Skrevet av Emne: Styrke til løping, fotball  (Lest 1342 ganger)

Utlogget rooney

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 67
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 67

Styrke til løping, fotball
« : 16. februar 2006, 19:54 »
Hei.

Lurer på om noen kan sette opp, komme med forslag til treningsprog. som går på lår/bein.
hvor ofte trene styrke i tillegg til løping..

Eksplosive og utholdene muskler, løping, fotball. Gå

Knebøy? utfall?

sette opp et program hvor man har flere øvelser Bow

finnes det noe program slik som bb, benkpress programmet, i excel form som regner ut kg osv..?
En dag uten trening, er en dag uten mening

Utlogget Eplejuice

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 228
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 228

SV: Styrke til løping, fotball
« #1 : 16. februar 2006, 21:18 »
Kjør knebøy.. hvis du aldri har gjort det før så kjør 10 reps i ca 6 uker. Deretter så kan du begynne med 5*5. Ta øvelsen med maksimal mobilisering i den konsentriske fasen. Dvs at du løfter vektene opp så raskt du kan. Få noen som kan det til å se at du har riktig teknikk så du unngår skader.

Knebøy trening vil gi deg bedre hurtighet og du vil også få en forbedret løpsøkonomi.

En annen øvelse kan være lår curl. Fokuser spesielt på den eksentriske fasen. Dvs at du skal  holde igjen når du tar beina ned igjen. Her er det ikke så mye som kan gå galt med teknikken så du kan nok starte tidligere med 5*5, men du kan med fordel ta f. eks 8*3 i et par uker. Denne øvelsen har vist seg å ha bra skadeforebyggende effekt for fotballspillere.

Tren 2 ganger i uka f. eks. mandag og torsdag

Siden du er en fotballspiller så trenger du heller ikke tenke på å ta så dype knebøy som styrkeløfterne gjør. Ta de så du er 90 grader i kneleddet. Blir på en måte halve knebøy


Gå til:  

Bygg mer muskler og bli sterkere i vanlig benkpress med gulvpress.

Et varmt bad forbrenner fett

Trening03.03.2021397

Se her hvor mye du kan forbrenne ved å ligge å kose deg i badekaret eller jacuzzien.
Se video.

Kakene som bygger muskler

Kosthold26.01.20211427

Kaker er ikke lengre ensbetydende med masse sukker.

5 øvelser med strikk

Trening25.01.2021434

Disse øvelsene kan du gjøre når som helst, hvor som helst.