Skrevet av Emne: Framgang med DagE...  (Lest 77640 ganger)

Utlogget DagE

• Forumavhengig
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

• Kjønn: Mann

• Et etterlengtet comeback!!! :)
SV: Framgang med DagE...(Gammel gutt i startgropen)
« #180 : 29. august 2006, 17:38 »
Hei til alle dere!  Grin

Søndag trente jeg litt...

5 min oppvarming på sykkel.
Knebøy                                2x10x50
Markløft strakeben              10x50
Benkbress db liten skrå       2x10x17
Chins                                   10x40, 10x50   
Roing                                    10x50
Arnoldpress  db                     2x10x12
Bicepscurl db                         2x10x11
Franskpress db                     10x8 - da måtte jeg løpe, ingen kardio og ingen mage...  Tongue

-----------------------------

Idag var jeg hos doc. Han vridde, bøyde og trykket på foten helt til jeg sa au!
Da nikket han tilfreds og sa at jeg hadde jumpers knee. Det var ikke så ille enda, men jeg måtte roe ned knebøy og starte litt konsentriske øvelser ex. benstrekk i maskin med konsetrisk utførelse på jumperkneet, som en støtte-øvelse. Siden jeg hadde gitt kneet mitt ro når det hadde gjort vondt, var ikke jumperen kommet helt igang enda. Det var gode muligheter for å trene den vekk.
Så det skal jeg prøve på.

Jeg takket pent og gikk på trening  Tongue

Knebøy                                2x10x40 - kjente det litt, så neste gang går jeg ned på vektene
Markløft strakeben              2x10x60 - har økt et sett på markløft siden knebøy ikke tar så godt på rygg når vektene blir så lette
Benkbress db liten skrå       2x10x18
Chins                                   2x10x55  - øker jevnt og trutt her, ser bra ut!! Smiley   
Roing                                    10x55     - øker likt med chins, tungt men godt Smiley
Arnoldpress  db                     2x10x13
Bicepscurl db                         2x10x11
Franskpress db                      2x10x11 - ville øke litt her og det var ikke noe problem Smiley
Mage tung økt:                     2x15x5, tok og tømte magen i en situps maskin, tok 5 rep på 10 - 50, deretter 2 rep på 60. Det var kun for styrke.. Smiley

Hadde ikke tid til noe kardio i dag....doc. spiste opp tiden og 150kr.  biggrin
Tren vel!

Treningsdagbok        Bildeprofil
Et lite steg hver dag....
Vekt 2008: 

Utlogget Live

• Erfaren bruker
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

• Kjønn: Kvinne

« #181 : 29. august 2006, 17:53 »
Pøh, skylde på doktoren fordi du ikke fikk trent kardio Tongue 

Azn

Nå håper jeg du hører på de rådene du fikk!

Bra styrketrening på deg, Dag! Flott!  Wink

Utlogget Down and coming

• Co-Administrator
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

« #182 : 29. august 2006, 17:57 »
Bra at du fant ut hva det var, og at det var på et tidlig stadium!
Håper det bedrer seg om ikke så lenge! Smiley

Svak, bitter og dopingfri

Utlogget DagE

• Forumavhengig
  • Utlogget Utlogget

« #183 : 30. august 2006, 01:03 »
Hehe  Grin det kan da umulig være min skyld Live?  Wink
Neida..bare tullet  biggrin
Rådene tar jeg alvorlig, så det blir lavere vekter neste trening. Kjente at han hadde vært og pirket borti betennelsen! Skal kanskje til og med kutte ut knebøy i 2 uker og bare kjøre konsentrisk treing. For så å begynne helt rolig igjen med knebøy, vi får se...  Undecided

Takk for komplimentet! 

Slux: ja jeg håper at dette blir det siste jeg får kjenne til den betennelsen. Men det vil nok ta tid før den forsvinner. Men jeg håper at jeg skal være god til våren igjen...  what  biggrin
Tren vel!

Vekt 2008: 

Utlogget Mystique

• Treningsnarkoman
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

« #184 : 30. august 2006, 11:51 »
Dag E: Godt du fant ut hva det var. du kan prøve å tape kneet når du trener - bare en stripe rett under kneskåla - det funker for noen iaf. Så bør du få sjekket at det ikke er noe ubalanse mellom lårmuskulaturen slik at noen deler trekker med på kneskjellet enn andre. kan påvirke det også. Har en idrettsmassør som er flink å sjekke slike ting - holder til på sletten senter. hvis du er interresert kan du få tlf nr hans. send meg en pm i så fall...og ja så skulle jeg finne ut tlf nr til "kne - tor" for deg ( læreren min i kneundervisning) - skal sjekke det ut i måro.

Utlogget DagE

• Forumavhengig
  • Utlogget Utlogget

« #185 : 01. september 2006, 10:35 »
Nå er det blitt en ---(der måtte jeg av gårde og klippe neglene, gitt)--- litt for lang pause i treningen min, det er som alltid i k k e Wink min skyld, men verdens evige mas om effektivitet og organisert hverdag... Tongue

Men i dag har jeg tid og skal nå innvie dere i min hemelighet:

Knebøy                                -den utgår og jeg kjører 2x30xså lite som mulig med denne                                                     øvelsen:
                                                                                                                                           utførelsen erslik at det gode benet presser opp og det dårlige                                                 holder igjen ned til start.

Markløft strakeben              2x10x62,5 - skal etterhvert øke til tre sett, men det må vente til nærmere midten av oktober...
Benkbress db liten skrå       3x10x19      -satser på å komme opp i 23kg til slutten av neste uke, før 5 rep fasen setter inn...
Chins                                   2x10x55/60  - øker jevnt og trutt her, ser bra ut!!   
Roing                                   2x10x60     - øker likt med chins, men nå har jeg lagt til et sett til Smiley
Arnoldpress  db                    2x10x14
Bicepscurl db                        2x10x11   -holder igjen på biceps de er litt "følsomme" ...
Franskpress db                    2x10x11/12   - spent på denne
Mage mellomtung økt:         2x5x10 (vekt bak hode)+skrå sittups til failure - yeah  >Cheesy

Skal prøve GK med sykkel i dag og så ser vi hva kneet sier....
Tren vel!

Vekt 2008: 

Utlogget Haalvor

• Skravlekopp
  • Honnør: 79
  • Utlogget Utlogget

« #186 : 01. september 2006, 11:02 »
Du er sterk i bryst, Dag! er det foreløpig lett i skråbenken? Gleder meg til å se 5repsfasen jeg Cheesy
"Ain't Nothing to it but to do it" - Keep me from overanalyzing

[size=08pt]That logbook
[/size]

[size=08pt]Bildeprofil
[/size]

Utlogget Live

• Erfaren bruker
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

« #187 : 02. september 2006, 11:19 »
Ønsker deg og dine en super helg!  Smile

Utlogget Down and coming

• Co-Administrator
  • Utlogget Utlogget

« #188 : 02. september 2006, 11:46 »
Du er sterk i bryst, Dag! er det foreløpig lett i skråbenken? Gleder meg til å se 5repsfasen jeg Cheesy

Word! Ser bra ut opplegget du hadde med benspark, den øvelsen jeg brukte også når jeg ikke kunne ta knebøy.

Utlogget Mystique

• Treningsnarkoman
  • Utlogget Utlogget

« #189 : 02. september 2006, 11:50 »
Hei dag Smiley Sjekket litt om hopperkne Smiley
Hopperkne eller patellar (  patella = kneskålen) tendiopati ( noe galt med senen til Quadriceps = lårets store fremside muskel, Tendon = sene) har ukjent årsak. Ved tester sees vanligvis ikke noe tegn til inflammasjon ( betennelse), men istedet degenerative forandringer i senen.

Gode holdepunkter for eksentrisk styrketrening i minst 12 uker, men må huske at dette er en lidelse som tar lang tid å kurere.
Eks. på øvelse - benpressapparat: Skyv fra med friskt bein og hold igjen på tilbakeveien med det skadede ( affiserte) benet. gjennomfør øvelsen 3-5 ganger per uke i 12 uker.  I starten 4-5 serier med 25- 30 reps med en vektbelastning som kan kjøres under smertegrensen. Etterhvert som knærne tåler mer belastning økes vektbelastning og antall reps reduseres.
ellers kan laserterapi muligens ha noe effekt ( kan sende deg navn på en god terapeut der på pm)
Og for videre treningstips vil jeg anbefale deg idrettsskader av roald bahr og sverre mæhlum Cheesy

Har en bok til iaf jeg kan sjekke, men det får bli senere Cheesy

Utlogget DagE

• Forumavhengig
  • Utlogget Utlogget

« #190 : 02. september 2006, 16:58 »
Hei..  Smiley

Det ble ikke trening på meg i går så jeg trente i dag.  Wink

Da ble det nesten som anonnsert........

Knebøy                                -den utgår og jeg kjører 2x30xså lite som mulig med denne                                                     øvelsen:

utførelsen erslik at det gode benet presser opp og det dårlige                                                 holder igjen ned til start.

Markløft strakeben              2x10x62,5 - skal etterhvert øke til tre sett, men det må vente til nærmere midten av oktober...
Benkbress db liten skrå       3x10x19      -satser på å komme opp i 23kg til slutten av neste uke, før 5 rep fasen setter inn...
Chins                                   2x10x60  - øker jevnt og trutt her, ser bra ut!!   
Roing                                   2x10x60     - øker likt med chins, men nå har jeg lagt til et sett til
Arnoldpress  db                    2x10x14
Bicepscurl db                        2x10x11   -holder igjen på biceps de er litt "følsomme" ...
Franskpress db                    2x10x12   - spent på denne
Mage mellomtung økt:         2x5x10 (vekt bak hode)+ sittups til failure 

Gikk på tredemølle i 10 min mens jeg ventet på at "sykkelen min" skulle bli ledig, jeg liker de som en kan sitte på....  Smile
Og når den ble ledig, gikk GK problemfritt  biggrin
Tren vel!

Vekt 2008: 

Utlogget DagE

• Forumavhengig
  • Utlogget Utlogget

« #191 : 02. september 2006, 17:09 »

Skråbenken er veldig slak, jeg kaller den skråbenk fordi RYP gjør det. Men egentlig er det bare ett knep opp i ryggen på en vanlig benk...  Wink
Men det er ikke noe problem så langt Jeg var oppe i noen og tyve før sommeren, så jeg har bare gått rolig i gang kan du si. Jeg gleder meg til 5 reps fasen jeg òg..  biggrin

Ønsker deg og dine en super helg! Smile

Takk det samme til dere. Nå må du passe deg så han ikke ser hvilken bok du har lånt da  Wink

Word! Ser bra ut opplegget du hadde med benspark, den øvelsen jeg brukte også når jeg ikke kunne ta knebøy.

Hvilken skade hadde du da? Det samme eller noe annet?

Hei dag Smiley Sjekket litt om hopperkne Smiley
Hopperkne eller patellar (  patella = kneskålen) tendiopati ( noe galt med senen til Quadriceps = lårets store fremside muskel, Tendon = sene) har ukjent årsak. Ved tester sees vanligvis ikke noe tegn til inflammasjon ( betennelse), men istedet degenerative forandringer i senen.

Gode holdepunkter for eksentrisk styrketrening i minst 12 uker, men må huske at dette er en lidelse som tar lang tid å kurere.
Eks. på øvelse - benpressapparat: Skyv fra med friskt bein og hold igjen på tilbakeveien med det skadede ( affiserte) benet. gjennomfør øvelsen 3-5 ganger per uke i 12 uker.  I starten 4-5 serier med 25- 30 reps med en vektbelastning som kan kjøres under smertegrensen. Etterhvert som knærne tåler mer belastning økes vektbelastning og antall reps reduseres.
ellers kan laserterapi muligens ha noe effekt ( kan sende deg navn på en god terapeut der på pm)
Og for videre treningstips vil jeg anbefale deg idrettsskader av roald bahr og sverre mæhlum Cheesy

Har en bok til iaf jeg kan sjekke, men det får bli senere Cheesy

12 uker  Sad  det var jo litt lengre enn jeg hadde håpet på, selv om jeg vet at betennelser er seige saker... takk for info og pm'er de kommer jeg til å benytte meg av  Wink
Tren vel!

Vekt 2008: 

Utlogget Down and coming

• Co-Administrator
  • Utlogget Utlogget

« #192 : 02. september 2006, 17:38 »

Hvilken skade hadde du da? Det samme eller noe annet?

Slatters, ikke noe "skikkelig" skade da (om du skjønner :p).

Utlogget Mystique

• Treningsnarkoman
  • Utlogget Utlogget

« #193 : 02. september 2006, 17:48 »
som jeg skrev så finner man sjelden betennelse ved jumpers knee...
men uansett må du nok bare være tålmodig ( hehe look whos talking) og trene under smertegrensen i iaf 12 uker Tongue ca frem til jul....

Utlogget DagE

• Forumavhengig
  • Utlogget Utlogget

« #194 : 02. september 2006, 17:54 »
aaargh.............................................................
Tren vel!

Vekt 2008: 

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!