Skrevet av Emne: Hva kan mann bruke six pack til?  (Lest 9109 ganger)

Utlogget Zoria

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 597
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 597

  • Mens sana in corpore sano
Re:Hva kan mann bruke six pack til?
« #15 : 26. juli 2003, 20:25 »
Da har jo du akkurat de samme måla som de som ønsker seg six-pack, nemlig å få mer muskler og samtidig minske i fettprosent. At du ikke orker å deffe den siste biten fordi du ikke er opptatt av magen er jo ditt valg, men la nå de som ønsker å gjøre det få lov, uten at du skal kritisere dem av den grunn. Mulig du er mer fokusert på andre kroppsdeler, hva vet vel jeg. Noe annet er jo de som konkurrerer, de er jo nødt til å få fram six-packen til konkurranse.
Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Tuttasb

Utlogget Thinner

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 74
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 74

Re:Hva kan mann bruke six pack til?
« #16 : 26. juli 2003, 20:34 »
Jeg kritiserer ikke de som vil ha six pack, men jeg lurer bare på hva den kan brukes til?, annet enn å vise frem på stranden.

Armer vises jo når du har singlett/t skjorte (ofte)
Rygg/Bryst/skulder vises selv med genser og jakke på (ofte)
Bein vises også godt selv med bukse på (ofte)
legg vises når en går i skjorts (av og til)
mage vises sjeldent annet enn konkuranse.

Og når du er så deffet at magemusklene vises ja da minsker også den øvrige str. På de resterende musklene
eller tar jeg kraftig feil her?


Utlogget Zoria

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 597
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 597

  • Mens sana in corpore sano
Re:Hva kan mann bruke six pack til?
« #17 : 26. juli 2003, 20:43 »


Og når du er så deffet at magemusklene vises ja da minsker også den øvrige str. På de resterende musklene
eller tar jeg kraftig feil her?



Akkurat der tar du nok kraftig feil. Og hva kan six-packen brukes til? Må alt her i livet ha nytteverdi? KAn man ikke gjøre ting av den enkle grunn at det ser bra ut og man trives med det? Og når det gjelder det med at magemusklene sjelden synes, så er jo helheten det viktigste. Syns det høres litt dumt ut å bare bry seg om det som klærne ikke skjuler. Hvis jeg skulle ha tenkt på den måten så har jeg måttet forandre på mye i livet mitt. Da kan jeg droppe å ta sol f.eks. for jeg blir jo brun på bena og armene på sommeren uansett og resten skjules jo under klærne. Barbering kan jeg også slutte med da det ikke synes under klærne. Syns helheten er viktigst jeg, uansett om man har på seg klær eller ikke.
Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Tuttasb

Utlogget Thinner

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 74
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 74

Re:Hva kan mann bruke six pack til?
« #18 : 26. juli 2003, 20:53 »
Jeg synes no at de som trener til konkuranse i kroppsbygging er mest muskuløs og best lenge før konkurannse formen.
Dette siden de har stor størrelse på musklene, er definert og ser rett og slett bedre ut enn når de er 100% deffet..

de virker jo mye mindre når de er deffet slik at magemusklene vises.

Ang det andre du nevner om sol, barbering etc...
Hvor mange er det ikke som trener i helsestudioer rundt om i værden som gjør det kun for å få litt bedre helse/velvære..
Det er vel ikke alle som vil se ut som kroppsbyggere heller da.

Vist man skulle fulgt det du sier burde jo alle som trener på studio være skikkelig deffet og ha magemuskler, noe som slettes ikke er tilfellet..
Vist ikke de har det, så er det ikke noen vits i å trene i det hele tatt.

Hmm du er vist litt enten eller du Zoria!


Utlogget Zoria

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 597
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 597

  • Mens sana in corpore sano
Re:Hva kan mann bruke six pack til?
« #19 : 26. juli 2003, 21:06 »
Tror du misforstår poengene mine her. Jeg mener ikke at alle skal være super-deffet og at six-pack er alt her i verden. Men reagerte på at du ikke skjønte vitsen med six-pack siden den ikke synes under klærne, og at det da virket som at du synes resten av kroppen var mye viktigere. Det jeg snakker om er at helheten er viktig og eget velvære, ikke bare det som kan sees av andre mens du har klær på. Tolket det slik at du syns det er greit med markerte muskler som synes med klær å mens markerte muskler på resten av kroppen bare er tull. Og det er jeg ikke enig i. Jeg sier ikke at alle skal se ut som fitness-utøvere, men jeg sier at de som ønsker det må få lov til å jobbe for det uten at du skal stille spørsmålstegn til hva slags nytteverdi de har av det. Som du sa selv, helse/velvære.
Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Tuttasb

Utlogget Thinner

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 74
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 74

Re:Hva kan mann bruke six pack til?
« #20 : 26. juli 2003, 21:12 »
Ok da henger jeg med..

Det er jo nok av "BOLERE" på studioet jeg trener som er stor og svær. De har alltid mye klær på seg for å se større ut, så jeg ser poenget men å kunne vises uten klær også..

Ble vist en liten missforståelse, men ok da...

Utlogget EnUngPumper

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 402
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 402

Re:Hva kan mann bruke six pack til?
« #21 : 28. juli 2003, 01:30 »
6-pack er greit å ha om man kommer i en slåsskamp og blir slått i magen Wink
"To be or not to be, - that is the question"

Utlogget Zoria

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 597
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 597

  • Mens sana in corpore sano
Re:Hva kan mann bruke six pack til?
« #22 : 28. juli 2003, 03:25 »
6-pack er greit å ha om man kommer i en slåsskamp og blir slått i magen Wink

Six-pack eller ikke betyr lite i den sammenhengen. Men litt muskler kan vel være en fordel. Det diskusjonen her har gått ut på er hva som er vitsen med å deffe seg til en synlig six-pack. Tror ikke det er noen fordel å være veldig deffa når man blir slått i magen.
Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Tuttasb

Utlogget Trainee

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 391
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 391

Re:Hva kan mann bruke six pack til?
« #23 : 28. juli 2003, 11:20 »
Sixpack kan blandt annet brukes når man skal på rypejakt. Det drar garantert ryper. Jeg er en rype som ikke lures inn i noen felle uten at det er en skikkelig "biff".  En med sixpack får bestått på "jegerprøven" hos meg ja.
Man kan bruke den til å vaske klærne sine på. Tenk så praktisk i dusjen; Omo color, klesplagg og vask i vei. Man må spare bra mye tid på det??!!
Er den skikkelig rippa kan man jo bruke den til flaskeåpner. Det er det mange damer som trenger rundt om på de mange strender. Kan ikke la dem knekke neglene vet dere!!!!
Æ e så nice! *SMASK*

Utlogget Benpressmannen

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 5 317
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 317

  • Anabol, endogen trainee
Re:Hva kan mann bruke six pack til?
« #24 : 28. juli 2003, 15:38 »
Jeg kritiserer ikke de som vil ha six pack, men jeg lurer bare på hva den kan brukes til?, annet enn å vise frem på stranden.

Armer vises jo når du har singlett/t skjorte (ofte)
Rygg/Bryst/skulder vises selv med genser og jakke på (ofte)
Bein vises også godt selv med bukse på (ofte)
legg vises når en går i skjorts (av og til)
mage vises sjeldent annet enn konkuranse.

Og når du er så deffet at magemusklene vises ja da minsker også den øvrige str. På de resterende musklene
eller tar jeg kraftig feil her?



Nei, du tar ikke feil!
Bare mål feks biZeps, bryst, lår etc før du når six pack og etter.
Målene blir mindre pga du får mindre underhudsfett, og evt mindre vann i musklene.

Et eks, du kjøper deg en flott t-shirt som sitter perfekt når du ikke har six-pack, brystet vises godt og du har bred flott rygg. Dette gir deg en psykisk oppløft og du føler deg bra "svær". Du får mange komentarer fra jenter og gutter (jøss så svær du er! trener du mye etc...)
Deff deg så ned til at six packen vises og samme t-shirt henger og slenger på deg (nedtur) du får komentarer som (er du sluttet å trene?, Hvor liten du er blitt, du var jo så svær før, virker ikke steroidene mer etc.. )du kan selfølgelig kjøpe en mindre str, men da virker det som om du kjøper for små klær for å virke stor (ser idiotisk ut)

Men som mange mener er six pack et mål å nå.
De fleste som starter å trene med mål om å få six-pack gir opp hele treningen forde de har satt seg et for høyt mål.
Treningen er hard, dieten er hard, motivasjonen svikter etc...
Første mål burde være å klare å gjenomføre treningen.
Derfor er det bra at du Thinner har at lavere mål som du tydelig vis har nådd.
Sett deg et nytt mål og prøv å nå det, på sikt kan til og med det å få six-pack bli lett..

IKKE gap over for mye, det er lettere å mislykkes da.

Personlig så synes jeg at man kun trenger six-pack 1 gang i året og det er til konkurannse, eller for å brife med til sommeren (som jo er alt for kort)
Det er også betydelig vanskelig å vokse (bli større) i str. med six pack (noe som veldig mange har som mål ), PGA streng diet og få kcal for å vedlikeholde six-packen.

Mange som er velltrent har flotte mager uten six-pack! (selv om jeg synes at six pack er flott også) Grin

Det kan dog nevnes at når du er i ten årene er det betydelig lettere å få/vedlikeholde six pack enn når du begynner å bli i mitten av 20 årene og oppover..
(med mindre du har en kolosal forbrenning da)






Mine rekorder:
Bøy: 240kg - Benk: 185kg - Mark: 250kg @ 100kg
Bøy: 250kg - Benk: 185kg - Mark: 260kg @ 90kg
Bøy: 260kg - Benk: 165kg - Mark: 265kg @ 87.5kg
Bøy: 274kg - Benk: 170Kg - Mark: 280kg @ 90kg

ADIDAS Mila 21/6-07: 1t 3m @ 100kg
Polar natt Mila 5/1-08: 1t 1m @ 90kg & syk
ADIDAS Mila 21/6-08: 1t 4m @ 90kg & en sko som ikkje va helt "med"

Ibestad Strongshow 26/7-08 - 5. plass


Mange snakker om å gjøre noe, få gjør det de sier!

Utlogget Zoria

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 597
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 597

  • Mens sana in corpore sano
Re:Hva kan mann bruke six pack til?
« #25 : 28. juli 2003, 15:55 »
Jeg kritiserer ikke de som vil ha six pack, men jeg lurer bare på hva den kan brukes til?, annet enn å vise frem på stranden.

Armer vises jo når du har singlett/t skjorte (ofte)
Rygg/Bryst/skulder vises selv med genser og jakke på (ofte)
Bein vises også godt selv med bukse på (ofte)
legg vises når en går i skjorts (av og til)
mage vises sjeldent annet enn konkuranse.

Og når du er så deffet at magemusklene vises ja da minsker også den øvrige str. På de resterende musklene
eller tar jeg kraftig feil her?



Nei, du tar ikke feil!
Bare mål feks biZeps, bryst, lår etc før du når six pack og etter.
Målene blir mindre pga du får mindre underhudsfett, og evt mindre vann i musklene.



Enig med deg benpressmannen. Da jeg svarte at han tok feil i forhold til at å være så deffet at six-packen synes vil minske størrelsen på resterende muskler så var det på grunnlag av en misforståelse. Trodde det var snakk om det estetiske og at en deffet mage vil få resten av musklene til å se mindre ut, et spørsmål om symmetri. Men det du sa er jo selvfølgelig riktig. Om man ønsker å være stor og svær med masse muskler eller litt mindre med mer definerte muskler er jo noe man må ta stilling til selv ut ifra hvilke mål og ønsker man har.
Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Tuttasb

Utlogget propellen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 227
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 227

Re:Hva kan mann bruke six pack til?
« #26 : 01. august 2003, 17:24 »
Mitt syn på magemuskler er et tegn på selvdisiplin og struktur! Alle kan oppnå det, men det kommer ikke gratis!

Utlogget LurePer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 973
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 973

  • Ikke stikk din snabel der det kommer ut kabel
Re:Hva kan mann bruke six pack til?
« #27 : 01. august 2003, 17:39 »
Enig. I tillegg består jo "kroppsbygging" av to faser, når man går opp i vekt (høyest mulig muskel/fett-forhold), og når man går ned i vekt (lavest mulig muskel/fett-forhold) . Sistnevnte vil man selvsagt dra så langt som mulig, og da er sixpack et naturlig og lett kontrollerbart mål.
I positiv nitrogenbalanse.

Utlogget Satyricon

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 184
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 184

  • We are forever captured.. In the embrace of death!
Re:Hva kan mann bruke six pack til?
« #28 : 02. august 2003, 15:53 »
Personlig synes jeg at et vaskebrett er utrolig delikat å se på. Dersom personen i tillegg har bra fysikk til å matche det, er det utrolig kult.

Begynner å få fram mine ruter nå, og jeg føler meg virkelig i storform faktisk. Kan heller ikke nekte for at det er litt OK å få et par blikk fra damer og kommentarer som står i stil med disse. =)

Jeg er for tiden i et fast forhold, så er ikke intressert i mer enn dette, men synes det er ok at dama kan være stolt av meg osv. Legger en del energi inn i å ta meg ut best mulig, det blir en livsstil ting. Enter har du den, eller så har du den ikke.

Foreløpig er jeg svært fornøyd med dette levesettet, kanskje det forandrer seg med tiden, hvem vet.
Satyricon - Spiller hardt - Trener hardere!

Utlogget LurePer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 973
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 973

  • Ikke stikk din snabel der det kommer ut kabel
Re:Hva kan mann bruke six pack til?
« #29 : 03. august 2003, 11:41 »
Enig. Tviler på det er en fordel å være rippet i en slåsskamp. Derimot tror jeg at man kan dra fordel av lavest mulig fettprosent i de fleste idretter, kanskje med unntak av sumo-wrestling.  Wink
I positiv nitrogenbalanse.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!