Skrevet av Emne: Kjip fettfordeling på mann  (Lest 2293 ganger)

Utlogget 12gauge

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Kjip fettfordeling på mann
« : 29. juli 2003, 14:04 »
Heisan folkens! Ny her og trenger litt hjelp ...

Jeg har tidligere vært endel overvektig (105 kg fodelt på 183 cm med ikke så mye muskler på overkroppen), men gikk ned en 15 kg for noen år siden, og har drevet litt jojo opp og ned siden. Opp om vinteren, ned om sommeren. Ligger nå dessverre fortsatt på vinterform, rundt 90 og litt slapp.

Har startet prosjekt "Badebukse 2004", som er ... overraskende nok ... å se bra ut i badebukse sommeren 2004  Grin Trener vekter 3 ganger i uke, og kardio 2 ggr (forsøker å få til morgentrening etter "gerilja"-metoden når jeg kommer meg tidlig nok opp helgene, vanskelig å i ukedagene når jeg må stå opp kl 6 for å rekke jobben). Her bør det bygges litt muskler før jeg begynner på noe knallhard deffing. Har også lagt om kostholdet mitt etter anbefalinger her og på andre fora (samt litt inspirert av godeste Fed(t)on). Lav GI karbo, mer proteiner, rikelig med grønnsaker, 5 måltider om dagen, Omega 3 og multivitaminer. Har i tillegg kjøpt litt proteinpulver fra PF som jeg tar sammen med raske karbohydrater etter trening.

Planen er grei nok, men det er et lite skjær i sjøen: jeg har fettfordeling som ei dame  Embarrassed Det som sitter igjen etter overvekta sitter rundt hofter og lår, samt noen klassiske lovehandles. Har ikke spesielt stor mage. Det er utrolig kjipt! Er dette vanlig å slite med etter en tidligere overvekt? Jeg tror ikke jeg har noen problemer med for lite testosteron, da jeg har godt over normalt med kroppsbehåring og funker fint som faen på ... alle måter  Grin. Det virker rett og slett bare som om noen områder ikke ville være med på slankinga tidligere.

Det hjelper heller ikke at jeg har lårmuskler som en skøyteløper. Sterk i beina etter å ha slept rundt på overvekt i mange år, og etter mange fjellturer de siste årene.

Summa summarum står i bein og overkropp ikke i stil med hverandre overhodet. Jeg hadde gjerne bytta med pipestilkebein og vaskeball ...

Er det noe å gjøre med dette? Jeg ser for meg at jeg kan forsøke å bygge muskler på overkroppen i vinter, og håpe at jeg etter deff mot sommeren blir litt mer symmetrisk vertikalt.

Takker for alle tips!

Utlogget LurePer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 973
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 973

  • Ikke stikk din snabel der det kommer ut kabel
Re:Kjip fettfordeling på mann
« #1 : 29. juli 2003, 14:08 »
Du kan alltids få sjekket testosteron-nivået ditt hos en lege.
I positiv nitrogenbalanse.

Utlogget Zoria

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 597
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 597

  • Mens sana in corpore sano
Re:Kjip fettfordeling på mann
« #2 : 29. juli 2003, 14:10 »
Bygg muskler på hele kroppen, sats på tunge basis-øvelser. Kanskje prøve en kardio-trening til eller to i løpet av uka. Etter hvert vil dette jevne seg ut vil jeg tro. Lykke til  Smiley
Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Tuttasb

Utlogget 12gauge

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Re:Kjip fettfordeling på mann
« #3 : 29. juli 2003, 23:28 »
Takk for oppmuntringen Zoria! Basisøvelser skal bli. Jeg er blodfersk på vektrommet, så det basisøvelser er greia uansett-

Skal prøve å presse inn litt mer kardio. Men å stå opp før kl 6 er heeelt utelukket Undecided

Jeg har vurdert det, LurePer. Men jeg har liksom antatt at testomangel ville gi andre symptomer også ...

Utlogget Satyricon

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 184
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 184

  • We are forever captured.. In the embrace of death!
Re:Kjip fettfordeling på mann
« #4 : 30. juli 2003, 00:10 »
Mangel på test eller forøyede verdier av Østrogen, er omtrent det sammei forhold til synlige symptomer. Disse kan være: "opptrekte" testikkler (trekker seg opp mot buken, skrotum blir mindre), dannelse av kvinnebryst (gyno), Fettlagring rundt hofter og lår, med mer..

Ville ved mistanke, anbefale deg å oppsøke en lege og ta en prøve.
Satyricon - Spiller hardt - Trener hardere!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!