Skrevet av Emne: Framgang med DagE...  (Lest 77068 ganger)

Utlogget DagE

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 787
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 787

  • Et etterlengtet comeback!!! :)
Gammel gutt 1. trening gjennomført etter planen!!!
« #15 : 10. mars 2006, 00:37 »
 headbang Knebøy Weightlifter3 Weightlifter2  Situps  Gå

Jepp, det er styrkende å høre at andre har gått tunge steg, Ifaro. Blindtarmen er jeg glad for at jeg ikke har hatt problemer med. Ohmy

Idag gjennomførte jeg og fruen treningen, vi holder hverandre med selskap og trener samme program.Jeg har sagt litt om programmet men ikke øvelsene.

oppvarming 5 min sykling ol

knebøy                                       30kg    15 rep 2 set
markløft m/strake ben                30kg    15 rep  1 set

oppvarmingsset på øvelsene

Skråbenk m/litenskrå DB            10kg     15 rep 2 set
Nedtrekk smalt grep                   30kg     15 rep 1 set
Roing bredt grep                         25kg    15 rep 1 set
Arnoldpress                                  6kg     15 rep 2 set
Bicepscurl i skråbenk DB               6kg     15 rep 2 set
Tricepspress i skråbenk DB           4kg     15 rep 2 set
Mage                                           max                 2 set

Kardio                                          20-30 min

Gikk gjennom alt sammen, og det gikk som en kule. Sitter nå om kvelden og kjenner at ryggen er litt støl. Men det går nok bra. Dette programmet kjører jeg på lørdag og mandag, så vil jeg komme inn i en ordentlig ukerytme. På onsdag vil programmet øke fra 0,65(10M) til 0,70(10M). På fredag igjen vil jeg øke til 0,80(10M).

Steppet eller skiet er litt usikker på hva det var, men hadde en følelse av å være et "skritt bak" maskinen for å si det ærlig. Det kom seg etter en stund da jeg fant motstandsknappen, da forsvant mesteparten av den mennesklige sprettball følelsen.
Det kan være at jeg prøver det igjen, men neste gang sykler jeg...eller tredemølle....
  headbang Gull Gull De to siste fortjente jeg!! Grin
Tren vel!

Treningsdagbok        Bildeprofil
Et lite steg hver dag....
Vekt 2008: 

Utlogget DagE

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 787
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 787

  • Et etterlengtet comeback!!! :)
Tanker om fremtiden......
« #16 : 10. mars 2006, 23:46 »
Har sittet og tenkt litt på mål og visjoner for treningen.

Det er jo et par øvelser som er litt gøy å skjekke maxen på, synes jeg da.
Det er knebøy, markløft, benk, militærpress og bicepscurl m/stang.
Barnslig...? Jepp, og nettopp det som av og til gjør det spennende å trene. biggrin
Hvilke mål skulle jeg satt meg da?
Vel, vi bør starte rolig og helst oppnåelig(da når vi målene fortere). Grin
Jeg har ikke sjekket max på noen av disse øvelsene. Når musklene er så ute av kontakt med seg selv som mine er/har vært, tror jeg ikke at max er en lur ting å prøve seg på. Doktor
Men når det er sagt så har jeg noen tall som jeg gjerne vil se før slutten av juni dette året, og de ser omtrendt sånn ut:

1RM:

Knebøy                         100kg
Markløft                          50kg (litt redd for å presse ryggen)
Benk                               80kg
Nakkepress                    45kg
Bicepscurl m/stang         35kg

Nå kan det være at jeg klarer dette, men det kan like godt være at jeg gjør det bedre.
Men nå står det her svart på hvitt, og da blir det litt mer pirrende å skjekke hvordan tingene ligger an i Juni. 
Jeg fortsetter mot målet......... Gå
Hei fra meg.
Tren vel!

Treningsdagbok        Bildeprofil
Et lite steg hver dag....
Vekt 2008: 

Utlogget DagE

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 787
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 787

  • Et etterlengtet comeback!!! :)
SV: Gammel gutts 2.trening!
« #17 : 11. mars 2006, 15:54 »
Et stort host til dere alleI dag gikk treningen litt tyngre enn jeg hadde ventet. Riktig nok er kroppen min totalt utrent og fikk sannsynligvis sjokk forrige gang jeg trente den. Men at det skulle være så tungt i dag hadde jeg virkelig ikke trodd. Jeg gikk igjennom programmet i dag også, om enn litt sakte. Hadde ikke pust i øvelsene, kom til 7-8 rep og da var lungene tomme for luft. Jeg måtte ta pause i alle settene mine. furious Kardioen fikk jeg ikke gjort mer enn 5 min av, tiden strakk ikke til.  Da jeg gikk ut døren skjønte jeg hva som gjorde det....forkjølelse. En bitteliten forkjølelse som tok ifra meg den lille piffen som jeg trengte til treningen. Angry Hostet som en forkjøla kyllig hele veien hjem, rett på sofaen og fikk en time blund. Var bedre etterpå.
Neste trening er på mandag, da bør jeg ha blitt bedre for da starter progresjonen i programmet mitt. Hvis jeg ikke er bedre får jeg fortsette med samme nivå som nå til jeg kjenner at kroppen gir respons.

God helg!!! Doktor
Tren vel!

Treningsdagbok        Bildeprofil
Et lite steg hver dag....
Vekt 2008: 

Utlogget DagE

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 787
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 787

  • Et etterlengtet comeback!!! :)
SV: Framgang med DagE!!!
« #18 : 12. mars 2006, 18:50 »
Tenkte det var på tide å endre navnet på loggen fra "Gammelgutt i startgropen" til en litt mer oppdatert innledning til loggboken min. Cheesy

Nå er jeg ikke lenger i startgropen. Jeg har to treninger bak meg, og flere skal det bli. Mandag blir neste trening.

DagE
Tren vel!

Treningsdagbok        Bildeprofil
Et lite steg hver dag....
Vekt 2008: 

Utlogget DagE

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 787
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 787

  • Et etterlengtet comeback!!! :)
SV: Framgang med DagE!!!
« #19 : 13. mars 2006, 22:43 »
 Weightlifter2
I dag var det siste gang jeg trente på denne prosenten i programmet. Onsdag er det opp på 0,70%(10M). Jeg må innrømme at 15 rep er mye for mine muskler, melkesyren er stadig på sine ubehagelige besøk.

  Prøvde en proteinshake etter treningen i dag, tror det gav mersmak(?). Må nok kjøpe meg en bøtte av ditt og datt for å komplementere matinntaket. Drikke
Treningen går veldig bra, dagens økt var bedre enn forrige. Forkjølelsen som plaget meg på lørdag er i retur, men pusten plaget meg litt i dag også.

Gruer meg litt til onsdag med tyngre vekter og 15 reps. Enkelte øvelser går fint nå mens andre er et slit, og det blir neppe bedre med tyngre vekter.
Jeg har aldrig vært en selvpiner på gymmet, jeg har som regel kosetrent. Men som sagt før i denne loggen, nå er det for sent for kos - kun hardt arbeid vil gi de resultatene som jeg er ute etter. Det kjipe er at jeg er en av de som grynter med små vekter (tro meg, når du passerer 8 reps så kommer kosegrisen fram og begynner å synge), det er ikke all musikk som får applaus. dry

Guleroten er at programmet går oppover. Om 6 uker skal jeg ligge på 130%(10M), da vil jeg se resultatet av slitet. Det gleder jeg meg til. Cheesy

Det blir gøy!!!

Kjørte samme program som på lørdag. Har brukt disse to treningene i forrige uke til å "åpne opp" kroppen min. Tror jeg trengte det. Kroppen min er en langdistanse kropp, starter rolig, tar en stund før den blir varm, deretter kan jeg øke til jeg finner farten og løpe inn. Samme går vel for vekter og tenker jeg.
 :gå:
DagE
Tren vel!

Treningsdagbok        Bildeprofil
Et lite steg hver dag....
Vekt 2008: 

Utlogget DagE

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 787
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 787

  • Et etterlengtet comeback!!! :)
SV: Framgang med DagE!!!
« #20 : 15. mars 2006, 12:17 »
 2thumbsup
Idag gikk det veldig greit på treningen. Ifølge treningsprogrammet mitt var dette 1. trinn på oppturen, og den hadde jeg ærlig talt gruet meg til. Tirsdag var en vond dag. Etter en hard mandagstrening gikk kroppen min inn i det som må kalles en vond restitusjon av muskler, sener og linimenter. ALT gjorde vondt!!! Cry 
 Smiley Men i dag merket hva som hadde skjedd....selv med økning på vektene og 15 rep så gikk dette forbausende lett, jeg må virkelig ha vært flink til å spise.. Food !!! Etter mandagstreningen kjøpte jeg en proteinshake og lesket den nepå. Det tror jeg var en del av årsaken til oppturen i dag. Dips
Dermed er det avgjort, jeg kjøper proteiner + div. små knask som måltidserstatter og tilhørende olje.
Jeg skal gå fra  Weightlifter  til 
Dette blir mer morsomt enn jeg hadde trodd.

Moro  Dance.
DagE
Tren vel!

Treningsdagbok        Bildeprofil
Et lite steg hver dag....
Vekt 2008: 

Utlogget DagE

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 787
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 787

  • Et etterlengtet comeback!!! :)
SV: Framgang med DagE!!!
« #21 : 16. mars 2006, 01:20 »
Dermed er det gjort. Tilskudd er kjøpt inn og fremgangen er på vei i posten. Jeg har ingen erfaring med tilskudd, men har kjøpt hos tech nutrition. Startpakken går over 13 uker og har EFAomega, måltidserstatteren MealTech samt proteintilskuddet ProZyne.

Dette skal nok gjøre susen, for ikke å snakke om at måltidsplanleggingen blir myyyye enklere...

Wink DagE
Tren vel!

Treningsdagbok        Bildeprofil
Et lite steg hver dag....
Vekt 2008: 

Utlogget DagE

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 787
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 787

  • Et etterlengtet comeback!!! :)
SV: Framgang med DagE!!!
« #22 : 16. mars 2006, 21:15 »
I dag blir det tidlig til sengs, skal trene i morgen. Er litt spent på hvordan den treningen kommer til å gå. Hadde virkelig vondt i kroppen på tirsdagen etter mandagstreningen. Det har jeg ikke hatt i dag etter onsdagstreningen. Dermed er jeg veldig spent på om fredagstreningen blir en parademarsj, eller et blodslit. Har i hvertfall spist godt, så morgendagen vil vise om jeg har gjordt det riktig.

Vi sees...
Tren vel!

Treningsdagbok        Bildeprofil
Et lite steg hver dag....
Vekt 2008: 

Utlogget DagE

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 787
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 787

  • Et etterlengtet comeback!!! :)
SV: Framgang med DagE!!!
« #23 : 19. mars 2006, 11:11 »
Smiley
Ferdag var siste dag i 15.rep perioden. Treningen var tung på noen øvelser og lett på andre. Jeg er likevel litt skremt av progresjonen (på en positiv måte). Jeg hadde aldri satt opp en slik økning som dette. Det er en trygghet at dette programmet er satt opp av fagfolk og dermed kan en slippe å bekymre seg for den tingen.

Slik er programmet mitt denne uken:

Reps 10.                       Mandag                             Onsdag                            Fredag

Oppvarming jogge i 5 min. og uttøying av ben før knebøy. Nå skal jeg også varme opp øvelsene knebøy, markløft, skråbenk og nedtrekk med 5 rep av siste treningen på 15. rep.
                                          set
                                                  kg                                    kg                                    kg
knebøy                                2    37                                    39                                    41
markløft m7strake ben        1    37                                    39                                    41
oppvarming
Skråbenk liten skrå DB        3    13                                    14                                    14
oppvarming
nedtrekk smalt grep            2    35                                    37.5                                 40
roing bredt grep                  1    27,5                                 30                                    30
arnoldpress                         2     8                                      8                                      9
bicepscurl skråbenk DB       2     8                                      8                                      9
tricepspress skråbenk DB   2     5                                      5                                      5
mage                                  2     så mange som jeg klarer

forbrenning    etter  treningen 20 - 30 min.

Ok. Nå har dere fått alle detaljene. Vi snakkes.
Tren vel!

Treningsdagbok        Bildeprofil
Et lite steg hver dag....
Vekt 2008: 

Utlogget DagE

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 787
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 787

  • Et etterlengtet comeback!!! :)
SV: Framgang med DagE!!!
« #24 : 22. mars 2006, 00:17 »
Mandagstreningen gikk fint. Jeg gjorde et par forandringer pga latskap(gad ikke finne alle vektene). Knebøy og markløft 40 kg. Skråbenk 14kg. Nedtrekk 40kg. Roing 30kg.

Dagen etter var som forrige tirsdag, vond!!! Treningsverk kommer antageligvis til å bli en del av mitt liv.... dry

Men smertene gir meg store fohåpninger om morgendagens trening. Enten blir det tøft ellers så vil resultatene vises. Har spist godt og ser fram mot økningen som kommer i programmet.

Har jeg sagt det, eller har jeg glemt å nevne det?  2thumbsup Vekten har gått ned fra 110 til 102. Dette har skjedd gradvis siden slutten av januar, da jeg begynnte å legge om kosten.  Spise

Det er på tide med en ny  Gull

Jeg   Gå videre med  Weightlifter2

Leser fremdeles om kosthold ...  Book, mer å lære
Tren vel!

Treningsdagbok        Bildeprofil
Et lite steg hver dag....
Vekt 2008: 

Utlogget DagE

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 787
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 787

  • Et etterlengtet comeback!!! :)
SV: Framgang med DagE...
« #25 : 22. mars 2006, 20:59 »
Treningen i dag gikk bra.  biggrin
Jeg kjente en svak tendens til strekk i venstre kne, nede i senefeste til høyre for kneskålen. Dermed gikk jeg veldig forsiktig ut på knebøyen og varmet ordentlig opp før jeg tok et rolig sett med bare 30kg på stangen. Da dette gikk fint prøvde jeg med 40kg. Dette gikk også bra. Tror derfor at det kun er snakk om et senefeste som protesterte litt på progresjonen på forrige trening. Videre vil jeg fortsette å varme ordentlig opp før jeg skal ta settene.  Knebøy
Etter denne treningen hadde jeg en ekstra godbit å komme hjem til. Lykken i pulverform kunne hentes på postkontoret i dag, så i dag var det rett hjem for å nyte en deilig proteindrikk etter trening.  I morgen skal jeg forenkle livet mitt litt med måltidserstatter. Det klassiske problemet med å lage lunch, mellommåltid, før og etter treningstilskudd er en saga blott. Food
 Kickass
Nå gleder jeg meg til å se en raskere progresjon med et bedre inntak av essensielle næringstoffer. Fordelingen over dagen vil bli mye bedre enn det som har vært.  Drikke

Det neste på handlelisten er en  badevekt. Til nå har jeg brukt badevekten til mine forreldre når jeg har vært på besøk.  blush

Vel, vel. Atter er en treningsdag omme.
Tren vel!

Treningsdagbok        Bildeprofil
Et lite steg hver dag....
Vekt 2008: 

Utlogget DagE

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 787
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 787

  • Et etterlengtet comeback!!! :)
SV: Framgang med DagE...
« #26 : 24. mars 2006, 20:19 »
 Knebøy
I dag var det trening igjen. Det ble ikke helt optimalt i dag, satt hjemme og arbeidet og fikk ikke spist riktig før trening. Det ble med en nødløsning, proteinshake før jeg gikk og en energibar på studioet hjalp meg igjennom dagens økt. Men på slutten av økten ble jeg skikkelig sliten. Karboen ble en lang økt... Gå

Nå ser jeg fram til en helg og mye hvile  :18smileysleep:

God helg.......


edit 18.august -06 : - jeg spiste ikke karbohydrater, og energibaren hadde ikke nok energi til treningsmengen min -
Tren vel!

Treningsdagbok        Bildeprofil
Et lite steg hver dag....
Vekt 2008: 

Utlogget DagE

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 787
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 787

  • Et etterlengtet comeback!!! :)
SV: Framgang med DagE...
« #27 : 02. april 2006, 23:48 »
 Ops Jeg har glemt å skrive på logboken min....  blush

Denne uken var den siste uken med 10 rep i programmet mitt. Nå har jeg kjørt en uke med 15 rep, og to uker med 10 rep. Fremgangen har vært langt over min forventning... 2thumbsup
Fra gelemuskler og ukontrolerte løft til fin kontroll og bra stabilitet. Jeg kjenner at musklene vokser og styrken er økt kraftig. 
Kickass
Ulempen er at kroppen fremdeles er tung i forhold til styrken i ben og linimenter. Denne uken som kommer, må jeg sykle. Kjenner forrige uke i knær og legger. Har skjeiet litt ut denne helgen med mer enn nok av godbiter. Men jeg har tro på at det er hverdagene og den forrandringen som skjer der som teller...  Wink
Da er jeg igang med de tre siste ukene av programmet, her skal jeg bruke 5 rep og på noen av øvelsene skal jeg også innføre droppsett.
Men nå er det sent... God natt, mer i morgen  :18smileysleep:
Tren vel!

Treningsdagbok        Bildeprofil
Et lite steg hver dag....
Vekt 2008: 

Utlogget DagE

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 787
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 787

  • Et etterlengtet comeback!!! :)
SV: Framgang med DagE...
« #28 : 06. april 2006, 18:45 »
 Smile
Da er det blitt torsdag og jeg har hatt to treningsøkter på 5 reps delen av programmet.
Jeg må innrømme at overgangen til 5 rep var deilig og ganske enkel. Jeg så at programmet gikk litt ned i vekt rett etter overgangen, tror det har med at programmet antar at musklene fikk litt bank under de siste to treningene med 10 rep på like og litt høyere vekter. Det stemte for så vidt.  Wink

Mandagens trening var både lett og tung. Noen øvelser var deilig lette, andre var like tunge (mage  Angry ).
Jeg var også helt trofast mot programmet selv om det var lett.
Onsdag måtte jeg legge litt på arnoldpressen, bicepscurl og tricepspress. I tillegg la jeg til et droppsett på både arnold og biceps. Kanskje jeg skal legge de inn på hver onsdagstrening?Huh
 
Det eneste som bekymrer meg nå er at ryggen trøblet seg i begynnelsen av denne uken.
Jeg satte meg i tenkeboksen for å finne ut hvorfor, og fant ut at noen av tøyingene mine dro jeg kanskje litt forlangt. Det gjorde virkelig vondt i ryggen når jeg tøyde. Ved å bli snillere med tøyingen kjente jeg en klar forbedring i ryggen etter onsdagen.  woot
Av og til skal det ikke mye til.

En annen endring som jeg har skrevet om ovenfor er at jeg har syklet denne uken på cardioen. Joggingen ble litt tung for leggene.  Men vi kan prøve igjen om en stund  Grin .

Denne uken ser programmet slik ut:

(man, ons, fre)
kjører 5 rep på alt unntatt mage der kjører jeg 15 rep.

Oppvarming
Knebøy        sett: 2+1    kg: (45, 48, 50)

markløft m/strake ben     sett: 1     kg:(45, 48, 50)

Skråbenk m/liten skrå     sett:  3+1     kg:(16, 18, 18)

Nedtrekk smalt grep     sett:  2      kg:(45, 47.5 , 50)

Roing bredt grep         sett:   1+1     kg:(35, 37.5, 37.5)

Arnoldpress         sett: 2      kg:(10, 12, 12)

Bicepscurl i skråbenk       sett: 2     kg:(10, 12, 12)

Tricepspress i skråbenk      sett: 2    kg:(6, 7, 7)

Spørsmål??

DagE
Tren vel!

Treningsdagbok        Bildeprofil
Et lite steg hver dag....
Vekt 2008: 

Utlogget DagE

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 787
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 787

  • Et etterlengtet comeback!!! :)
SV: Framgang med DagE...
« #29 : 09. april 2006, 21:05 »
Fredagstreningen gikk veldig bra. Ingen problemer unntatt magen den er vanskelig....  Situps

Nå er jeg inne i den 5. treningsuken av programmet mitt.  Det gjenstår 2 uker og denne uken kommer til å bli avspist av påsken. Mister fredags- og mandagsøkten. Dermed må jeg bytte om på treningsdagene og kjøre annenhverdag uten helgefri for å komme inn i "rytmen" igjen....  Wink
Jeg har også hatt den flotte fordelen av å øke fortere enn programmet mitt pga nylig treningsstart og nervetrådene i musklene har gjort sitt inntog.
Denne første 5. reps uken har vært lett og for å provosere musklene litt ekstra så har jeg modifisert framgangen en smule.
Dette gjelder først og  fremst armer, bryst og skuldre. De store basis øvelsene ben og rygg er grei.
Gleder meg til denne uken og tiden etter påske. Det skal bli fint å nå slutten av programmet og å  finne en ny 10RM etter en hvileuke.  headbang
Følg med folkens!!!
Tren vel!

Treningsdagbok        Bildeprofil
Et lite steg hver dag....
Vekt 2008: 

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!