Skrevet av Emne: Bruce Lees evner i praksis? Noen som vet.....  (Lest 19278 ganger)

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Bruce Lees evner i praksis? Noen som vet.....
« #120 : 04. juli 2006, 18:18 »
1) det er ikke "bare" å knuse et kne med lowkicks.. Jeg har tatt imot relativt mange lowkicks uten å knuse noen knær.. Smiley Vondt i lår? jepp.. Kan du "knuse kneet" hvis du har ekstremt uflaks? ja..

2) Brucle Lee mangler rekkevidden, tyngden OG kraften som trengs for å møte en av Tysons kaliber..

alt i alt er sammenligningen håpløs.. Det blir som å sammenligne brødrene Wrights fly med en formel 1-bil i dag.. Såklart et jagerfly i DAG kjører raskere enn en f1-bil, men brødrene wrights fly ville nok aldri gjort det.. Wink Det er mange som ikke helt forstår at Bruce Lee er mange, mange trinn tilbake i utviklingsstigen.. både når det gjelder teknisk kamptrening og fysisk trening.
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget GungFu

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 185
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 185

SV: Bruce Lees evner i praksis? Noen som vet.....
« #121 : 04. juli 2006, 18:53 »
1) det er ikke "bare" å knuse et kne med lowkicks.. Jeg har tatt imot relativt mange lowkicks uten å knuse noen knær.. Smiley Vondt i lår? jepp.. Kan du "knuse kneet" hvis du har ekstremt uflaks? ja..

2) Brucle Lee mangler rekkevidden, tyngden OG kraften som trengs for å møte en av Tysons kaliber..

alt i alt er sammenligningen håpløs.. Det blir som å sammenligne brødrene Wrights fly med en formel 1-bil i dag.. Såklart et jagerfly i DAG kjører raskere enn en f1-bil, men brødrene wrights fly ville nok aldri gjort det.. Wink Det er mange som ikke helt forstår at Bruce Lee er mange, mange trinn tilbake i utviklingsstigen.. både når det gjelder teknisk kamptrening og fysisk trening.
...

Mike Tyson hadde slått hodet av Bruce Lee før Bruce Lee hadde klart å få inn et eneste spark.. Smiley

....og jeg betviler det meste av det du har klart å skrive her.

No offence Thyve Wink

Peer
Well... Gung Fu is Gung Fu...

Utlogget Macker

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 17
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 17

SV: Bruce Lees evner i praksis? Noen som vet.....
« #122 : 04. juli 2006, 22:09 »
Jeg er enig i konklusjonen din, Thyve. Jeg tror nok ikke Bruce hadde vunnet kampen mot en som Tyson, dobbelt så stor og en slagkraft som... Ja nok om det. (selv om Bruce hadde ett ganske større arsenal av teknikker å velge blant). For som flere påpeker så er det en utrolig banal spekulasjon. Man ville aldri satt Jon Rønningen i samme ringen som Bob Sapp - av ganske åpenbare årsaker. Men jeg er uenig i at Bruce Lee var mange trinn tilbake rent fysisk. Bruce Lee hadde jo en ganske fantastisk fysikk og jeg tviler på at han kan ha vært så bak mål kroppslig i forhold til den typen kamsport han utøvde? Eller mener du mange trinn tilbake i forhold til _måten_ han trente på? Jeg ser at jeg kan ha misforstått hva du mente. Smiley

- M -

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Bruce Lees evner i praksis? Noen som vet.....
« #123 : 04. juli 2006, 23:57 »
For sin tid var Bruce det han var... et ikon og en utrolig fyr!
Mot dagens MMA-djevler... han ville ikke hatt en snøballs sjans i helvete...

Utlogget mrlee

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 137
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 137

  • Elvis has left the building.....
SV: Bruce Lees evner i praksis? Noen som vet.....
« #124 : 05. juli 2006, 03:10 »
Dette blir jo helt håpløse greier!!

Hvem her vil benekte at Hallgeir Brenden eller Bjørn Wirkola var sinnsykt gode på sin tid, når det gjaldt langrenn og skihopp? Hvilke nålevende idrettsmenn er det som bruker sin tid på å "drite" ut gamle helter (bortsett fra utøvere i kampsportene)?.

Det er innlysende at de gamle "gutta" konkurrerte og trente og levde i en ANNEN tid enn det folk gjør i dag. Allikevel hører jeg aldri annet enn lovord om disse gamlegutta, og folk respekterer dem for det de gjorde når de konkurrerte på 50-60 tallet.

Det er vel kun innen kampsportverden man gjør det stikk motsatte - driter ut og latterliggjør folk som er regnet som "ikoner" innen miljøet. Denne latterlige Tyson vs. Bruce Lee - debatten er jo helt helt håpløs! Hvem diskuterer Hallgeir Brenden vs. Bjørn Dæhlie? Ingen i skimiljøet i hvertfall, men her i kampsportmiljøet er slike diskusjoner godt utbredt. Gudene vet hvorfor....

Den eneste grunnen jeg kan tenke meg er at man ved å latterliggjøre og drite ut fortidens ikoner, er at man samtidig direkte eller indirekte forherliger og opphøyer det man selv driver på med, evt. det som ens EGNE helter driver på med.

Om 50 år eller 100 år, hvem vet hvem Bob Sapp var? Antageligvis ikke mange.... Bruce Lee vil dog neppe være glemt, og hans "ånd" vil nok leve side med side med andre kjente ikoner som Elvis Presley, James Dean og Marilyn Monroe i lang, lang tid fremover..

Det går ann å respektere "gamlingene" for hva de faktisk har gjort for kampkunstene, og Bruce Lee er en av dem som har inspirert tusenvis av folk til å begynne å trene kampsport/kunst. Er ikke DET noe å respektere? Uavhengig om han var den tøffeste av de tøffe eller ikke. Gubben gjorde faktisk MYE for kampkunstene, og DET fortjener han credit for.

Dette klarer man å verdsette i andre sporter, men i kampsportverdenen ser det ut til at en slik mangel på respekt for "gamlegutta" og det de faktisk gjorde ikke er verdt en dritt mer! Her har vi kanskje en hel del å lære av skigutta og andre, der ser man opp til og viser respekt for den gamle generasjonen som bygde veien for de som kommer nå. Kanskje noe til ettertanke for nåtidens kampsportutøvere også....

God natt!

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Bruce Lees evner i praksis? Noen som vet.....
« #125 : 05. juli 2006, 03:34 »
Det jeg mente var metodikken bak Bruce Lees teknikk, det var derfor jeg sammenlignet han med brødrene wrights fly, mens dagens fightere nok er mer som jagerfly... Han startet en revolusjon, men Newton kan ikke måle seg med Hawkins.. Aristoteles tok utrolig feil på mange områder, men han startet en revolusjon...


DERFOR  er det meningsløst å sammenligne Bruce Lee med Tyson.. eller Fedor for den del. Derimot ser jeg ingen grunn til å si at det er et tegn på manglende respekt, bare at man innser fakta. De fleste er enige i at Bruce Lee var en av mange historiske figurer som gjorde mye for å gjøre kampsport kjent gjennom filmer og det å bli et ikon, fortjent eller ei.. Det er derfor best å se på han i et slikt perspektiv, ikke se på ham som en gud man må etterligne i ett og alt.. Wink
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Lillefighter

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 649
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 649

SV: Bruce Lees evner i praksis? Noen som vet.....
« #126 : 05. juli 2006, 09:12 »
Du er ubrukelig Peer
Bow    no offence ja..
Kunnskapen Peer har om Tyson er utvilsomt samlet opp igjennom media..

Man ville aldri satt Jon Rønningen i samme ringen som Bob Sapp

Hæ..Jon hadde jo banka Bob Sapp..! :Smiley Smiley

"I'm so fast that last night I turned off the light switch in my hotel room and was in bed before the room was dark."
Muhammad Ali


Utlogget GungFu

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 185
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 185

SV: Bruce Lees evner i praksis? Noen som vet.....
« #127 : 06. juli 2006, 08:59 »
For sin tid var Bruce det han var... et ikon og en utrolig fyr!
Mot dagens MMA-djevler... han ville ikke hatt en snøballs sjans i helvete...
Honnør til deg Egil - selv om å si at han ikke hadde hatt en ’snøballs sjanse i helvete’ er vel en noe overdrivelse. Det er absolutt mange kampsport fightere som i senere tid er kommet etter Bruce Lee, og om hvordan det ville ha gått i noen kamp enten som sport eller liv og død mellom dem er vanskelig å si noe som helst om, selv om nivået på de 'djevlene' nok ville vært vanskelig å slå pga. det høye nivået en er i i dag nettopp pga. dette med en 30 års utvikling – da verden aldri står stille.

Peer
Well... Gung Fu is Gung Fu...

Utlogget GungFu

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 185
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 185

SV: Bruce Lees evner i praksis? Noen som vet.....
« #128 : 06. juli 2006, 09:26 »
Honnør til deg også Lars-Erik (MrLee) for bra innlegg.

Det er i grunn ikke noe å bry seg om og å kaste bort noe tid på som sagt (skrevet). Problemet for enkelte er vel det at folk ikke kan la andre få lov til å ha egne interesser utenom deres interessefelt.... og videre kaste bort så mye tid på å dra frem og legge vekt å få frem negativitet fordi en ikke deler samme mening Wink

Peer
Well... Gung Fu is Gung Fu...

Utlogget GungFu

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 185
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 185

SV: Bruce Lees evner i praksis? Noen som vet.....
« #129 : 06. juli 2006, 09:28 »
furious... nå har jeg kastet bort litt tid også... Hehe... Wink

Peer
Well... Gung Fu is Gung Fu...

Utlogget J.JohnSvenøen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 81
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 81

SV: Bruce Lees evner i praksis? Noen som vet.....
« #130 : 06. juli 2006, 12:53 »
Skal vi se..

1) Du kommer da med en HEL rekke personangrep som alle tyder på at du er sint, opprørt og at du ikke tenker klart..

2) Du angriper lillefighter fordi han helt korrekt påpeker, i likhet med meg, at du ikke er i stand til å komme med noe nytt, argumentere for dine syn eller underbygge dine påstander..

3) I denne åpenbart sinte, litt barnslige og veldig tydelig opprørte posten kritiserer du andre på helt håpløse grunnlag...

Det er så enkelt: Jeg, og flere andre, har har her kommet med flere årsaker for/mot Bruce Lees evner sett i dagens lys.. Du kommer bare med enkelte personangrep som ikke bidrar til tråden i hele tatt... Verre er det faktisk ikke, du faller i graven du faller for andre.. Du viser med _all_ mulig tydelighet at det er du som må fore deg selv og ditt eget ego med fornærmelser over internett.. Du burde prøve å komme deg mer ut, oppnå noe faktisk utenfor internett.. Smiley Kom i form.. tren hardt.. kjenn mestringsfølelsen! Så slipper du kanskje å fremstå som en bitter, halvgammel våsekopp som ikke tåler at heltene hans dras ned til jorden... Smiley


helt uavhengig av dette innlegget forøvrig...Har du noen gang innrømmet en feil hr.thyve? Har du noen gang latt andre få siste ordet?
Du må ha enorme komplekser for ett eller annet....
Medlem av foreningen for å bevare foreninger

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

SV: Bruce Lees evner i praksis? Noen som vet.....
« #131 : 07. juli 2006, 03:30 »
Hahaha... Jeg smiler fært nå over hvor idiotisk du til tider her inne kan være (og dette er ett prakteksempel på din idioti, egenonani og forfengelighet), og jeg synes at du er et artig ganske fenomen Thyve som bare må selvrealisere deg i denne cyberverden din her inne..

Men så er det  jo så med de gjentatte humørsvingingene dine - som merkes godt nå du har en god dag og en dårlig dag her inne.... Det er rett og slett meningsløst å sitte å slenge dritt til folk en ikke en gang har møtt eller vet noe som helst om.

Ha en fin sommer videre til dere andre Smiley

Peer

Nesten så en bare kan bytte om på navnene i kursiv..  :Smiley


Ha en god sommer gungfu, det gjelder også dere andre!






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Leif T. Røbekk

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 52
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 52

SV: Bruce Lees evner i praksis? Noen som vet.....
« #132 : 07. juli 2006, 11:32 »
Hei dere.
Dette tar helt av, nå får dere snart gi dere...


janne

  • Gjest
SV: Bruce Lees evner i praksis? Noen som vet.....
« #133 : 12. juli 2006, 22:22 »
Nå har jeg slettet en god del av de siste innleggene her. Visst dere ikke klarer å holde dere til topick UTEN å drive personangrep, så stenger jeg hele posten.

Jeg oppfordrer til å lese §2 og 3 i forumsreglene, for det ser ut som om de har gått en del personer "hus forbi" for å si det slik.


Mvh
for treningsforum.no

Janne

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Bruce Lees evner i praksis? Noen som vet.....
« #134 : 12. juli 2006, 22:41 »
just make it work... rofl

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!