Skrevet av Emne: Bruce Lees evner i praksis? Noen som vet.....  (Lest 19326 ganger)

Utlogget mrlee

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 137
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 137

  • Elvis has left the building.....
SV: Bruce Lees evner i praksis? Noen som vet.....
« #15 : 10. februar 2006, 11:36 »
Igjen, det du kommer med er jo det sedvanlige "bruce lee var en gud"-tøvet.. Smiley


Videre er det interessant å se at du først avfeier kampsportkonkurranser som noe mål på kampferdigheter.. med påfølgende historier om bruce lees barndom/ungdomstid.. for SÅ å komme med et godt knippe historier som omhandler nettopp den type kampsportkonkurranser du først avfeier.. Videre er alt veldig "snevert" og alt har skjedd i lukkede forsamlinger... tilfeldig? Smiley

Thyve, nå må du ta på deg lesebrillene dine. Det er ikke JEG som sier dette. Det er Hawkins Cheung, Bruce Lee`s barndomsvenn. Jeg SITERER fra Svenska Fighter, dette er ikke mine uttalelser!

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Bruce Lees evner i praksis? Noen som vet.....
« #16 : 10. februar 2006, 11:38 »
Ja, det får jeg faktisk med meg, men med denne uttalelsen... som DU velger å ta med.. så prøver du vel å si noe..? eller hva? tok du den med helt tilfeldig?
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget mrlee

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 137
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 137

  • Elvis has left the building.....
SV: Bruce Lees evner i praksis? Noen som vet.....
« #17 : 10. februar 2006, 11:45 »
Poenget her var å dokumentere hendelser vedr. Bruce Lee og fighting, korrekt? De sitatene jeg har tatt med er da nettopp de sitatene som handler om dette. Jeg kan ikke kopiere hele artikkelen her (det har jeg ikke tid eller ork til), men må plukke ut de mest klare uttalelsene vedr. dette.

Forøvrig sier også Cheung at Bruce Lee slett ikke vant alle gatekampene når han var gutt/tenåring. Han fikk juling flere ganger, bl.a. av en kung fu utøver, og det var derfor han etterpå oppsøkte Yip Man og ville lære Wing Chun. Når det gjelder tiden ETTER at han begynte å trene, så har ikke jeg enda lest historier som sier han fikk rundjuling (ikke som jeg kan huske iallefall), men jeg kan selvfølgelig ikke utelukke at det har skjedd allikevel.

Det er jo mange år siden gubben levde, og det eneste vi har i dag, er beretninger fra de som evt. var til stede og så disse episodene. Om så DE snakker sant eller ikke, det er det ingen som vet sikkert, med mindre det var flere vitner til samme episode da...

Men, men - jeg skal lete litt mer iløpet av dagen og se om jeg finner det manglende nr. av Fighter med Ed Hart`s uttalelser, så kanskje man får litt mer klargjørende svar da.

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Bruce Lees evner i praksis? Noen som vet.....
« #18 : 10. februar 2006, 11:48 »
Vel, man kan jo lese artikler i fighter om rickson og at han har vunnet 400 kamper.. går man derimot dette litt nærmere i sømmene finner man ut at tallet er nærmere 20 enn 400.. Så jeg ville voktet meg litt for å ta alt som skrives i fighter for god fisk
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget mrlee

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 137
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 137

  • Elvis has left the building.....
SV: Bruce Lees evner i praksis? Noen som vet.....
« #19 : 10. februar 2006, 11:51 »
Ja, som sagt, det er kun uttalelser fra folk dette her, og man har selvfølgelig ingen garanti for at det de uttaler er den hele og fulle sannheten. Så derfor blir det alltid vanskelig å skulle konkludere med noe som helst i slike saker.

Utlogget Sjulven

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 103
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 103

SV: Bruce Lees evner i praksis? Noen som vet.....
« #20 : 10. februar 2006, 11:54 »
har sett på tv at han med vilje ga seg selv strøm for å bli sterkere og kjappere og det er nettopp derfor han ble så sterk og kjapp, dette virket nesten litt logisk, men tviler på at det stemmer tho Tongue i programmet sa de også at det var det han døde av, en dag tok han for mye og hjertet hans stoppet

Utlogget Lasse Christoffersen

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 991
  • Honnør: 337
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 991

SV: Bruce Lees evner i praksis? Noen som vet.....
« #21 : 10. februar 2006, 12:12 »
har sett på tv at han med vilje ga seg selv strøm for å bli sterkere og kjappere og det er nettopp derfor han ble så sterk og kjapp, dette virket nesten litt logisk, men tviler på at det stemmer tho Tongue i programmet sa de også at det var det han døde av, en dag tok han for mye og hjertet hans stoppet

hehehe.... det der er bare pisspreik veitdu Smiley
Nettbutikken for deg som trener! www.x-life.no

Besøk oss på Facebook:
https://www.facebook.com/XLIFE.no

Besøk oss på Google+:
https://plus.google.com/117792074539729929721

(Bedriftsprofil for X-life.no.)

Utlogget Sjulven

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 103
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 103

SV: Bruce Lees evner i praksis? Noen som vet.....
« #22 : 10. februar 2006, 12:13 »
ahmagad, nå blei jeg sjokkert! woot

Utlogget lfaro

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 945
  • Honnør: 282
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 945

  • Liksomstyrkeløfter
SV: Bruce Lees evner i praksis? Noen som vet.....
« #23 : 10. februar 2006, 12:55 »
er så mye rykter som svirrer om bruce lees død, personlig mener jeg han tok en overdose med ett eller annet og døde av det.
Er jo den vanligste formen for død blandt kjendiser det der, ser vi bort fra elvis, som forsatt er i live og blir ofte sett gående på kjøpesentre rundt i amerika.

Utlogget toxic

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 122
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 665

SV: Bruce Lees evner i praksis? Noen som vet.....
« #24 : 11. februar 2006, 13:54 »
Vi prater om kanskje verdens mest kjente kampsport skikkelse. En person som er godt kjent innad i miljøet OG utad i miljøet! alle vet hvem Bruce lee er! Det er merkelig at det ikke finnes NOE dokumentasjon, verken i form av film eller resultater på denne mannens fightingferdigheter! Det er veldig rart at det ALDRI var noen som hadde et filmkamera i nærheten - de fleste andre store og ekte MA skikkelser har iallefall fått til noe dokumentasjon - og disse var ikke berømte engang!

Derfor mener jeg at bruce Lee er en illusjonist først og fremst! Og han blir idolisert så vanvittig opp i skyene av alle som fikk "æren" av å trene med ham! Husker ikke hva syndromet heter, men det er no sånn at alle som har kjent en legende alltid roser denne personen opp i skyene! Det er et velkjent fenomen - se de som prater om Elvis og andre storheter - de er totalt blendet av det faktum at de faktisk kjente storheten og i ettertid så blendes de kanskje så mye av det synet at fremstillingen ikke e reell!

Jeg tror også Bruce Lee har sloss på gaten! Han har sikkert grisejult noen også! Men, det er ikke ulikt fra hva 10 millioner andre streetfightere gjør rundt om i verden idag - og jeg tror ikke det var Bruce lee sine fighter-evner som fikk han berømt, men heller et usedvanlig kløkt og markedsføringstalent, samt en imponerende fysikk og kroppskontroll! Bruce var uvanlig - uvanlig nok til at han ble en legende. Men en fighter? nei...det var han nok aldri Wink

Og til mr.lee: takk skal du ha for å hente opp artikklene, det krever jo faktisk litt tid og krefter å begynne å gå igjennom sånt, samt sitere det her! Bra jobb Wink   (men jeg er jo ikke enig i dem da..hehe)

Utlogget Catalonion

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 175
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 175

SV: Bruce Lees evner i praksis? Noen som vet.....
« #25 : 11. februar 2006, 20:19 »
Mjelva, hva har mrlees trening og bilder av ham med diskusjonen å gjøre? Hvorfor trekke de frem??

Trente ikke flere av USAs fremste utøvere i fullkontakt karate under Bruce Lee? De hadde vel ikke trent med ham om de ikke trodde de kunne lære noe? Fikk noen merkbart bedre resultater etter at de begynte å trene med Bruce Lee? Jeg konstanterer ikke, jeg spør.

Utlogget nuthugger

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

SV: Bruce Lees evner i praksis? Noen som vet.....
« #26 : 11. februar 2006, 23:08 »
Hei,

Joe Lewis kaller i allefall Bruce Lee "the worlds greatest teacher" og han var jo eliten i USA under denne perioden.

Ellers så sa Dan Inosanto at Bruce Lee var den eneste han hadde truffet som kunne "shell-shock"-e Dan med et slag, samt at han var sjanseløs under sparring, men hva vet vel han om praktisk fighting. Han er jo bare svart belte i Bjj under Machados og tidligere president i USA's Thai Boxing Association, for å nevne noe om denne karen. Han er i tillegg en av de store profilene innen filipinsk kampkunst.

Utlogget Catalonion

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 175
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 175

SV: Bruce Lees evner i praksis? Noen som vet.....
« #27 : 11. februar 2006, 23:28 »
Fordi de er artige, og så folk skal vite hva slags fyr han er, før de finner det for godt å ta ham seriøst.

Mmmm som å legge ut klipp av din Trondheim-fight så ingen skal høre på dine råd om fighting? Synes det er svært kvalmt å diskutere på den måten. Diskuter sak, ikke person.

Utlogget toxic

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 122
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 665

SV: Bruce Lees evner i praksis? Noen som vet.....
« #28 : 12. februar 2006, 00:02 »
nuthugger:

For å kommentere Dan inasanto har sagt mye rart og han var ikke akkurat svartbelte i bjj når han møtte Bruce Lee. Dessuten er Machados kjent for å dele ut svartbelter til kjendiser utelukkende pga pr (feks chuck norris har et også og han er IKKE på svartbeltenivå).

Ikke det at jeg sier at Dan ikke er en verdig svartbelte, for det vet jeg ingenting om!

Uansett: Det finnes mange personer som har mye positivt å si om Bruce Lee og det er sikkert endel i det mange sier, men man kan ikke utelukkende basere argumentene sine på andre og tredjehånds beretninger for deretter å bastant påstå at Bruce Lee var en fighter!

Bruce lee greide seg sikkert bra og vel så det mot den normale mannen i gata, men i dag og med dagens nivå på fightere hadde Bruce Lee, i følge min og mange andre sin mening, vært en "tomato can"på sitt beste!


Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
SV: Bruce Lees evner i praksis? Noen som vet.....
« #29 : 12. februar 2006, 00:38 »
Det går sikkert an å animere hvis noen lurer litt på dette,der kan utfallet bli overraskende..?
Det som er litt vanskelig her,det er å etterligne ham,da jeg tviler det er mange som er i stand til å kopiere timingen og hurtigheten? Kickass
Nordisk mester i håndbak 2014.


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!