Skrevet av Emne: Vondt i kragebeinet under dipsøktene  (Lest 1883 ganger)

Utlogget L@tH@ns

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 310
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 310

Vondt i kragebeinet under dipsøktene
« : 27. januar 2006, 11:49 »
Når jeg skal kjøre dips kjennes det ut som om noe klemmer opp mot kragebeinet, dette gjør forferdelig vondt.. Klarer knapt heise meg ned igjen etter dipssettet. Hva kan dette være? Har undersøkt litt overalt, men finner ikke noe om akkurat denne typen smerte under dips.

Har hørt flere har slitt med dette, men ingen vet hva det er, eller hvordan å få orden på det.

Noen som har noen gode råd eller formeninger om hva dette kan være? Help

Utlogget Jaa

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 739
  • Honnør: 50
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 739

SV: Vondt i kragebeinet under dipsøktene
« #1 : 30. januar 2006, 22:21 »
Kan være litt forskjellig avhengig av hvordan dips-teknikken er og nøyaktig hvor du har vondt. Kan være sternoclavikularleddet, acromiocraviklarleddet eller muskulatur tilknyttet området.
Det beste rådet er å ikke gjøre det som lager smerte.  Om du absolutt vil ta dips, anbefaler jeg at du får noen kompetente folk til å se på teknikken. Om du har bra teknikk, og det likevel er vondt, bør du tenke i nye baner. Kanskje må du avlaste ved å få noen til å holde i beina dine, eventuelt at du bruker beina selv til å skyve fra(ved å ha de på en benk eller lignende). Om det ikke hjelper å trene lettere, så er det strengt tatt liten gevinst i å fortsette å ta øvelsen. Fokuser heller på de øvelsene som funker bra.  Lykke til:)
"If it ain't broke, don't fix it!"

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!