Skrevet av Emne: Hvilken kalkulator?  (Lest 2020 ganger)

Celdiir

  • Gjest
Hvilken kalkulator?
« : 18. mars 2006, 03:20 »
Sitter å undrer over hvilken kalkulator jeg skal bruke til å regne ut belastningen til RYP. Kunne tenkt meg å høre hvilken kalkulator dere som har erfaringer med RYP brukte. Var det standard kalkulatoren på Tech-Nutrition sine sider dere brukte eller var det dette excel arket?
Excel arket er jo å finne på Tech-Nutritions RYP-forum, men tatt i betrakning av at de ikke har oppdatert deres egen kalkulator eller skrevet noe om dette i RYP V.1 og V.2 så har nok mange trent etter standard kalkuleringene og fått resultater deretter.

Etter excelarkets utregninger skal knebøyen min starte på 18 kg for så å ha en progresjon på ca 5 kg hver trening opptil 92 kg. Vannvittig mye høyere enn dagens 7x60 kg. Hadde selvfølgelig vært digg å øke så mye. Ifølge den vanlige kalkulatoren skal jeg starte på 34 kg og ende opp på 74 kg, noe som virker tungt, men langt mer overkommelig.

Målet er jo "selvfølgelig" hypertrofi så ville vært takknemlig for deres tilbakemeldinger. Smiley

Utlogget The Rock

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 262
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 262

SV: Hvilken kalkulator?
« #1 : 18. mars 2006, 09:57 »
Jeg startet med å bruke RYP kalkulatoren, og fikk også mye lettere vekter i knebøy enn i excel arket. Excel tar hensyn til kroppsvekt sånn at du får en større progresjon fra trening til trening, og dette resulterer i mer vekter på siste trening. Men selv om du ikke skulle greie vektene den siste uka, kjører du bare med samme vekt 2-3 treninger etter hverandre. Vil også anbefale excel arket siden det regner ut de vektene du skal varme opp med, og dropset vektene, noe RYP kalkulatoren ikke tar hensyn til.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!