Skrevet av Emne: Deff uten å deffe?  (Lest 1201 ganger)

Utlogget lfaro

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 945
  • Honnør: 282
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 945

  • Liksomstyrkeløfter
Deff uten å deffe?
« : 30. januar 2006, 14:27 »
Dette innlegget burde kanskje legges i nybegynner-haugen, men samtidig passer det veldig godt her.
Jeg har over lengre tid bulket og nådd den vekten jeg føler jeg vil være på, og en deff blir nok snart igangsatt.

Spørsmålet mitt er alikevel, når man drasser på en ekstra sekk med fett etter en fin bulk, og har lagt seg på ett kosthold hvor en får nok proteiner.
Er det da mulig å holde denne vekta og bytte ut fettet med muskler?

Folk sier til meg at jeg bør spise mer om jeg vil bli sterker, og deffe for å bli mer markert.
Det er helt greit.
Jeg bare lurte på, er det ikke minst like bra å holde seg på en vekt en føler seg ok på og fjerne fettet ved å bytte det ut med muskler? eller har ikke det samme virkning som som en bulk og en deff?

Hva skjer om jeg ligger på samme vekt over lengre tid?
Vil jeg bryte ned muskler istedet for å omdanne dem? Jeg vil si jeg har nok proteininntak i forhold til hva jeg bør ligge på, og tydligvis også akkurat nok karbs og fett til å stabilisere vekta, har dette noen fordeler?

Utlogget superduper

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 538
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 538

  • mja
SV: Deff uten å deffe?
« #1 : 08. februar 2006, 16:02 »
Dette innlegget burde kanskje legges i nybegynner-haugen, men samtidig passer det veldig godt her.
Jeg har over lengre tid bulket og nådd den vekten jeg føler jeg vil være på, og en deff blir nok snart igangsatt.

Spørsmålet mitt er alikevel, når man drasser på en ekstra sekk med fett etter en fin bulk, og har lagt seg på ett kosthold hvor en får nok proteiner.
Er det da mulig å holde denne vekta og bytte ut fettet med muskler?

Folk sier til meg at jeg bør spise mer om jeg vil bli sterker, og deffe for å bli mer markert.
Det er helt greit.
Jeg bare lurte på, er det ikke minst like bra å holde seg på en vekt en føler seg ok på og fjerne fettet ved å bytte det ut med muskler? eller har ikke det samme virkning som som en bulk og en deff?

Hva skjer om jeg ligger på samme vekt over lengre tid?
Vil jeg bryte ned muskler istedet for å omdanne dem? Jeg vil si jeg har nok proteininntak i forhold til hva jeg bør ligge på, og tydligvis også akkurat nok karbs og fett til å stabilisere vekta, har dette noen fordeler?

du kan nok dessverre ikke danne om muskler til fett. da tror jeg de fleste hadde gjort det!

men det du derimot kan gjøre er å først legge på deg muskler, og litt fett, og deretter deffe bort fettet, men beholde musklene. det er dette som er meningen med deff, nemlig å beholde muskelmasse, men bli kvitt unødvendig fett man har fått på seg gjennom bulk.

det er så og si umulig å bygge muskler og deffe samtidig. det er derfor kroppen krever kalorioverskudd for å bygge muskler, og kaloriunderskudd for å gå ned i vekt. derfor kan dette blir vanskelig...

Utlogget Caepp

  • Fast besvarer
  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 675
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 675

SV: Deff uten å deffe?
« #2 : 08. februar 2006, 16:07 »
Går an gjør det nok, men det vil kreve at du planlegger matinntak, kardio osv ganske godt. Det går fint an å "deffe" i ei uke, for så å "bulke" den neste, så dette går selvfølgelig an fra time til time også (det virker som svært mange ser for seg at kroppen gjør opp kcal-regnskap hver 24.time). Det gir deg bare litt mindre rom for å gjøre småfeil enn om du konsentrer deg om hver enkelt oppgave hver for seg. Timing blir veldig viktig...

Utlogget lfaro

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 945
  • Honnør: 282
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 945

  • Liksomstyrkeløfter
SV: Deff uten å deffe?
« #3 : 08. februar 2006, 17:10 »
så lenge en holder ett kaloriinntak som gir deg nok overskudd til å trene skikkelig uten noe spesielt opp i vekt bør man vel kunne bygge muskler samtidig som man forbrenner fett, og på den måten deffe uten å deffe, eller bulke uten å bulke?
klart, litt vil man vel uansett gå opp i vekt, og det har jeg, derfor blir det deff før sommeren.

har bare ikke lyst å svinge så sinnsykt, må vel ned 7-9 kg til sommeren før jeg er fornøyd, ikke vil jeg miste noe muskelvekst heller.

Utlogget Frank S.

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 48
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 48

SV: Deff uten å deffe?
« #4 : 15. februar 2006, 00:11 »
men hvis man f.eks er ferdig med en deff og så spiser så man legger på seg 100 gram i uka. vill dette da være så godt som bare muskler da?

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Deff uten å deffe?
« #5 : 15. februar 2006, 07:00 »
men hvis man f.eks er ferdig med en deff og så spiser så man legger på seg 100 gram i uka. vill dette da være så godt som bare muskler da?

Nei
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!