Skrevet av Emne: Hudpleie  (Lest 6736 ganger)

Utlogget Trainee

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 391
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 391

Hudpleie
« : 24. juli 2003, 13:10 »
Siden dere spiser sunt, trener ofte og får nok hvile (høres det ut til da), hvor mange er det som tar skikkelig godt vare på huden sin med rens og kremer i bøtter og spann?

Jeg for min del fant ut at det nytter lite å stelle pent med dyre kremer når kroppen under huden ikke er tilfredsstillende.

Lurer på om folk her har et hemmelig skap på badet? Jentene regner jeg med er godt inne i det uansett for lenge siden.
Æ e så nice! *SMASK*

Utlogget Zoria

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 597
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 597

  • Mens sana in corpore sano
Re:Hudpleie
« #1 : 24. juli 2003, 13:25 »
Hudpleie er viktig, men jeg har funnet ut at den beste hudpleien kommer innenfra. Det man putter gjennom munnen har også stor betydning for hvor bra huden holder seg.
Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Tuttasb

Utlogget Trainee

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 391
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 391

Re:Hudpleie
« #2 : 24. juli 2003, 13:27 »
Det fant jeg også ut en vakker dag i mars. Enda jeg i flere år forut visste så innmari godt at trening rett og slett er nødvendig for sunn kropp og sunn hud. Snakk om å måtte ha det inn med teskje!!:2thumbsup:
Æ e så nice! *SMASK*

Utlogget Soje

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 894
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 894

  • Dersom noe ikke gir resultater - gjør noe annet!!
Re:Hudpleie
« #3 : 24. juli 2003, 15:32 »
Smører meg med fuktighetskrem(HTH) bare om sommeren over helekroppen. Spesiellt når jeg har vært ute i sola. Tar vare på huden med SF15 til å begynne med og dropper kanskje ned mot 5 etter at et grunnlag er kommet. Ellers så pleier jeg huden innenfra og ut med noen liter vann daglig og vitamintilskudd.

 8) Soje

Utlogget Zoria

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 597
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 597

  • Mens sana in corpore sano
Re:Hudpleie
« #4 : 24. juli 2003, 22:01 »
Drikker mye vann, bruker alltid solfaktor 20 på solskinnsdager (husk alltid både UVA og UVB-beskyttelse), en god after sun/ fuktighetskrem etter lange dager i solen. Prøver å bruke parfymefrie produkter hvis mulig. Peeling en gang i blandt er heller ikke å forakte. Ellers i året har jeg sjelden bruk for fuktighetskrem, men baby olje eller baby olje-gel i dusjen gjør underverker.
Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Tuttasb

Utlogget Trainee

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 391
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 391

Re:Hudpleie
« #5 : 28. juli 2003, 07:35 »
Nei det er ikke noe morsomt. Men babyhud får vi aldri tilbake... Snufs!!
Æ e så nice! *SMASK*

Utlogget krugans

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 895

Re:Hudpleie
« #6 : 29. juli 2003, 15:48 »
traine, cla over lengre perioder kan faktisk gi tilnærmet baby hud:-)  

og jeg bruker foresten ansiktsrens fra dermalogica og ansikts krem fra clarins . koster skjorta men det er verdt det. noen synes det er femi av gutter å bruke slikt, men jeg synes at vi gutter må få lov til å passe litt på oss selv også. og etter hver tur i nordsjøen så pleier jeg å ta maske og da :-) ( den er kansje litt mer femi hehe)

smører ikke resten avkroppen, aldrig følt behov for det!!
bar enår jeg soler meg

Utlogget Trainee

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 391
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 391

Re:Hudpleie
« #7 : 05. august 2003, 12:50 »
Zoria har rett i at det kommer an på hva man putter i munnen, men jeg mener at alle burde bruke pleieprodukter til ansiktet, tenk på all eksosen og den andre dritten som flyter rundt i luften uten av vi ser det. Det tetter til porene og vasker vi det ikke av da så ÆSJ! Det er like naturlig for meg å rense ansikt som å pusse tennene. Gutter som bruker renseprodukter er bevisste, all honnør til dem!!! En god nattkrem etterpå er alfa omega siden det er om natten huden arbeider med fornying osv.
Æ e så nice! *SMASK*

Utlogget annis

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 28
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 28

Re:Hudpleie
« #8 : 10. august 2003, 15:58 »
Syns det er bra at dere renser huden deres jeg...
som jeg prøverå si til kameratene mine at dere gutter kan også faktisk få uren hud...ikke bare vi jenter....
AnniZ

Utlogget Trainee

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 391
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 391

Re:Hudpleie
« #9 : 10. august 2003, 16:05 »
Nettopp, det er det jeg prøver å si...!!! Å guttene kan ikke få, de får det like sikkert som at det blir jul i år også!!! Så det så!
Æ e så nice! *SMASK*

Utlogget Hemulen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 271
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 271

Re:Hudpleie
« #10 : 11. august 2003, 11:08 »
Jeg mener og huske at det er blitt anbefalt på enten dette forumet eller idrettsforumet at rensemelk skal være bra for å få bort kvisene. Derfor tok jeg meg en tur på apoteket å kjøpte en flaske rensemelk fra cosmica. I tillegg sto det bakpå flaska at jeg måtte påføre cosmica ansiktsvann etter å ha skylt vekk rensemelken, så derfor kjøpte jeg en slik flaske også.
 
Noen som vet om dette i det hele tatt er noen effektiv form for behandling?

Er det noen sjanse for at behandlingen isteden får en negativ virkning, som f.eks fetere hud?

Noen som vet om det går an å "supplere" med Basiron 5% samtidig som du bruker rensemelka og ansiktsvannet?

Takker for alle svar  Smiley

Utlogget Trainee

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 391
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 391

Re:Hudpleie
« #11 : 11. august 2003, 19:09 »
Akkurat Basiron 5% har jeg ikke hørt om.
Rensemelk påføres FØR tonicen... Tonic er et must etter rens. Men noe mange gjør feil er å tørke vekk rensemelken med kun bomull. For lite mener jeg, så jeg bruker en klut til dette. (Bruker man klut, så skal den til vask etter bruk, skal IKKE brukes flere ganger). Tonicen gjør huden "klar" for påfølgende krem, dagkrem eller nattkrem.
Det finnes midler for tørr, sensitiv, normal og fet hud (jeg har blandingshud, det vil si fet/normal), og man må bruke produkter som er tilpasset DIN hudtype. Når man ser at ting har bedret seg, går man over til produkter for normal hud osv. Man kan ikke bruke produkter for fet hud for alltid, hvis det ikke bedrer seg av det du bruker må du prøve noe nytt. Peeling er toppen for de med fet eller blandingshud!!! 1 til 2 ganger i uken skulle holde. Husk bare å fylle på med en krem etterpå, en som passer til din hud.
Æ e så nice! *SMASK*

Utlogget T.I.G.E.R

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 814
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 814

  • Et pump og du er hekta!
Re:Hudpleie
« #12 : 11. august 2003, 19:27 »
tror nok jeg trenger litt "hudpleie" i ansiktet nå.
var på fest om Lørna`n og tryna i trappa og smalt ansiktet i asfalten så hardt at nesa nesten knakk, panna sprakk opp og ødela leppa.

Ser faen ikke ut, håper sårene gror før jeg starter på en nytt helvetesår på idrettslinja igjen.
Train Hard!
Train To Win

Utlogget Trainee

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 391
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 391

Re:Hudpleie
« #13 : 11. august 2003, 19:28 »
Du høres jo ut som mæ på fæst, dritafull og ramle over det aller meste...
Du treng ikke hudpleie, du treng snill pleie.... Å nån plaster etc.
Æ e så nice! *SMASK*

Utlogget krugans

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 895

Re:Hudpleie
« #14 : 12. august 2003, 02:56 »
det er som å høre om meg selv, gjorde nettop det samme for litt siden. skrubbet op hele trynet. men sårene var forholdsvis greie etter 14 dager 3 uker. men ikke pille på dem. fy fy.


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!