Skrevet av Emne: Hjelp en nybegynner med program  (Lest 795 ganger)

Utlogget aMo

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 746
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 746

Hjelp en nybegynner med program
« : 05. mars 2006, 16:54 »
Nybegynneren er meg.. Forøvrig..

Har trent litt hjemme i ny og ne de siste åra, veldig lite det siste året.. Og før det har jeg hatt veldig fysisk anstrengende jobber (f.eks å stable 30Kg kasser med laks 8-14 timer om dagen).

Men nå har jeg satt meg et mål, og bli tatt inn på befalskolen!
Der må jeg klare å løpe 3000m på 14 minutter, 4 kroppshevinger, 16 push up's, 20 sit up's samt å svømme 200m..
Endel av disse styrkeprøvene virker kanskje ikke så vanskelige ut.. Men jeg har virkelig lagt på meg de siste åra og formen er mildt sagt ræva.. Og jeg vil helst score litt høyere enn absolutt minimumskrava.

Til min rådighet har jeg en ergometersykkel og en treningsbenk (av typen man tar situ ps på osv) og et par manualer.. (Dersom det er noe mer jeg burde ha hjemme som ikke er for dyrt eller tar for mye plass, så vil jeg gjerne vite om det)

Jeg tenker først og fremst på å få gjort så mye av treninga hjemme som mulig, men det blir garantert en tur eller to på treningstudio, men programmet bør helst være basert rundt de muligheter jeg har hjemme.

Jeg lurer også på om det er fornuftig for meg å ta en proteinshake etter hver treningsøkt? Og isåfall hvor mye? (Vil jo ikke slanke bort noen muskler da!)
Bør jeg holde meg unna karbohydrater siden jeg skal ha bort fett?
Tar også multivitaminer.. Noe mer jeg burde innta?

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: Hjelp en nybegynner med program
« #1 : 05. mars 2006, 23:54 »
Hvis du likevel tenker å ta en tur på treningsstudio, hvorfor ikke trene der hver gang..?

Har du prøvd RYP-programmet? Er ikke så dumt det. Da kunne du trent RYP man, ons, fredda`, og kardio på tirs og onsdag.

Japp, proteinshake er fine greier. (Si 40 gr whey eller så etter trening. Kan god ta er par sånne i løpet av dagen og) Du kan godt innta noe raske karbs også, i form av feks bananer, som er helt ok raske karbs. Smiley

Nei du bør spise karbs og. Karbs er ganske viktig for styrken. Ville heller trent mer kardio, a la spinning eller lignende.

Vil mene at du har dekt det meste om du tar proteinshakes og mulitvitaminer, men kostholdet kan kanskje bli litt bedre..? Kan godt legge ut hva spiser på en dag..
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget aMo

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 746
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 746

SV: Hjelp en nybegynner med program
« #2 : 06. mars 2006, 18:22 »
Hei, og takk for svar!

Ja, kostholdet kan så absolutt bli bedre.. Er nok der mesteparten av skylda ligger.. Har spist så mye potetgull opp igjenom åra at jeg nå får avsmak bare etter noen flak..

Jeg er ikke fryktelig glad i frukt, og jeg vet at bananer er en bra kilde til Karbs, men finnes det noe jeg kan ta i pulverform som er bra (som også lønner seg i forhold til reduksjon av kroppsfett)?

Og lønner det seg ikke å ta kardio trening hver dag? jeg sykler ca 10Km på ergometersykkel hver dag, og annen hver dag så tar jeg benkpress og "hammer-løft" (eller hva de heter) med manualer, samt så mange sit ups jeg klarer i tillegg..

Er nettopp ferdig med en økt nå som har vart i 40 minutter med overnevnte program, og pulsklokka sier jeg har forbrent over 1000kcal, kan dette stemme?! Isåfall, heia meg!
(Stilte inn pulsklokka etter vekt osv igår)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!