Skrevet av Emne: Aunis DC-logg  (Lest 54606 ganger)

Utlogget Aunis

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 878
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 878

Aunis DC-logg
« : 27. februar 2006, 19:09 »
Først litt info om meg

Født: 1984
Bosted: Trondheim
Yrke: Automatikkmekaniker
Høyde: ca 170cm
Vekt: ca 75kg
Fettprosent: 12-13% i følge en vekt jeg kjøpte på Siba for 500-700kr husker ikke helt. Føler meg ikke helt sikker på at den viser 100% riktig, men en peilepinn gir den sikkert.

Kroppsmål

Bryst: 101cm (målte helt oppunder armen. målte i dag etter trening)
Overarm: 37cm
Underarm: 30cm
Midje: 86cm (rundt magen der navlen sitter)
Hoft: 98cm (rundt rævva, har hoochy knebøy røv   Wink )
Lår: 57cm
Legg: 39cm

Maxløft

Benkpress: 100kgx1, 16.mai 2005. Tester sjelden
Knebøy: 125kgx5  1mnd siden
Markløft: 120kgx8 Lenge siden, i starten av 2005 en gang.

---

Har trent vekter i mange år, av og på opplegg, veldig lite seriøst. Men har i det siste 1,5 året vært seriøs med treningen da jeg startet å trene på KaliberGym i Trondheim, etter militæret.

Har i den siste tiden vært i gjennom både 5x5 powerbuilding og RYP, og har lenge siklet på Doggcrapp!! Ble helt slukt når jeg leste om det.

Slik er min første blast satt opp.

Dag 1

Bryst:
   Benkpress DB, skråbenk DB, benkpress
Skuldre:
   Militærepress i smith, militærpress stang, hantelpress
Triceps:
   Smalbenk i smith, dips, franskpress
Rygg vidde:
   Rackchins, nedtrekk front, chins
Rygg tykkelse:
   Foroverbøyd roing, markløft, rack markløft

Dag 2

Biceps:
   Stangcurl, scottcurl, skrå DBcurl
Underarm:
   Omvendt stangcurl, shrugs, hammercurl
Legg:
   Tåhev benpress, stående tåhev, sittende tåhev
Bakside lår:
   Stående lårcurl, liggende lårcurl, strake markløft
Forside lår:
   Knebøyd, hacksquat, benpress

Slik sjer da min første blast ut, hvis noen ser noe galt så tips meg om det. Er jo tross alt min først blast!!

 Weightlifter Weightlifter2 Weightlifter3 Knebøy Markløft


Min DC treningslogg
Min bilde profil
---
A good friend will come and bail you out of jail, but a true friend will be sitting next to you saying "WE screwed up!!"

Utlogget Aunis

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 878
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 878

SV: Aunis sin DC trenings-logg
« #1 : 27. februar 2006, 19:27 »
Da er min første DC træning i boks, fy faen knall!!

Kjørte ikke øvelsene til total failure i dag, bruker den første rotasjonen på og føle meg litt fram på vektene + at jeg har nettopp blitt kvitt en strekk i skulderen som jeg vil ta det rolig med bitte litte lenger.(surt, men sant)


Slik var da min først trening:
Kjører kun oppvarming og hovedsett, har ikke med RP i fra starten...

Dag 1
Benkpress DB           15,5kg   17reps
Militærpress smith        10kg   10reps
Smalbenk smith           10kg   14reps
Rack chins                     KV       8reps
Foroverbøyd roing       30kg    13reps

Kommentar:
Fy f... denne stretchingen var helt sinnsyk!! Skalv som bare det mot sluttn, men holdte ut!! Kjørte stretchingen etter hver endt muskelgruppe, synes ikke triceps stretching var noe å skryte av, men det kan hende jeg brukte for lave vekter..

Ellers synes jeg denne treningen gikk helt greit, bommet ikke så mye på vektene. Men som sagt tok meg ikke helt ut til failure.

Trente alene i dag, de jeg trente med tidligere fortsatt på RYP ekstrem muskelvekst. Men de er jo på gymmet i samme tiden så jeg regner med å få hjelp i de tunge løftene  Knebøy (jobbet overtid idag, så vi var der ikke samtidig denne gangen,hehe)

Sinnsykt digg at en økt er så kort, tror dette opplegget passer perfekt for meg!!  Kickass

Min DC treningslogg
Min bilde profil
---
A good friend will come and bail you out of jail, but a true friend will be sitting next to you saying "WE screwed up!!"

Utlogget Aunis

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 878
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 878

SV: Aunis sin DC trenings-logg
« #2 : 02. mars 2006, 00:54 »
Dag 2
Stangcurl                         20kg   12reps
Omvendt stangcurl          20kg   10reps 
Tåhev benpress               20kg   10reps Kjentes ut som om noen hadd laga bål under leggene   
Stående lårcurl                 15kg   17reps
Knebøy                             80kgx8reps 100kgx4reps 70kgx20reps. WM, syke saker!! Cheesy

Kommentar:
Deilig økt rett og slett!! Tåhev i DC-style er uten tvil tortur!! Men det funker sikkert, er helt maroder i leggene nå. WM'n var tung, men ikke så tung som den burde være, øker nok en god del der neste gang. Verst for kondisen, puster og peser som et slitent esel mot slutten av økta!! Hadde ingen spotter i dag heller  Sad

På stangcurlen sleit jeg mest med underarmene, ble fort sliten i de merka jeg. Håper på forbedring til neste gang..

Min DC treningslogg
Min bilde profil
---
A good friend will come and bail you out of jail, but a true friend will be sitting next to you saying "WE screwed up!!"

Utlogget Aunis

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 878
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 878

SV: Aunis sin DC trenings-logg
« #3 : 03. mars 2006, 01:45 »
Var å sto på snowboard i dag, fytti grisen var ikke godt å ha T-heisen i mellom beina, skikkeli stiv i fota etter i går. Ble ikke mange rundene i bakken før jeg kjørte hjem.
Stiv i legger lår og bakside lår.. Det tyder jo bare på at ting skjer  Grin

Sitter på nattvakt å gleder meg til økta i morgen, det blir knall!!

Min DC treningslogg
Min bilde profil
---
A good friend will come and bail you out of jail, but a true friend will be sitting next to you saying "WE screwed up!!"

Utlogget Aunis

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 878
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 878

SV: Aunis sin DC trenings-logg
« #4 : 07. mars 2006, 21:09 »
Dag 1
Skråbenk DB               21kg   15reps
Militærpress stang      40kg   10reps
Dips                      KV+10kg   10reps
Nedtrekk front            50kg   10reps
Markløft                 8x100kg   4x130kg

Kommentar:
Bra økt, har en tendens til å lande på 10reps, må være noe psykisk dær som jeg må skjerpe meg på!!

Synes øvelsene å stretchingen treffer veldig bra, men sliter litt med å klare å holde meg hengende på ryggstrekken, brukte PF sine "fænsi" drareimer med borrelås rundt håndleddet og mykt "håndtak", ble ikke imponert over disse, ble veldig fort sliten i fingrene og måtte slippe taket, tok 2 runder på denne stretchen bare for å få opp stretch tiden..

Hadde spottere i dag, det hjalp mye!! Tok ikke ut 100% på marken i dag siden det er minst 2 mnd siden jeg har tatt den sist, blir helt ubrukelig på jobb hvis jeg gir 100% første gangen etter et opphold..

Min DC treningslogg
Min bilde profil
---
A good friend will come and bail you out of jail, but a true friend will be sitting next to you saying "WE screwed up!!"

Utlogget Aunis

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 878
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 878

SV: Aunis sin DC trenings-logg
« #5 : 07. mars 2006, 21:18 »
Dag 2
Scottcurl                    27,5kg   11reps
Shrugs                          21kg   10reps
Stå tåhev                     80kg    12reps Helt sinnsykt med stopp å lange negativer!!!
Ligg lårcurl                   15kg    15reps Gikk som om jeg hadde bæsja meg ut etterpå, RÅTT!
Hacksquat i maskin     8x40kg 4x70kg WMx60kg Bare prøvd denne en gang før, følte litt på vektene.

Kommentar:
Enda en knall økt, digger DC!! Fikk testa WM med litt tyngre vekter enn sist i knebøyen, må bare innrømme at jeg kunne KANSKJE tatt noen til dær, klarte den siste reppen selv, de første 13 reppene  var værst, så ble bare lårene bedøvd å det gikk nesten av seg selv.
Kjente noe ubehag på framsiden av kneskålene på vei ned i øvelsen, men det var heller ikke vondt. Ubehage var borte etterpå, men da værka jo lårene sikkert værra  :Smiley


Min DC treningslogg
Min bilde profil
---
A good friend will come and bail you out of jail, but a true friend will be sitting next to you saying "WE screwed up!!"

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Aunis sin DC trenings-logg
« #6 : 07. mars 2006, 21:35 »
Bra saker!
Fine reps i chins!
Roe deg litt på WM'ene et par uker, og så heller kjøre på igjen da... ikke for mye psycho høyrep!  Deal

Jeg syns du skal finne frem beistet i degselv, og ha på såpass med vekter at du ender på 7 reps... failure på den 8... og så kan du begynne med 1 RP for å komme forbi 10.

Du har litt lette vekter på NOEN av øvelsene.  Deal

Shrugs
Tåhev
Nedtrekk
Leggpress i benpress
Militærpress...


Kjøra på, mannj!  >Cheesy

Utlogget Aunis

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 878
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 878

SV: Aunis sin DC trenings-logg
« #7 : 07. mars 2006, 21:46 »
Bra saker!
Fine reps i chins!
Roe deg litt på WM'ene et par uker, og så heller kjøre på igjen da... ikke for mye psycho høyrep! Deal

Jeg syns du skal finne frem beistet i degselv, og ha på såpass med vekter at du ender på 7 reps... failure på den 8... og så kan du begynne med 1 RP for å komme forbi 10.

Du har litt lette vekter på NOEN av øvelsene. Deal

Shrugs
Tåhev
Nedtrekk
Leggpress i benpress
Militærpress...


Kjøra på, mannj! >Cheesy

Skal rote fram beistet i meg selv i morgen på træninga!!
Klarer ikke å holde meg unna WM'ene nå som jeg først har fått blodsmaken av de!! Cheesy
Kjører kun et arbeidssett enda, har ikke startet med RP, men tror jeg må starte med det om ikke så alt for lenge, tenkte egentli å kjøre en rotasjon før jeg heiv meg inn i det.

Har vært litt pinglete med vektene, helt klart!! Men dette skal forandre seg rimelig kjapt!! Har kjørt mye lav repp i det siste, så tar det litt rolig med å hive på alt for mye, skal jo helst ta over 11reps hvis jeg har forstått det riktig..
Kjører øvelsene 100% strikt og med 4-5sek negativer, det er helt syke saker!! Digg etterpå Cheesy

Tusen takk for at du gir respons, godt å se at det faktisk er noen som leser loggen min..

Min DC treningslogg
Min bilde profil
---
A good friend will come and bail you out of jail, but a true friend will be sitting next to you saying "WE screwed up!!"

dalan

  • Gjest
SV: Aunis sin DC trenings-logg
« #8 : 07. mars 2006, 21:56 »
Flere som har fått snusen i DC her ja, akkurat hatt min 2. økt med DC i dag!
Det er både vondt og deilig(etterpå) med så øange negativer, og denne stretchingen Smiley
Ser du har fått sansen for WM-settene, jeg skal prøve mitt første på mandag.. Jeg både gruer og gleder meg  Grin

Stå på!

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: Aunis sin DC trenings-logg
« #9 : 07. mars 2006, 23:32 »
Ser bra ut dette her! Fint øvelsesutvalg. Du skal se at vektene øker fortere enn du aner. Selv lå jeg forholdsvis høyt på repsene i flere måneder og følte at det ga meg mye, ikke minst evne til å tåle smerte, men dette er individuelt, så du må gjerne høre på Expedite og trøkke til skikkelig fra starten.  Wink At du er sterk i markløft allerede er et godt tegn, ikke lenge til 4*180 nå.  Markløft Stå på! Gleder meg til neste DC-blast selv, men har en håndleddsskade som må bli bra først.  Angry

H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget Aunis

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 878
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 878

SV: Aunis sin DC trenings-logg
« #10 : 08. mars 2006, 20:26 »
Ser bra ut dette her! Fint øvelsesutvalg. Du skal se at vektene øker fortere enn du aner. Selv lå jeg forholdsvis høyt på repsene i flere måneder og følte at det ga meg mye, ikke minst evne til å tåle smerte, men dette er individuelt, så du må gjerne høre på Expedite og trøkke til skikkelig fra starten. Wink At du er sterk i markløft allerede er et godt tegn, ikke lenge til 4*180 nå. Markløft Stå på! Gleder meg til neste DC-blast selv, men har en håndleddsskade som må bli bra først. Angry

H
Takk, det er godt å høre at det ikke ser så ille ut.

Skal prøve å holde meg innenfor 11-20 reps med RP sett, skal starte på de etter neste trening når jeg har kjørt en rotasjon.

Markløft går greit, men det svakeste leddet mitt der er klipene, klarer ikke å holde igjen.. Bruker du greps hjelpemidler? f.eks straps, magnesium??

Håper håndleddet ditt leger seg fort så du kan komme tilbake på DC-bølgen Smiley

Min DC treningslogg
Min bilde profil
---
A good friend will come and bail you out of jail, but a true friend will be sitting next to you saying "WE screwed up!!"

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Aunis sin DC trenings-logg
« #11 : 08. mars 2006, 23:16 »
Ikke bruk straps. bruk heller omvendt grep (en hånd underhåndsgrep, og en hånd overhåndsgrep), og la grepet samkte men sikkert bli sterkere samtidig med at du blir sterkere i mark! Smiley

Utlogget Aunis

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 878
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 878

SV: Aunis sin DC trenings-logg
« #12 : 09. mars 2006, 16:49 »
Ikke bruk straps. bruk heller omvendt grep (en hånd underhåndsgrep, og en hånd overhåndsgrep), og la grepet samkte men sikkert bli sterkere samtidig med at du blir sterkere i mark! Smiley
Kjører det på de tunge vektene i mark ja.. Jeg mener at man er ikke sterkere enn sitt svakeste ledd...

Min DC treningslogg
Min bilde profil
---
A good friend will come and bail you out of jail, but a true friend will be sitting next to you saying "WE screwed up!!"

Utlogget Aunis

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 878
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 878

SV: Aunis sin DC trenings-logg
« #13 : 09. mars 2006, 16:59 »
Dag 1
Benkpress                        70kg   11reps
Hantelpress                   15,5kg   10reps
Franskpress                   27,5kg   13reps
Chins                                    KV   5reps  Angry
Rack mark           120kgx8reps   150kgx4reps   headbang

Kommentar:
Fornøyd med økta, skikkelig god trykk i kroppen etterpå, følte meg helt konge!!
Skikkelig misfornøyd med chins'n, men den skal komme seg kjapt, skylder på at det er lenge siden sist...
Rack markløft'n var en veldig kurrant øvelse, første gangen jeg kjørte den.. Kunne helt klart hatt på mer vekt.. Sleit litt med grepet på den siste reppen, men storfornøyd alikevell.. Skranglet i vekter og apparat når jeg tok den, herlig!!!  Markløft

Fikk en ganske god stretch i triceps'n også denne gangen, da jeg tok den med litt tyngre manual

Min DC treningslogg
Min bilde profil
---
A good friend will come and bail you out of jail, but a true friend will be sitting next to you saying "WE screwed up!!"

Utlogget Aunis

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 878
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 878

SV: Aunis sin DC trenings-logg
« #14 : 11. mars 2006, 11:51 »
Dag 2
Skrå DB curl           9kg   14reps           
Hammercurl      15,5kg   30reps
Sittende tåhev     30kg   10reps         
Strake mark          60kg   6x6reps 
Benpress          8x160,6x220,20x160kg

Kommentar:
Dritbra økt!! Men hadde på litt lite vekter på hammercurln, stoppa på 30reps da jeg begynte å bli lei av å løfte  Undecided Blir helt klart noen tyngre vekter her..
Sittende tåheven var et sant helvete!! Vokser ikke leggene av dette så vokser de aldri!!

Kjørte med en sikker vekt på strake mark, var usikker på om jeg skulle kjøre 6x6 til failure eller ikke, prøvde desperat å finne noe før jeg stakk på trening, men uten hell..
Selv synes jeg at det er best å kjøre med kontrollerte vekter på strake mark, jeg pleier å bli helt maroder i korsryggen hvis jeg pøser på med kg, og mister kontakten på baksiden av låret.

Benpressen er jeg fornøyd med, elsker den øvelsen!! Skulle egentli ta 220kg 4 reps, men det ble for lett så jeg tok 6reps. WM (20reppern) er ubeskrivelig...bare helt kånge!!
Fikk brølt litt på de 4 siste reppene, trur folk snudde seg å lurte på "hva faen er det som skjer her da??", det er bare tøft  Grin
Tok stretchen på bakside og forside- lår etter benpressen, siden baksiden er rimelig aktiv under løftingen..

Ha en fin lørdag, her skinner solen og et er bare vellstand!!

Min DC treningslogg
Min bilde profil
---
A good friend will come and bail you out of jail, but a true friend will be sitting next to you saying "WE screwed up!!"

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!