Skrevet av Emne: Komme i gang med skikkelig trening. Kosttilskudd?  (Lest 1443 ganger)

Utlogget vegardostrem

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2

Komme i gang med skikkelig trening. Kosttilskudd?
« : 27. februar 2006, 13:38 »
Heisann!

Jeg er 16 år, veier 62 KG og er 178 cm. høy. Jeg fikk meg da et medlemsskap på 3T gjennom jobben nå i januar, og har tenkt å begynne å trene litt. Har trent to ganger i uka til nå, men merker ikke noe økning, verken på benkpress, brystpress eller utseende.

Bør jeg begynne å trene mer?
Har lyst å begynne på kosttilskudd. Noen som har noen forslag? Har sett litt på V12, men jeg trenger vel noe mer i tillegg? Proteinpulver?

Jeg spiser i grunn og bunn pent lite og sjeldent, og når jeg først spiser er det mat som spagetti, hamburger, kjøttkaker, fisk en gang i blandt, taco og lignende. Jeg er fullstendig klar over at jeg har et veldig dårlig kosthold, og dette skal da endres.

Får jeg noen tips og kommentarer fra dere treningsfrelste?
Det finnes nok hundre-og-fjorten slike poster fra før, men nå får jeg hvertfall et særskilt svar på mitt spørsmål!

På forhånd takk! Wink

EDIT: Så skal det vel kanskje nevnes at jeg er ganske tynn, og veldig muskeløs. Eier ikke muskler i det hele tatt.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Komme i gang med skikkelig trening. Kosttilskudd?
« #1 : 27. februar 2006, 13:41 »
Jeg spiser i grunn og bunn pent lite og sjeldent

Her har du grunnen til manglende fremgang !!!

Ikke kast bort penger på tilskudd du ikke drar noen nytte av fordi du spiser altfor lite. Kostholdet på plass først, så kan du tenke på tilskudd.

Spis mer !!
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Komme i gang med skikkelig trening. Kosttilskudd?
« #2 : 27. februar 2006, 13:42 »
Du kommer med løsningen selv... Økt kostholdet og øk vektene, da øker styrken og musklene! Enkel matematikk!  2thumbsup

Utlogget vegardostrem

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2

SV: Komme i gang med skikkelig trening. Kosttilskudd?
« #3 : 27. februar 2006, 13:50 »
Jo, jo. Men så er mat kjedelig, og jeg liker generelt veldig lite mat. Men takk for hjelp, jeg skal ta det til meg, og prøve mye "ny" mat og flere "nye" pålegg senere i dag!

Burde jeg kanskje vurdere proteinpulver?
Har dere da noen forslag?

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Komme i gang med skikkelig trening. Kosttilskudd?
« #4 : 27. februar 2006, 14:32 »
Mange som tror at hvis man begynner med proteinpulver stangerer man ikke i det hele tatt, dette er feil. Jeg tror ditt problemet ligger til syvende og sist i treningsprogrammet og ikke kostholdet ditt. Kan du forklare litt hvordan du trener:

- Hvilke øvelser.
- Antall oppvarmings sett.
- Antall repetisjoner & serier.
- Hvor lange pauser.
- Hvor lenge øktene pleier å vare.


De tingene her du lister opp er i for en nybegynner i praksis ubetydelige. Det som teller er nok mat. Husk han ikke er vandt med dette, og spiser han nok holder det nesten med å se på vektene. Å bytte ut en øvelse med en annen spiller ingen rolle !

Spiser du nok vil i praksis ethvert program få deg til å vokse, i hvert fall så lenge du er fersk i gamet. Og man er ikke erfaren etter noen måneder.

Jeg er 98 % sikker på at kostholdet her er problemet, og det mener jeg kosthold i form av MAT. OK da - jeg er 99,5 % sikker. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Komme i gang med skikkelig trening. Kosttilskudd?
« #5 : 28. februar 2006, 11:49 »
Hvis han trener to ganger i uka og da 1 time pr gang... Hvis det er sant, og han har 0 fremgang, da er jeg 100% sikker på at det er maten/kosten.

Røyker du?
Drikker du mye brus og eter snop?
Hvor mange 100 gram med kjøtt eller fisk eter du i uka? (hvis en familie på fire spiser kjøttdeig og spaghetti, så får 1 person i seg ca 100 g kjøttdeig..
100 gram kjøttdeig gir 17 gram protein..
Når man så unnlater å telle traceprotein fra karbokilder, så betyr dette at en ungdom på 60 kg ,som spiser en porsjon med spahetti og kjøttdeig til middag, mangler ca 100 gram med proteiner av høy BV... 100 gram!!!!! Hvem kan vokse og bli sterkere med 100gram proetein i MANKO pr dag???  Deal

Utlogget DannyOcean

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 181
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 181

Tenk på hva du spiser, spis mye, kanskje hver 3 time, alt ifra 4-7 ganger i døgnet.
Sov nok, tren nok, tren riktig,ordentlig, og seriøst.

Du nevner at du spiser lite og sjeldent, der er et stort problem. Du må spise mye, man må jo tross alt mate musklene sine, de kommer ikke av seg selv. Når du først har fått mat,søvn og mener du trener bra nok, altså alt er i boks, så kan du vel begynne å tenke på kosthold, om du mener du ikke får i deg nok proteiner eller annet slags.
Smiley
183 cm.
Morgenvekt før: 96/97 kg. Nå: 87kg.
Mål: Ned i fettprosent/ned i vekt.

If you're gonna walk on ice, you might as well dance!

Logg DannyOcean

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!