Skrevet av Emne: Widowmakersett!  (Lest 2610 ganger)

Utlogget dunny

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 189
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 189

Widowmakersett!
« : 17. februar 2006, 10:31 »
På fitnessprat.no sto det en oversettelse av en Doggcrap post om trening av framside lår. Han sa at for lår skal du trene 4-6 tunge sett, også widowmakersett. Virket som utifra posten at det skal du gjøre hver bentrening. Er dette riktig? For her har jeg fått inntrykk av at widowmakersettet bare skal gjøres en gang i blant.
"Do you really think that eating 3000 calories with 225 grams of protein and doing the Weider "confusion training principle" to keep your body offguard will somehow magically make your 175lbs into 250lbs of rock granite monstrosity?
....Get your act together and think this all out or quit your complaining and dreaming and take up tennis." -DC

www.myspace.com/thomasfonn

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Widowmakersett!
« #1 : 17. februar 2006, 10:32 »
Du skal ikke trene 4-6 tunge sett nei, overhodet ikke. Widowmakersettet bruker du litt avhengig av øvelsen du bruker, men gjerne ofte ja.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Widowmakersett!
« #2 : 17. februar 2006, 10:35 »
Du hat nok rett.. Beina kan kjøres på flere måter, og man kan med fordel variere mellom disse.
Tung 8 og tung 4, eller
Oppvarming + 20 repper eller
8+4+20  what

Men IKKE likedan hver eneste gang, nei..
Man finner gjerne et par måter å kjøre disse treningene på, og så veksler man mellom disse to... Jeg hadde tung 8+4 en gang, og widowmaker neste gang. bytta mellom de..

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Widowmakersett!
« #3 : 17. februar 2006, 11:02 »
Jeg har kjørt 8 + 4 + widow også jeg, og man kjører heller aldri fler enn disse 3 settene.

Mulighetene er vel :
 - 8 + 4 + widow
 - 8 + 4
 - 8 + widow
 - 50 repper

Det er ingeniting i veien for å kjøre samme utgave hele veien, det er noe en må tilpasse ut i fra sin egen forutsetning for å takle dette.

Jeg kjørte som regel :
 - 8 + 4 + widow i vanlig bøy
 - 8 + 4 frontbøy
 - 8 + widow hacklift

I pressøvelser som en ment for baksiden (type sumo-benpress) kan man også kjøre en widowmaker til slutt, men da gjør man det ikke på øvelsen for quads og man trener quad FØR hamstrings. Har også gjort dette selv.

Så det er mange muligheter, og tilpassning er det som er viktig. Klarer du widow hver trening, så gjør gjerne det. Men pass på skaderisken - ingen grunn til å ta unødige sjanser.

Og vil du ha det ekstra moro en gang i mellom gjør en 50-repper. Ikke så ofte, men prøv. Kjør en "grei 10-er", halver vekten og kjør 50 reps. Det er et sant helvete.... >Cheesy
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget dunny

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 189
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 189

SV: Widowmakersett!
« #4 : 19. februar 2006, 11:59 »
Okei, takk for svar! Rota litt i den første posten, mente 4-6 tunge reps, ikke sett Ops
"Do you really think that eating 3000 calories with 225 grams of protein and doing the Weider "confusion training principle" to keep your body offguard will somehow magically make your 175lbs into 250lbs of rock granite monstrosity?
....Get your act together and think this all out or quit your complaining and dreaming and take up tennis." -DC

www.myspace.com/thomasfonn

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!