksepsjonellt intelligent på mange områder, derfor krever jantelovmentaliteten at vi må dra ham ned på andre områder...

Vet du hva jeg er helt enig i det som blir sagt her! Det var bare noen minutter siden en norsk ICA reklame irriterte meg grenseløst. Det handlet om han uber deilige kjekkasen som stod og prata med ei dame om at det kjøttet hun skulle kjøpe var veldig bra, inneholdt 18g proteiner, beholdt på muskelmassen og yadda yadda. Så kommer ei annen dame og spør hvor mye klokken er og han skjønner selvfølgelig ikke en dritt... what

Sånt irriterer meg og det har det gjort lenge. Man trenger faktisk ikke å være et fehue selv om man har bra kropp eller et bra utseendet. Men det er sånn folk skal ha det til, SPESIELT her i Norge! Janteloven skulle vært skutt død og begravd for lenge siden!

Og det samme gjelder han unge smarte juristen, og som selvfølgelig da ikke kan være særlig sosial på noen måte. :Smiley
There is no such thing as "working too hard"...

~True

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
I mange av de litt ekstreme tilfellene lider individet av Aspergers syndrom (en mild form for autisme), populært kalt 'nerde-syndromet'. Det er nok her mange av stereotypene kommer inn i bildet--skyhøy IQ og toppkarakterer, men totalt manglende sosial intelligens. Bill Gates er en av flere kjente personer med denne lidelsen.


My point exactly !! Og det er disse personene som blir lagt merke til siden det er de som stikker seg ut litt ekstra, og blir derfor "definert" som prototypen på "flinke folk". Synd men sant. Kjenner fenomenet godt selv, på godt og vondt. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget TT

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 419
  • Honnør: 217
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 419

Jeg har forøvrig jobbet med en hypotese om at hvilken som helst ubrukelig gjøk kan klare juss-studiet.

Det er egentlig en hemmelighet, men jeg bruker nå Hr. Thyve som forskningsobjekt for å verifisere hypotesen min.... rofl


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget Propell

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 149
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 149


Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
Sitat
Jeg har forøvrig jobbet med en hypotese om at hvilken som helst ubrukelig gjøk kan klare juss-studiet.

Det er egentlig en hemmelighet, men jeg bruker nå Hr. Thyve som forskningsobjekt for å verifisere hypotesen min....

nå synes jeg du er litt frekk unge mann.. Wink Men jeg forstår jo at ett tilfelle blir for lite å basere hypotesen på, som det blir vel godt å få bekreftet/avkreftet det? Tongue
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget TT

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 419
  • Honnør: 217
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 419

...det er av sine egne man skal ha det, vet du Thyve'rs.
Eller som jeg pleier å si; kvinne er kvinne værst! - men den er kanskje ikke helt treffende?

Vel, vel, du får ta igjen med samme mynt, såpass bør jeg kunne forvente  Erter


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
hehe.. Smiley synes bare det er synd du ikke skal være med å lære meg opp på knebøybindfronten jeg.. jeg som gledet meg til å stramme _virkelig_ godt.. Tongue
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!