Skrevet av Emne: Militærpress- stående eller sittende?  (Lest 3656 ganger)

Utlogget Atlas

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 342
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 342

  • impossible is nothing
SV: Militærpress- stående eller sittende?
« #15 : 13. februar 2006, 19:22 »
poenget er vel at å utføre ståande millitærpress skal utføres med minimalt svai i korsrygggen.Blir det gjort på anna måte er ein enten for svak i magemuskulaturen eller så er det for tung belastning, slik at man bøyer seg bakover og får større svai.Når man gjør det vil man etter kor langt en svaier opp/bøyer seg bakover, etablere kontakt med øvre del av pectoralis major, og følgelig blir det lettere.
Sett deg på en benk som er ca 90 grader, og press korsryggen inn mot benken, då vil du bruke dei musklane du skal!
As I see it, every day you do one of two things: build health or produce disease in yourself.
Min logg

El Nino de Oro

Utlogget Charro

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 956
  • Honnør: 205
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 956

SV: Militærpress- stående eller sittende?
« #16 : 13. februar 2006, 22:41 »
Har ikke noe å si om det er litt svai og verker litt. Noe skal man faktisk tåle  Weightlifter. Hvis vekta man bruker i militærpress presser en veldig langt bakover, er det fordi man er for svak og har for dårlig balanse. Da er ikke løsningen å sette seg ned på en benk eller en stol. Skader unntatt.

Utlogget Atlas

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 342
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 342

  • impossible is nothing
SV: Militærpress- stående eller sittende?
« #17 : 13. februar 2006, 22:54 »
Har ikke noe å si om det er litt svai og verker litt. Noe skal man faktisk tåle Weightlifter. Hvis vekta man bruker i militærpress presser en veldig langt bakover, er det fordi man er for svak og har for dårlig balanse. Da er ikke løsningen å sette seg ned på en benk eller en stol. Skader unntatt.
Klart det har nokke å seie om ein svaier og det verker i ryggen, og visst du leser skikkelig det eg skreiv så står det at når ein sitter på ein benk så skal ein presse korsryggen inn i benken, altså minker ein svaien!
As I see it, every day you do one of two things: build health or produce disease in yourself.
Min logg

El Nino de Oro

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
SV: Militærpress- stående eller sittende?
« #18 : 13. februar 2006, 22:58 »
Klart det har nokke å seie om ein svaier og det verker i ryggen, og visst du leser skikkelig det eg skreiv så står det at når ein sitter på ein benk så skal ein presse korsryggen inn i benken, altså minker ein svaien!

Sitter på en benk?hvordan får du da korsryggen inn i benken?liggende militærpress..Hehe
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Atlas

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 342
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 342

  • impossible is nothing
SV: Militærpress- stående eller sittende?
« #19 : 13. februar 2006, 22:59 »
en benk med ryggstøtte, var det vanskelig å tenke seg?
As I see it, every day you do one of two things: build health or produce disease in yourself.
Min logg

El Nino de Oro

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
SV: Militærpress- stående eller sittende?
« #20 : 13. februar 2006, 23:03 »
en benk med ryggstøtte, var det vanskelig å tenke seg?
Jepp.Hehe rofl
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Charro

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 956
  • Honnør: 205
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 956

SV: Militærpress- stående eller sittende?
« #21 : 13. februar 2006, 23:07 »
Klart det har nokke å seie om ein svaier og det verker i ryggen, og visst du leser skikkelig det eg skreiv så står det at når ein sitter på ein benk så skal ein presse korsryggen inn i benken, altså minker ein svaien!


Jeg skjønner at du mener man bør sette seg hvis man får stor svai stående. Jeg mener at det ikke er nødvendig, men at man kan ta av 10 kg eller - bedre - trene opp balansestyrken slik at man kan fortsette å kjøre stående. Men dette er jo selvfølgelig hver enkelt sitt valg.

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
SV: Militærpress- stående eller sittende?
« #22 : 13. februar 2006, 23:15 »
Jeg skjønner at du mener man bør sette seg hvis man får stor svai stående. Jeg mener at det ikke er nødvendig, men at man kan ta av 10 kg eller - bedre - trene opp balansestyrken slik at man kan fortsette å kjøre stående. Men dette er jo selvfølgelig hver enkelt sitt valg.
Enkelte har det vanskelig med å forstå dette,de mener at ALLE skal sitte å ta militærpresser.For hele verden er syk,og tåler ikke sånn påkjenning i ryggen.Tror det blir veeeeeldig bra hvis de setter inn sittende presser i strongman!Da tror jeg Bøs blir fornøyd.Hehe. Weightlifter
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Charro

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 956
  • Honnør: 205
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 956

SV: Militærpress- stående eller sittende?
« #23 : 13. februar 2006, 23:24 »
Enkelte har det vanskelig med å forstå dette,de mener at ALLE skal sitte å ta militærpresser.For hele verden er syk,og tåler ikke sånn påkjenning i ryggen.Tror det blir veeeeeldig bra hvis de setter inn sittende presser i strongman!Da tror jeg Bøs blir fornøyd.Hehe. Weightlifter

Handicap-strongman / strongman for eldre  Grin.

Utlogget EndrePendre

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 734
  • Honnør: 41
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 734

  • Kickback or die!
SV: Militærpress- stående eller sittende?
« #24 : 13. februar 2006, 23:47 »
Hvis du bare vil trene skuldrene kan du sitte. Hvis du vil trene skuldrene og, samtidig trene på å løfte noe tungt over hodet og trene alle musklene som stabiliserer når du løfter noe tungt over hodet, står du.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!